Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
C

cojanato

19. 6. 2009 12:45
S tím Kocourkovem máte pravdu

V podstatě s Vámi souhlasím. Záplava diplomů ještě nic neznamená a u mladších ročníků VŠ se projevuje dosti často značná míra nedostatku všeobecných znalostí a mezery ve vyjadřování a slovní zásobě. Ovšem není to vždy jen o způsobu výuky, ale také o přístupu a snaze  samotných studentů a pozdějších "vzdělanců".

0 0
možnosti
V

venouš

19. 6. 2009 11:33
Úroveň středních škol

je dána politikou ministerstva školství, potažmo vlády. Po 30 letech práce ve strojařině jsem přešel jako odborný učitel na střední školu (průmyslovku). Naivně jsem se domníval, že moho žákům předatr něco ze svých zkušeností a naučit je odbornému přístupu k řešení praktických problémů. To se neobešlo bez jistých požadavků na přístup k učení, bez jisté minimální náročnosti. Ale ouha! Když jsem jednomu z žáků dal dvakrát za sebou pětku, byl jsem předvolán k řediteli na kobereček s tím, že NIKDO nesmí propadnout, protože KOLIK ŽÁKŮ, TOLIK KORUN! Tak jakápak náročnost, jakápak úroveň? Všichni musí projít, tudíž náročnost minimální, nejlépe žádná a potom korunky budou! Ach jo.

0 0
možnosti
PD

P.D.F

19. 6. 2009 10:07
Záleží na škole.

Čas od času nabírám nové spolupracovníky. Obecně se dá říct, že co posílá pracák a mám maturitu je malá hrůza. Je velký rozdíl mezi školami. Například maturanty z podnikatelské soukromé školy si ani nezvu, je to zbytečné. Naopak Obchodní akademie má dobrou kvalitu. Zajímavé je, že persolnalistka o tom nemá ani páru, ta má svoje tabulky a čárečky. Přitom mají "stejnou" maturitu. Bohužel je tragický propad gymnázií. Ti si navíc mysí, že umí něco navíc. Vše určují učitelé a pokud nenastane změna tam, ani státní maturity nepomohou. Největší zoufalci jsou takzvaní humaniťáci, ti si neumí spočítat ani výplatu.

0 0
možnosti
M

Marný

19. 6. 2009 9:51
Ve všem s Vámi souhlasím.

Skutečná vzdělanost nejsou brambory na poli, které stačí nechat růst a na podzim posbírat. Vzdělanost se musí neustále kultivovat a stojí nemalé "duševní sádlo" každého jedince a investice společnosti.Tady samotné peníze neřeší nic.R^

0 0
možnosti
PB

buřinka

19. 6. 2009 9:41
Ve všem s Vámi souhlasím,

ještě to chce vyházet celé ministerstvo školství a něco s tím udělat. Ale jak vrátit váhu vysokoškolskému diplomu nebo maturitě? Nápad je jasný, co obnovovat zkoušky každých 5 let? Oddělilo by se zrno od plevR^.

0 0
možnosti
VK

samr

19. 6. 2009 9:33
o úrovni

máte pravdu. Úroveň středních škol je uplně jiná. Když jsem přišel na Vš tak někteří lidé vůbec neuměli základy matematiky. já jsem zase nevěděl nic o účetnictví. Náš školní systém už má prokouknuto řada firem, když jsem pak sháněl práci, tak hned na záčátku firma uváděla jména Vysokých škol ze kterých neuznává tituly.

0 0
možnosti
  • Počet článků 530
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 905x
Autor je zvídavý a v tom je ten problém. V přírodních a technických vědách je poznání v určitém čase jednoznačně dané. Ve společenských má deset lidí jedenáct názorů, samozřejmě správných. Jak si vybrat? Například na blogu. Pokud máte dojem, že některé věci zlehčuje, tak máte pravdu. Když už lepší možnost nemá.

Seznam rubrik