- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Souhlasím s tím, že ředitelé škol i lidé ve školství obecně měli do posledních chvil ohledně spuštěné reformy informací málo. Ale rozporuji především Vámi napsaný odstavec: „Řada ředitelů škol zjistila, že podle nových výpočtů bude mít jejich škola méně peněz, než dostávala doposud. Týká se to především plných škol, o které je zájem, tedy škol kvalitních a s atraktivní nabídkou oborů. Ty o finance přijdou. Naopak poloprázdné školy, o které zájem není, si polepšily. Takto nastavená reforma je cestou do pekel, protože nepodporuje kvalitnější školství, nýbrž naopak systémově generuje nekvalitu...“
Je totiž nesmyslné posuzovat kvalitu či nekvalitu školy jen podle toho, z jak velké části se jí daří naplnit třídy. Dám příklad: Budou dvě střední odborná učiliště. Jedno bude nabízet obory jako kosmetička či kadeřnice. Druhé obory jako obráběč kovů, instalatér nebo elektrikář. První škola bude mít plné třídy pořád, protože zájem o její obory je mezi dívkami stále, ovšem v praxi potom možná i polovina holek, co se kadeřnicí vyučí, dělá něco úplně jiného. Naopak o obory typu obráběč kovů či instalatér mezi vycházejícími deváťáky zájem obvykle není, ovšem ti, co se pro ně rozhodnou, mají po vyučení na trhu práce možnosti obrovské.
Nevím, jestli je od autora pokrytectví nebo provozní slepota, ta se zeptám: existuje nějaká horní hranice navyšování výdajů na školství, od níž by už další zvyšování rozpočtu nemělo smysl?
Odpovím si sám: Ne. Přesunování peněz mezi druhy škol a úprava koeficientů nic nemění na podstatě problému: ten, komu má vzdělání sloužit, není žádný vliv, ani žádný náklad s provozováním škol spojený.
Pokud moderní stát potřebuje, aby občani byli schopni číst, psát a obsluhovat ve vztahu ke státu datovou schránku, stačí na to pět tříd obecných. Zbytek je věcí poptávajících a trhu, tedy, chcete-li elitních, tj. z velké části studenty placených škol.
Velká část toho, co se bifluje, je ve wikipedii. Studenti se musejí učit uvažovat, vidět souvislosti, počítat (ano, matematika) a to si vynutí sami. Podívejte se, jak se řeší docházka na vysokých školách a máte odpověď.
Základem je zapojit rodiče a studenty přímo do financování školství. Co je zadarmo, toho si nikdo neváží!!!!
Hlavní problém ve školství, zdravotnictví a ve všech oborech lidské činnosti je převaha otrockého, levičáckého náhledu na společnost, která v naší postkomunistické době převládá. Brání se svobodnému, přirozenému jednání občanů! Totálně nám chybí pravicové myšlení! Politici a úředníci brání odborníkům v práci, učitelům v učení, ředitelům ve vedení školy, lékařům brání v léčení! Tato levicová společnost spěje ke krachu! Pokud se nevzpamatujeme, budoucnost je daná!
Hlavní problém je v tom, že jde o socialismus a ten, jak víme, nikde nefunguje. Nikdo neumí správně přerozdělovat zdroje, tak jak to umí trh.