- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
[...] chytre a pilne deti ...[...]
kdyz tohle slysim, tak se mi zveda zaludek. Podle ceho tu chytrost meri? A podle ceho tu pilnost.
Ze ty deti maji 'chytre' rodice, kteri detem zajistili doucovani?
Ze ty deti maji 'pilne' rodice, kteri detem opet zavcas zajistili doucovani?
Ale jen houst a vetsi kapky. Pak to dopadne jako po valce, kdy si ta smetanka myslela, ze si muze vsechno dovolit a a ze ti nemajetni po pravu musi rikat 'rukulibam milostpani'.
A ten prekariat uz toho mel dost a zvolil komunisty a na 40 let tu 'smetanku' vykopnul z tech jejich vil.
Obhajci nesolidarniho vzdelavaciho systemu by si tohle meli zavcas uvedomit, aby se nahodou zase to znarodnovani neopakovalo.
Hloupost bohužel existuje. A je do velké míry vrozená. Ale těžko o tom přesvědčovat hlupáky.
Víceletá gymnázia zrušili komunisté po roce 1948 a místo nich zavedli tzv. jedenáctiletky, což byly karikatury na střední vzdělání zakončené maturitou. Asi není náhodou, že zrušení víceletých gymnázií nyní prosazuje komunistka Marta Semelová známá svými stalinistickými názory.
proc lzete?
Komuniste zavedli 4 leta gymnasia a 3-4 lete odborne stredni skoly. Presne, jak je to dodnes napr. ve Skandinavii.
Zasloužená karma Zrušení víceletých gymnázií by byl krokem zpět.
Také naprosto souhlasím. Děláte extrémně důležitou práci tím, že tato vysvětlení zveřejňujete. Mnoha lidem vůbec nedochází, co se děje a co je cílem těch ultraprogresivistických marxistických experimentů typu inkluze a rušení společné části maturit. Pan Kindl píše, že cosi bylo zjištěno, ale ona to není pravda. Ďábel je jako vždy ukryt v detailech interpretací těch provedených analýz a ri kevicoví ideologové si ty své fantasmagorie vždy nějak šikovně vyfabulují. Přitom výsledky u naturit jsou vidět na zveřejněném grafu a je z nich zcela zřejmé, že absolventi osmiletých gymnázií jsou na tom lépe, než celý zbytek populace. Takže těžko mohou být "znalosti žáků na stejné úrovni". Leda vy tedy někdo chtěl tvrdit, že základka a osmiletý gympl vedou k témuž, ale ty co jdou na SŠ jinou, než je osmiletý gympl pak domrví ty jiné SŠ, byť vychází na konci 9. třídy ze stejného stavu jako osmiletá gymnázia po kvartě. Pokud vím ideologové kultu inovativních a originálních řešení dospěli záhadnými metodami pouze k tomu, že přidaná hodnota osmiletých gymplů je srovnatelná s přidanou hodnotou 2. st. ZŠ.
Jen v textu článku je překlep v koncovce shody podmětu s přísudkem. Je to někde uprostřed a podmětem jsou "rodiny". Nevidím to teď před sebou, ale chtěl jsem na to upozornit, aby se to opravilo, pokud to jde.
Spolužák manželky učí matematiku a fyziku na Biskupském gymnáziu. Podle jeho slov úroveň žáků hlásící se na šestileté gymnázium klesá. Aby někoho vůbec přijali snižují úroveň přijímacích zkoušek. Za každého přijatého žáka dostává škol peníze a to je rozhodující. Některé děti ani na víceleté gymnázium nechtějí, ale nutí je k tomu jejich ambiciózně rodiče. Jer už dnes všeobecně známo, . že víceletá gymnázia totiž neposkytují svým žákům vyšší přidanou hodnotu vzdělání než základní školy. Jinými slovy, nadané dítě na víceletém gymnáziu nemusí automaticky získat lepší podporu pro rozvoj svých předpokladů než na základní škole.
Souhlas. Karma.
Byl proveden průzkum na víceletých gymnáziích a na druhém stupni škol. Bylo zjištěno, že znalosti žáků jsou na stejné úrovni a metoda výuky je stejná. Vnuk od příští roku jde do 6 třídy. Učí se na jedničky a přesto zůstává na škole jako další děti. Z jejich školy na víceleté gymnázium nešel ani jeden žák.
No a co jinde zase chtěla jít půlka děti na gymnáziu, ale bohužel nebyla místa ...
Děkuji, souhlasím. A nekorektně dodám, že v oblasti nadání si rozhodně rovni nejsme (cf. Gaussova křivka rozvrstvení inteligence), je tedy samozřejmě skvělé vzdělávat společně děti na téže intelektuální úrovni.
Bohužel ne Gaussova křivka ale vícerozměrné rozdělení s několika maximy - a minimy. A díky tomu kdo si chce nějakou studii s nějakým výsledkem udělat, ten si ji udělá.
Inkluzi tak, jak je zavedena, po nás chce Rada Evropy na základě rozsudku D. H. https://profipravo.cz/index.php?page=article&id_category=13&id_article=249848&csum=4b960407 Evropského soudu pro lidská práva. Do roku 2014 se ministři snažili vzdorovat, ale ministryně Valachová to vzdala. Výsledek se dostavil - i mnohé přirozeně inkluzívní státní školy jako nepříklad vesnické malotřídky musely začít přijímat žáky s významnou duševní poruchou. Důsledkem je mnohem větší segregace než kdy dříve. Kdo jen trochu může, posílá své děti do soukromých škol, které rostou jako houby po dešti. Protagonista inkluze Ondřej Štefl provozuje SCIO školy.
Státní osmiletá gymnázia jakž takž přežívají ale tlak na jejich zrušení je trvale veliký. Oficiálně to odpovídá současnému pedagogickému paradigmatu, fakticky by jejich zrušení vedlo k ještě větším ziskům provozovatelů soukromých škol.
Mimochodem, často zaznívají argumenty že naše školství funguje jak za Marie Terezie. Tak by bylo jasno, tehdy se do VÝBĚROVÝCH církevních internátních škol dostávali nadaní žáci i v (výjimečně) šesti letech. Kdybych měl šanci to ovlivnit, vrátil bych se k tomu systému. Společnost potřebuje talenty ve všech oborech, všichni z nich žijí a oni jsou sotvakdy odměňováni podle svých zásluh. Tak je alespoň podpořme a neničme jim život hned na začátku.
Rušit víceletá gymnázia chtějí levicoví mindráci, kteří se na ně nedostali a nejraději by chtěli pro všechny nejen stejnou školu, ale i stejná auta a stejné byty. Je nesmysl to brát vážně. Lidé jaou rozdělení všude podle kvality, nejen ve škole, ale i v restauracích, zaměstnáních nebo hotelích, to je život.
Já tomu procesu říkám vzpoura intelektuálních frustrátů.