Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JT

J48o80s77e86f 57T14r86ö54g11l

12. 8. 2022 13:43

Vlaky jezdí takhle strašně jen na hlavních koridorech, jinde je to celkem pohoda. Já jsem např. včera dojel z Teplic do Brna a zpět načas, resp. dokonce s náskokem. Pravda, v Praze mělo EC +13, kvůli výluce i Kolína, ale na přestup jsem měl přes půl hodiny, tak mě to netrápilo.

Hlavní důvod je ten, že Správa železnic sází modernizační projekty jako Baťa cvičky. Umí je připravit lépe než ŘSD a umí na ně získávat dotace z EU, neumí je ale koordinovat. Jinak by se nemohlo stát, že mezi Brnem a Blanskem je trať na 1,5 roku kompletně uzavřena (budiž) a k tomu se udělá jednokolejná výluka mezi Poříčany a Kolínem, kde je z celé sítě úplně nejvyšší provoz. Po jedné koleji se to samozřejmě nedá vyjezdit jinak, než že se 15-20 minut v jednom směru stojí a pak jede kolona vlaků za sebou sníženou rychlostí a stojí ty z druhé strany. Je to trochu hran na Černého Petra, když má vlak štěstí, projede načas, když ne, může získat i půlhodiny navíc.

Aby toho nebylo málo, tak SŽ modernizuje i objízdnou trasu mezi Prahou a Kolínem, konkrétně mezi Prahou a Lysou nad Labem. Kdyby se tato stavební akce udělala o dva roky dříve, existovala by plnohodnotná objízdná trasa za koridor s jízdní dobou jen cca o 10 minut delší než přes Poříčany. Po jednokolejce u Vysočan se samozřejmě sotva vyjezdí pravidelná doprava, odklony už se nevejdou.

Vlaky z Prahy do Brna tak jezdí místo původních 2,5 hodiny přes Českou Třebovou přes tři hodiny po odklonové trase přes Havlíčkův Brod a navrch ještě získávají běžně 10-30 minut sekeru. Je to bez ohledu na dopravce, svorně se zpožďují modří, žlutí i ostatní.

A když se do toho přidá nějaká další mimořádnost, třeba porucha zabezpečovacího zařízení, sebevrah, auto na přejezdu nebo stržená trolej, je to kolaps dopravy srovnatelný na silnici s kolapsem na D1.

Malou útěchou může být, že modernizace směřují mj. k instalaci jednotného zabezpečovače ETCS a ten zase umožní kromě bezpečnosti i jízdu v rychlostním profilu v150, tedy o cca 10-15 km/h rychleji.

1 0
možnosti
Foto

Děkuji za obsáhlý komentář.:-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 139
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2864x
Zasloužilá matka osmi dětí (tří vlastních a pěti vyvdaných). Průvodčí v tyrkysových "vobludách." Autorka knihy Cesta do blikajícího pekla. Druhá kniha-Tajemství domu v L. právě vyšla!

Seznam rubrik