Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J23a68n 45Ř67e58h47á63č56e72k
Viděl jsem na vlastní oči spoustu zabedněnců, kteří tou vejškou nakonec nějak prolezli (na jednoho čumím každý ráno při holení). Taky radši dělím lidi na ty, kteří své práci rozumí a na ty kteří ne.

K38a11t26e48ř98i81n19a 88T41y98c64o22v54á
nenech se. my jsme dys už třetí generaci a nebrání to v ničem, ve studiu už vůbec ne

Š64á11r68k93a 94A24n65d84r57l75o29v66á
Dík.Nedám se, ještě to bude zajímavý:-)
P70e64t78r 56K82r54a94t23i30n84a
nevím proč, ale vzpomněl jsem si na Werichova Čochtana: "von byl denege.... derege... degenere.... Von byl blbej...."

J67o28h29a59n65k53a 67U41l50r17i48c30h43o72v85á
karma a není co dodat, buď někdo učitelský střevo má, nebo nemá....Osobně si myslím, že hodnotnější výuka je od zkušenýho praktika s empatií a zároveň respektem, než od vystudovanýho všehověda....

P69e98t33r 78K43r49a73t45i58n21a
Jo jo, z titulu se dneska můžou všichni pos... Bohužel si za to můžeme sami - řada běžných lidí adoruje tituly. Je to vidět i v různých volbách (kolik MUDr byli zvoleni jen proto, že jsou MUDr?). Další důsledek je na pracovním trhu - že i na práci, na kterou by stačil šimpanz Bono je nutno mít VŠ titul. Tím vzniká poptávka po titulech, jsou mraky různých sociálních antropologů, psychologů comicsu a gender studiistek, ale celková úroveň VŠ vzdělání se tím výrazně propadá a diplom ztrácí na ceně.
Jeden můj známý, pouhý středoškolák (fuj, podčlověk...), ale jinak odborný a vysoce specializovaný ajťák (přes servery, sítě a tak něco) byl po cca 15leté práci vyhozen ze státního úřadu, protože bez titulu není dostatečný odborník. Ale s titulem třeba gender studies by byl. Paradox je, že říkal, že když už dřív se pokoušeli nabrat na to místo další lidi, neb nestíhají, tak odborníci tam nešli (jinde měli cca 2x větší plat) a nebo se hlásili lidi sice s VŠ, ale nulovou znalostí a zkušeností.
Do školství nevidím, ale mám pocit, že kolikrát právě brzdí ta přehnaná korektnost.A myslím, že je hodně pravda, že když se musí učitelé věnovat těm dis-, tak není spokojen nikdo - na dis- je to stejně moc rychlé, ostatní to brzdí. K tomu šikana učitele ze strany různého provokování, nahrávání na mobil a hození na YouTube atd.... Ano, i tak může mít autoritu, ale je to hodně těžší a náročnější.
F27r26a35n21t27i49š30e15k 70F62l41í92s40e89n15s42k31ý
Jelikož i mně pracuje logika mírnějším tempem, přerušuji pedagoga častými otázkami...na které ovšem neustále dopadají odpovědi typu, "Pane Flísenský, rád bych Vám to vysvětlil, ale bohužel osnovy nás tlačí a tudíž se to budete muset nějak naučit." V hodině jazyka pak slýchávám odpovědi typu, "tak to prostě je, nepátrejte po tom, osnova nemá čas na otázky, projděte si to doma."
....zdá se, že jsem ztracen nebo snad zatracen?

Š48á31r48k23a 35A82n95d47r49l96o64v39á
Ty musíš být hodně oblíben u kantorstva
Ad osnovy: to je přesně ono. Některý učitel jede striktně dle osnov, každé vybočení, jej dokáže rozhodit. Přitom zkušení a oblíbení učitelé to zvládají s přehledem.
J45a55n 77P51i70v23a63r97n84í63k
Naprostý souhlas a karmička. Pedagog by měl mít znalosti ve svém oboru, umění učit (tedy pedagogické schopnosti) a mít přirozenou autoritu. Dnes je to takové, že lejstro z pajdáku nezaručuje, že umí svůj obor a je schopen ho učit. No a pokud má autoritu, tak mu ji podrývají různé paspolky (a bohužel i zákony na pseudoochranu práv dítěte) podrývají. Mám známého, který učí. Ačkoliv má na učení papíry, jeho odborné i pedagogické znalosti jsou tak mizerné, že bych nechtěl, aby vzdělával mého psa, natož potomky. Protože je to můj dobrý známý, tak nelze moji zaujatost proti jeho osobě předpokládat Osobně si myslím, že prověřování učit by měl mít na starosti jak ředitel, ten přece je odpovědný za úroveň školy, tak inspekce. Schopný pedagog může být i bez papírů a neschopný ty papíry může mít. Ale, abych se vrátil ke svému známému. Ten by byl dobrý vychovatel někde v děcáku, ale i v pasťáku, na volnočasové aktivity. Ale proboha nenechávejte ho učit

