- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
..tak nejak jsem na vahach....je jasne, ze pokrok nezastavíme, ale nejsem zastáncem tabletu ve skole..zaroven však uznavam, ze by to zakum ulehčilo tihu skolnich batohu..zajimave téma, momentalne spise takova utopie...ale opet prijemne pocteni :-)
Miru, na začátku vypadá jako utopie všechno:-) Za pár let je to standard
Když to má přídavnou klávesnici, tak ano:-)
Tablety do škol? Ale jo, ale s Mírou:)
Já bych se teda přimlouvala za částečné užití internetu ve škole, tj. procvičování matematiky nebo nějakých předmětů na netu, dívání se na youtube na film nebo poučná videa, ale tradiční diktáty a slohovky by se měly psát ručně, ať si dětičky procvičí hlavinky a ručičky. Motorika je vázaná na mozek, u počítače zakrní, sešity bych neházela do koše. Využít techniku, ale nenechat ji vládnout.
Souhlasím...na druhou stranu mě hlášky typu...na internetu nejdu vše připadají nesmyslné. Nemohu najít něco o čem nic nevím. Takže člověk by měl znát a vědět a internet by měl být doplněk. Ostatně na internetu se stejně nedá najít vše, ale základní informace ano. Internet může být dobrá pomůcka, ale může se stát i hrobem
ja bych to tak cerne nevidel. Pokrok musi byt i ve vzdelavani. byvaly casy kdyz se vynalezlo pismo ze se tvrdilo ze lidstvo zblbne ponivadz uz se nebudou muset ucit veci nazpamet, a tu pamet teda ztrati. Mozna ano,ale pismo nam dalo moznost se venovat a studovat jine veci. Pak Gutemberg vynalezl zkazny vynalez, a rikalo se ze uz filosofy nikdo nebude brat vazen, kdyz si kazdy trouba bude moct jejich myslenky precist, co by asi rikali dnesnimu webu.
A psat rukou bude brzo tak srandovni jako ryt pismenka tycinkou do vosku. Zatim se to deti uci, ale je to posledni generace, ted aby hlavne umeli to rychle vytukat, a pak ani to, bude se diktovat. Pocitat s kalkulackou? Proc ne? Ale budou se ucit komplikovanejsi veci, zadny pokrok se nezastavi, naopak, dnes uz se pocitadlo ani snad neprodava, proc taky. Zbytecny povyk pro nic, proc to chce vzdy nekdo brzdit?
Psát rukou se budou děti pořád, protože to rozvíjí motoriku.
Zkázná stroj nevynalezl pan Gutemberg, ale Gutenberg a vidíte, dodnes se dělají opisy ručně , zvláště i velmi cenných starých originálů pro soukromé sbírky.
Stejně tak nevymizí ruční psaní.
Dodnes jsem strašně vděčný, že jsme měli na škole zakázané kalkulačky. Ale to člověk ocení až v praxi.
Naopak od té doby, co kalkulačku používám (cca 24 let) ke své práci, tak se mi mnohokrát stalo, že jsem něco počítal a dostal se k poměrně jednoduchému výpočtu 2x2 a vzal jsem do ruky kalkulačku..................a přesně v tom hle tkví nebezpečí nadměrného používání výdobytků techniky při výuce
Jo, to máš pravdu, člověk je pak hrozně línej přemýšlet:-)
Naprosto s Vámi souhlasím. Lidé nepotřebují znát pravopis a vlastně ani moc psát - mají přece tablet nebo počítač, Nepotřebují se učit počítat - mají přece program atd. A pak jdu na stavbu atm vidím produkty tohoto vzdělávacího systému a slyším nadávky na kvalitu a cenu.
Na základě osobní zkušenosti tvrdím, že když zavřu sto techniků do prostoru elektriky, tak nebudou schopni vytvořit ani obyčejný jehlan z papíru.
Při zkoužce na VŠ jsem byl svědkem odpovědi studenta na otázku jak bude postupovat při návrhu konstrukce? To přece vygooglím a pedagog to akceptoval.
Ale tady nepadlo ani slovo o tom, že by někdo neměl potřebovat znát pravopis či matematiku. Asi jste se v rámci klasického vzdělávání nenaučil číst s porozuměním. Jde o to, aby se moderní technologie ve výuce využívaly, nikoli aby ji nahrazovaly!
Nojo, to je sice pěkné. Pokrok nezastavímme.. Ale, PC, mobily,taplety, to je vše závislé na energii, tj.elektřina, baterie.... A co když to vše vypadne. Budeme pak schopni něco napsat ručně???
Psát je snad naučí, tablety bych doporoučovala až od třetí třídy
Porucha techniky je běžný jev, pro tyto případy se pak hodí pracovní sešity. Anebo improvizace ze strany učitele, každou hodinu se přeci nemusí jen datlovat do počítače.
Např: "Pane učiteli, zazpíváme si"
A vůbec, máš za ,,A". Jak to, že jsi nedorazila na knedlík?