Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
K

krllo

25. 1. 2012 5:06
I do školství se dostal trh od slova utrhni.

A tak po roce 1989 se objevili mlíčňáci, kteří začali prohlašovat, že je u nás málo vysokoškoláků v porovnáním např. s USA. A poněkud zapomněli dodat, že mnohé tzv. vysoké americké školy se rovnaly našim středním. Takže nakonec máme přes 70 vysokých škol, více než má třeba Velká Británie. A kvalita absolventů ?? Dnes obrovský počet mladých studuje třeba na filosofických fakultách a na soukromých školách je zase mnoho studentů pseudoekonomických a podnikatelských oborů. 

Školné by mělo být jasně diferencované podle oborů a podle možných platů absolventů.

Lékařské fakulty by měly mít třeba podmíněné školné ve výši cca 1 milon Kč za rok, které by se muselo zaplatit při odchodu absolventa do ciziny. Naopak technické a pedagogické fakulty by měly být rozhodně beze školného.

A studentům jen připomenu, že za " totalitního" režimu stálo jedno jídlo v menze 2,60 Kčs, ubytování na koleji na Strahově 40,- Kčs za měsíc. Nástupní plat byl cca 1400,- Kčs.V řadě podniků se dal získat byt.

2 0
možnosti
SS

strycek-Joe s.r.o.

24. 1. 2012 17:32
Školné klesající úroveň zdevastuje zcela

, neboť školy se na něm stanou ekonomicky závislé. To povede k tomu, že bude počet absolventů regulován, ale nikoli tak, jak tomu bylo dříve - přes vědomosti - ale přes výši školného. Ve finále se budou diplomy prakticky kupovat a hodnota vzdělání bude rovna hodnotě školného.

2 0
možnosti
A

Andrea1

24. 1. 2012 20:53
Re: Školné klesající úroveň zdevastuje zcela

Diplomy se kupují už dneska a dnešní mladí mohou přece požádat bábu a dědka, aby jim školu platili, když už je přesvědčili aby volili tu dokonalou českou pravici.

Neměli by spíš protestovat důchodci, kteří musí platit z malých důchodů za léky, lékařské prohlídky, nemocnici a také to s nimi nikdo neprojednával?

1 0
možnosti
IH

kesouf1

24. 1. 2012 16:38
k zamyšlení

rád bych připoměl, že existuje tkzv.Gaussova křivka inteligence - a ta hovoří o tom, že zhruba 50 % populace se pohybuje v pásmu od 90  do 110 a v podstatě by neměly s úspěchem absolvovat VŠ, za hranici se považuje IQ 120 a více, Jak je potom možné , že máme vysoký počet vysokoškoláků a takový počet vysokých škol, Kdo na nich proboha studuje ? V rámci tohoto státu mi proto nepřipadá vhodné nastavit školné - mám oprávněné obavy o kvalitu vzdělání

6 0
možnosti
PK

pavel kula

24. 1. 2012 14:26
Když je nějaký článek správně soudružsky pojat,

tak ani nevadí, že foto autora nesplňuje podmínky k umístění článku do výběru na titulku. Že, nevážení admini? RvRvRv

0 0
možnosti
KS

Harry_sportsman

24. 1. 2012 14:31
Re: Když je nějaký článek správně soudružsky pojat,

tak se už pane Kulo konečte smiřte s tím, že takové bláboly, jako píšete vy, prostě do výběru dát nelze. A nežárlete na jiné. :-)

5 0
možnosti
IV

Hell2

24. 1. 2012 14:18
Regulace pomocí školného je nutná

Za dřívějšího režimu odcházelo ze ZŠ cca 40% žáků na střední školy s maturitou a cca 60% do učení. Možná ten poměr mohl  být obráceně, ale rozhodně víc dětí na úspěšné studium zakončené maturitní zkouškou nemá. Dnes má 95% 18-tiletých maturitu, ale nedokáže spočítat ani příklady ze 7. třídy ZŠ. O čem taková maturita vypovídá a na co je?