Š87á95r34k70a 94A22n75d67r43l73o10v28á
Já jsem pajdák studovala, naštěstí jsem zjistila včas, že já a PF byl omyl. No, mohla jsem tu školu aspoň dodělat a mít titul Mgr. Dokonce jsem chvíli učila, abych si fakt ujasnila, že fakt to nepůjde.
Kamarádka z vejšky učí a je dobrá kantorka S dětmi to umí, všechna čest. Jenže pak jsou tu učitelé, jako Váš známý. Uznávám, že někdy jsou na vině i rodiče.
Ne,nechtěla bych už učit:-)
J35a23n 20C97h90r43á39s73t77e52k
Milá paní Šárko, ruku na srdce - Vy když jste chodila do základky, byly nějaké děti se SPU? Byli nějací disgrafici a dislektici? Houbelec, byly děcka normální a rozjívené, rozmazlené až rozcapené a dobrý učitel je srovnal, když to doma maminečky a tatínečkové nezvládly. Pokud neučení se a hloupost přesto zvítězily, pak to nemoudré dítě prostě mělo adekvátní vysvědčení a zařazení. Každému holt dané není a nikde není napsáno, že všichni mají buňky na studium. Ano, možná budete dotčena, ale u mne dislektik a disgrafik = dislenoch a zpratkovité, rozcapené děcko. A také výmluva líných rodičů, kteří pořád nemají čas se s děckem učit. Jestli jsem se Vás dotknul, omlouvám se, ale tak to vidím já.

Š65á75r34k16a 62A50n69d75r51l43o46v83á
Jsem zvyklá, že někteří hážou do jednoho pytle děti s ADHD a zlobivé a rozcapené. Děti s dys do stejného jako děti úplně hloupé s nízkým IQ.
Já jsem doma- takže mám čas se s ní učit- a vidím, že to jde...když jsem hodně trpělivá a jdeme na to pomalu.

R42e51n88á63t86a 82Č71e80c62h89o38v27á
Hmm, oni (politici) hodně (téměř vše) věcí staví na hlavu... pak to tak vypadá... Nevím, proč se nejdou inspirovat tam, kde to funguje a nepřenesou to k nám, do našich podmínek... To by totiž pak u nás fungovalo a oni by byli bez práce...
Myslím, že jste zkušená a s dcerou se nedáte
Kecy zamrzí, to je fakt... Ale jak já říkám vždycky synovi, to je holt příprava na život, na srážky s blbama...

Š30á63r41k71a 31A30n68d21r85l45o40v57á
Logická připomínka,to si zapamatuju
L46u88b59o34m97í66r 32Š66u80l50a
Dovolil bych si tok vasich myslenek trosku poupravit. Oficialne se pracuje s dvema terminy. Pedagogicka a odborna zpusobilost... Pedagogicka znamena, zda dotycny ma pozadovane pedagogicke vzdelani, odborna znamena, zda ma vzdelani pro obor, ktery vyucuje. Tento problem bych totiz neuzoval na ucitelky na ZS, ktera maji jedenactiletku a dodnes uci. Daleko zasadneji tento problem vidim v tom, ze pokud nekdo absolvoval ped. fakultu obor cestina - hudebka, tak neni kvalifikovany pro vyuku prvniho stupne. Podobne treba inzenyr strojar neni zpusobily vyucovat na prumyslovce, nema pedagogickou zpusobilost. A veterinarni lekar nemuze na veterinarni skole vyucovat biochemii ci anatomii.

Š80á67r19k37a 55A56n11d95r88l75o46v16á
Nemůže? Nás na škole učili ekonomové, rostlináři, zootechnici, nepamatuju si, že by měl někdo z nich pedagogické vzdělání. Většinou to byli inženýři, magistrů z pedáku bylo minimum. A ničemu to nevadilo, naučili i tak:-)
- Počet článků 137
- Celková karma 20,79
- Průměrná čtenost 2786x