Děkujeme za pochopení.
H57e50l14e71n70a 41S80a69s73o58v93á
Člověk, který nemá pedagogiku není amatér.
V29i39k60t63o38r 16N53á25r75o74ž24n17ý
Víte pane blogere. Napadla mne jedna otázka. Jaké asi měl vzdělání takový Igor Hnízdo z filmu Obecná škola ???
A navíc..vedle vzdělání (nemusí být nutně pedagogické) bych požadoval po učitelích třeba i nějaké charakterové a morální kvality. Žena , která si ve svých volných chvílích přivydělává prostitucí a všichni to o ní ví , může být jako učitelka "pozlacená". Ale dle mého názoru by neměla ve školství co dělat...
P39e31t65r 45S75k90á95c98e12l
Vzdělání bez charakteru - proti této špatné vlastnosti (spolu s dalšími šesti) bojoval M.Gándhí. Jak mohou udělit diplom člověku bezpáteřnímu? V jakémkoliv oboru lidských činností. Návrh vlády mi připomněl druhý úkol T.G.Masaryka v roce 1918 - uškolení Slovenska. Též se to zvrtlo, na Slovensko posílali byrokraté jen učitele za trest, jejich schopnosti splnit panem Masarykem vytýčený úkol je naprosto nezajímaly. U nás po roce 1990 se vůbec nevyučuje podle odkazu našeho velikána, proč(?):
„Všeobecné porušení světa se začíná hned v kořenech...“ » J.A.Komenský.
V66i11k12t52o12r 51N48á38r94o44ž83n41ý
Tvrdý nesouhlas. Také jsem prošel základní školou , střední školou i vysokou školou. A nepoznal žádný rozdíl mezi kvalifikovaným a nekvalifikovaným učitelem. Řada tzv. nekvalifikovaných učitelů byla lepších , než řada kvalifikovaných....
Nejvíce se to projevilo když nás měl v devadesátých letech na angličtinu kluk , který neměl ani VŠ , ale dvouletý pobyt v Americe..tento odešel a dostali jsme "kvalifikovanou" učitelku , která neuměla vůbec nic.
Přirovnal bych to k reálnému světu. Řada šikovných středoškoláků dosáhne v kariéře obrovských úspěchů , na druhou stranu řada vysokoškoláků skončí u výrobního pásu...
S jednou školou má naše firma družbu. Jejich studenti k nám chodí na praxe. A když vidím ty učitele... vsadil bych se , že mají příslušné vzdělání. Po jiných stránkách je pokládám za totálně nekompetentní...
P90e56t76r 56S69k39á15c59e56l
"Kdo nedbá být vyučován, toho budeš marně vyučovati, dokud u něj neprobudíš vřelý zájem o učení"
> J.A.Komenský.
L32a20d42i42s74l49a14v95a 15S77t77r59n90a62d37o57v21a
Tuším, že nějakou cenu pro učitele získala paní , co neměla VŠ. Učila na ZŠ se střední školou . Děti ji milovaly . Myslím , že už skončila. Byl s ní rozhovor i na I Dnes.
Dobrý učitel je ten , který umí zaujmout a je spravedlivý. Má zájem o žáky a umí to s nimi. S tím se člověk rodí, to mu nedá studium. Je to o povaze toho člověka , o jeho chuti do téhle práce. Studium je o vědomostech, praxe bývá jiná.
O36n63d15ř86e79j 40V40a74l47e73n87t87a
No nevím. Když jsme byli na průmce a potom na VŠ, tak vždy největší efekt měli učitelé, kteří přišli buď z praxe, nebo k výuce ještě navíc pracovali. A nejhoršími, téměř vždy byli ti, kteří nikdy nedělali nic než učení. Jistě, to že je někdo full-time učitel po celý život, není na škodu na základce, nebo u předmětů jako čeština, nebo dějepis. Tam se nic nemění už sto let. Ale aby programování učil někdo, kdo zamrzl u Pascalu a Asembleru, je fakt na nic, stejně jako ti co učí sítě a pořádně žádnou reálnou neviděli.... Tam je člověk z praxe k nezaplacení. A VŠ v tomhle byla ještě o řád horší... tam narazit na vyučujícího zaměřeného na praxi bylo jak potkat jednorožce....
J61i89ř48í 54J43u90r69č19á37k
Možná nejlepší, nejúspěšnější ale rozhodně nejoblíbenější učitel v naší ZŠ měl nějakou "rychlokvašnou" komunistickou jedenáctiletku. Jeho autoritu by mu mohl závidět určitě i mnohý "zlatý ámos".
Mně naopak připadalo naprosto nesmyslné, nutit švadleny nedlouho před důchodem k absolvování bakalářského studia pedagogiky, aby mohly učit šít na stroji těch pár učnic, které ještě zůstaly na učilišti. Podobné to bylo i s mistrama u zedníků.
M11i43c41h89a65l 15P81á10t93e48k
Přece i dnes, pokud budu chtít řídit Boeing 737, musím na to mít vzdělání. Budu-li chtít dělat advokáta, musím vystudovat práva. Chci-li léčit lidi, musím vystudovat medicínu. Proč by to ve školství mělo být jinak? Pokud někdo chce učit mé děti, nechť vystuduje pedagogiku. To nikomu nikdo nezakazuje. Dosud platná legislativa už dnes umožňuje přijmout nouzově někoho neaprobovaného. Proč zrovna školství by mělo být jediná výjimka. I naučit musíte umět a je dobré mít vystudovanou didaktiku, pedagogiku a psychologii. Nějakému šarlatánovi bez vystudované anatomie taky nesvěříte své dítě aby ho vyléčil. To můžeme školy rovnou zrušit, ať si každý dělá co chce a kde chce. V takovém světe chcete žít?
J97a57n 12R50i54c69h52t78e11r
Na jednu stranu máte pravdu, ale přiznejme si: žádná škola vás nenaučí učit. I na to je třeba nějakého talentu. Stejně jako se z vás nestane dobrý psycholog jen proto, že to vystudujete.
J36i74t26k17a 97K26u87l20h45á28n46k87o11v97á
Z mých vlastních životních a pedagogických zkušeností: Buď učit umíte a v tom případě budete dobrý učitel i bez pedagogické fakulty, nebo to neumíte a v tom případě vám ani magisterské studium PedF nepomůže. Absolvovala jsem doplňkové studium pedagogiky a nejužitečnější předmět, který jsme tam za dva roky měli, byly pedagogické praxe. Vzhledem k překomplikovanosti kvalifikačních požadavků na učitele je určité uvolnění podmínek jen vítáno.
V61á70c54l88a74v 35C92h47u79c48h88m57a
Vzhledem k tomu kolik učí pedagogicky vzdělaných moulů, kteří nemají moc povědomí o tom, co znamená vzdělávat, tak mi to přijde jako docela dobrý počin. Bylo by ale fajn, kdyby se řešily další problémy jako třeba povinná školní docházka, svoboda vzdělávání, nesmyslná byrokracie apod.
M58a48r93t84i90n21a 67M51o11u36d27r33á
No a za totáče směli na prvním stupni vyučovat gymnazisté. EXistovala totiž taková specializace - čtyřletý gymnazijní program se specializací na pedagogiku (a psychologii). Mělo to svůj smysl, protože na VŠ se nedostali zdaleka všichni a učitelů, zejména v prvních a druhých třídách, byl nedostatek.
- Počet článků 60
- Celková karma 24,74
- Průměrná čtenost 4005x