Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

M67a35r46i16e 50V43o39ř74í94š78k63o86v83á
Sice aktuální empirií život každého poučuje, že jsou-li mu peníze nejvyšší životní hodnotou, zraje naše civilizace ke kolapsu stejně, jako těch 5 před námi už zaniklých. Přesto k obsahu článku nemůžu říct nic, než - Žel, ano, je to tak. Autorovi díky za odvahu 👍
V46í73t 20D98o83l51e17ž59a27l
No tak podfincování všeho je viditelné....proč...?,,,Rakousko zhruba podobná země počtem obyvatel......všechno má kvalitnější,,,školy,silnice,potraviny a nepochybně - platy jsou 4x vyšší než my, včetně státních zaměstnanců-mmch i učitelů.....minimální mzda...prodavačky,uklízečky je nějakých 65tisíc v ekvivalentu na CZK......jak je to po 33 letech tržního hospodářství možné se ptám....ano už slyším o výdělcích firem, které mají vyšší přidanou hodnotu......dobře...ale takový rozdíl v mzdové oblast proti nám a tím pádem daleko vyšší životní úroveň....jsme opravdu tak slabá ekonomika nebo se při platbách z rozpočtu "ztrácí" při předražených zakázkách tolik peněz na "všimné" .....prostě stát-vlády hospodaří špatně a moc peněz se ztrácí...nejsem ekonom,současná situa je kritická,volit není koho...bohatnou jen politici....na to nám, občanům není z politiků nikdo schopen odpovědět
Z82d52e94n70ě21k 18Z22a95v98a70d21i55l
Zvýšení mzdy zvyšuje automaticky i náklady. Při ziskovosti firem pod 5 % je každé zvýšení nákladů, noční můrou majitele.
Je pravdou, že okolní státy mají vyšší průměrné i minimální mzdy, ale mají zpravidla vyšší ziskovost, než ty naše, případně - hlavně zemědělcům a potravinářům přispívají okolní státy formou dotací na jejich provoz. To v konečném důsledku snižuje cenu výstupů, která následně konkurenceschopná i s tuzemskými potravináři a zemědělci. Pomíjím fakt, že Polští zemědělci mají státem plně hrazeno sociální a zdravotní zabezpečení, nemusí ani platit pozemkovou daň a dotační příjmy na jednotku jsou v Polsku cca 2-3 násobné, ve srovnání s ČR. O nulovém DPH ani nemluvě.
Tady když potravinářům a zemědělcům se zvedne ziskovost z 1,5 % na 3 % - tak předseda vlády spustí s novináři palbu, že musí vrátit svoje ceny na předinflační úroveň.
Nový daňový balíček povede jen a pouze k dalšímu navýšení inflace, která je u nás takřka nejvyšší z celé EU.

M49a34r20e54k 58S87a16l60a44q54u97a41r55d42a
Prioritou vlády je Ukrajina, sexuální devianti, zelené šílenství a další věci, o kterých si Fiala myslí, že mu pomohou vyškrábat se do Bruselu.
J32a30n 61K97a78r91a74s38e95k
predseda vlady v Badensku-Wuerttembrsku (povolanim ucitel) v lete na jedne konferenci ohledne vzdelavani nadhodil, ze diky AI je mozno vpodsatte skoncit s vyukou cizich jazyku (ktera stejne u 90% k nicemu nevede), protoze do 10 let budou mit lide v uchu miniaturni cip, ktery bude ten cizi jazyk simultane prekladat.
No Nemci, co na to rici.
Z48d10e53n35ě62k 11Z97a81v38a54d63i24l
Hlouposti toho učitele se směje nejen B-W, ale prý už i celé Německo.
J78i76ř32í 11J19e15l74í49n98e82k
A už školství po minulém razantním navýšení platů podniklo nějaké kroky ke svému zefektivnění a zvýšila se kvalita výuky? Nebo stále stejná písnička, že by učitelé chtěli víc a víc peněz? Co si uvědomit, že jejich zaměstnavatel (tj. stát) je v těžké krizi a holt na přidávání není? "Firma" která si dlouhodobě půjčuje na svůj provoz, buď racionalizuje (možná se to ve státní sféře neví, ale v privátu se platy nejen zvyšují, ale i snižují a propouští se) nebo je nevyhnutelně odsouzena zkrachovat, to snad každý učitel musí pochopit.
Tak snad není problém přejít někam jinam, ať si to školství "vyžere". Jen je potřeba něco reálného umět a smířit se s tím, že ročně nejsou cca 3měsíce volna, že pracovní hodina nemá 45minut a že hlavní pracovní činnost není 23h týdně.

Z26d44e78n65ě84k 97M45a74t16u65š27k45a
Jedním z velkých problémů ČR je skutečnost, že vždy řešíme současný stav a ne výhled do budoucna, jak se obvykle ve světě děje.
A to platí i pro školství.
Z92d88e50n63ě12k 45Z18a67v22a48d55i64l
Výhledem do budoucna lze nejlépe bezúčelně rozházet nejvíc peněz.
30 let tady reformujeme školství s ohledem do budoucna a cpeme do něj peníze horem dolem a každým rokem jsou výsledky horší a horší.
Z53d53e39n95ě69k 86S10t88r96n64a82d
Kvalita školství není dána ani tak platy učitelů jako jinými faktory.
V první řadě jsou to smysluplné osnovy. Řada předmětů se místo povzbuzování přirozené zvídavosti zredukovala na memorování faktů. Je to způsobeno tím, že se učitelé snaží v omezeném čase toho probrat co nejvíce, jako kdyby byli placeni za každý letopočet, název pohoří nebo matematický vzorec, který do dětí nahustí. Naopak na logické myšlení ať už při větných rozborech, matematice nebo u příčin a následků historických událostí nezbývá prostor.
V druhé řadě je třeba financování škol navázat na jejich výsledky. Mohou to být výsledky ve srovnávacích testech, státních maturitách, cokoli, ale je třeba opustit systém, kdy školy dostávají peníze na žáka, ať už ho něco naučí nebo ne.
V neposlední řadě je pak třeba podpořit celoživotní vzdělávání učitelů a předávání zkušeností, třeba výměnnými pobyty na jiných školách. Učitelé by také měli v první řadě učit a nikoli marnit čas obrovskou administrativou okolo.
Netvrdím, že by současná vláda něco z toho dělala. Ta bohužel řeší pouze finance, kde sice je obrovský potenciál k úsporám, ale k těm nejpodstatnějším chybí politická vůle. Proč v rámci inkluze má každý žák s nějakým hendikepem k ruce asistenta s rychlokurzem, místo aby se skupině deseti takových žáků věnoval odborník s vystudovanou speciální pedagogikou a mnohaletou praxí na praktické škole?
I18v55o 96S25c98h45l62ä48g96e96l
Investice do školství nemohou být odtržené od reality státních financí.
Z42d82e43n60ě55k 12Z38a40v41a70d77i88l
Proto děti blbnou a ve srovnávacích testech se propadají v úrovni znalostí každým rokem níž a níž.
Kvalita českého vzdělávání vychází z evropských srovnání jako podprůměrná. Prestižní srovnání PISA ji podle vědecké a matematické gramotnosti hodnotí jako devátou nejnižší v Evropě !!!
Podle našeho MŠM se ale českému školství v poměru k výdajům státu daří držet blízko evropskému kvalitativnímu průměru.
To jsou paradoxy, co ?
Už i Rumunsko a Bulharsko nás ve skutečnosti pomalu předbíhají.
K24a22r41e68l 48S15t28r65ž37a48n37o15v41s18k15ý
Pod slovem investice do školství si představuju peníze na interaktivní tabule, multimediální učebnice, počítače nebo tablety na lavicích žáků, ale taky dostatek papírů do tiskáren a toaletních papírů, aby učitelé nemuseli neustále žebrat od rodičů. Ale někteří vidí jako investici do vzdělávání jen a pouze platy učitelů. Víte, nikdo nikoho nenutí být učitelem a pak být celý život nespokojený.

F29r18a31n58t10i57š66e20k 69K94š45í23r
Vzdělávacímu systému by pomohlo zrušení povinné školní docházky a její nahrazení povinným vzděláváním.
- Počet článků 61
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 3622x