Stejné je to s vysokoškolským vzděláním. Ze dřívějších cca 10% populace se dnes vyšplhal počet studujících až na 65%! K úspěšnému absolvování studia ale lidé potřebují i určité intelektuální předpoklady a ty 65% populace prostě nemá! Důsledkem je čím dál větší počet studentů, kteří stále zahajují další a další studium na jiné vysoké škole a jen tak oddalují nástup do pracovního procesu. Ale také stále nižší a nižší požadavky na studenty ze strany učitelů.  Jde nám o "papír" nebo o výchovu odborníků? Stát tato legrace a hra na vzdělané přijde pěkně draho. Zatímco Anglie má cca 111 vysokých škol, malé Česko jí už dohání se svými 87 školami! Máme na to?

3 0
možnosti
P

Pavel_D

24. 1. 2012 13:40
Váš názor,

ža za minulého režimu mohl studovat každý, je poněkud mimo. Děti se "špatným" původem měly utrum, a počet vyhozených z VŠ po r. 1968 také stojí za zamyšlení. Já nesměl při zaměstnání ani dokončit 5. ročník.

Takže pokud by měl někdo mlčet, račte to být VY.

1 0
možnosti
IV

Hell2

24. 1. 2012 14:22
Re: Váš názor,

Pravda je na obou stranách. Pamatuji dívku se samými jedničkami, kterou nepřijali na střední školu jen proto, že se tatínek účastnil onoho Vysočanského sjezdu v srpnu 1968. Na druhé straně byli i děti bývalých živnostníků, továrníků apod., které měly možnost vystudovat za předpokladu, že rodiče nevystupovali otevřeně proti režimu.

0 0
možnosti
S

stastu

24. 1. 2012 13:03
A) jedná se o boj proti zrušení akademické samosprávy a

snahy převést odpovědnost a práva rozhodovací do rukou akademické samosprávy, aby již o VŠ nerozhodovali politici a nepolitizovali, nevnášeli na akademickou půdu svou špinavou hru.

B) Co se týče samotného školného, tak se mi líbí rozhodně více Finský model. Studium by mělo být finančně dostupné pro všechny, nikdy nevíte v jaké vrstvě společnosti se vyskytuje génius, kterému byste takto zavřel cestu. Viz. nedávný ukázkový příklad dívky, která žije s rodiči v útulku, ale má šanci vyhrát prestižní vědeckou soutěž. Ony by peníze na vše byly, na zdravotnictví, školství, cokoliv, ale míra korupce a špatného hospodaření státu je tak obrovská, že všechny naše peníze končí v černé díře a jakékoliv zvýšení daní vyvolá jen efekt tlustších obálek .

C) Váš článek je pro mě dost nepřehledný, divně stylizovaný a tak nějak myšlenkově zamrzl

2 0
možnosti
IV

Hell2

24. 1. 2012 14:24
Re: A) jedná se o boj proti zrušení akademické samosprávy a

Jestliže by studenti studovali zadarmo, potom ale se závazkem např. 10 let práce v ČR. A navíc - nezapomínekjte, že za stejných okolností mají možnost u nás studovat i všichni členové EU. A tam se většinou školné platí. Byl bych spíš proto,, aby sociální problematika byla řešena formou nadací.

0 0
možnosti
JK

jaromirka

24. 1. 2012 13:02
nerozumím

Tedy už jsem myslel, že jsem trochu pozadu ale z příspěvků jsem pochopil, že je nás dost co nechápe Vaše MOUDRARv

1 0
možnosti
B

Boridoj

24. 1. 2012 13:51
Re: nerozumím

Nechápete autorova moudra? Tak já vám to řeknu "po lopatě". Za minulého režimu jsme studovali zdarma, bez placení školného, tedy za prostředky společnosti. Po ukončení studia jsme ale museli vynaložené prostředky společnosti vrátit tím, že jsem museli nastoupit na místa, která nám byla určena tak zvanými umístěnkami a museli jsme na těchto pracovních místech setrvat 5-10 let.  Dnešní studenti  by ovšem chtěli studovat také zdarma, ale po ukončení studia se snaží - s odvoláváním na lidská práva a svobodu - vzít do zaječích a pracovat za několikanásobnou mzdu v zahraničí. Nemám nic proti tomu - chceš jít vydělávat do zahraničí, tak běž, ale napřed si studium zaplať!

0 0
možnosti
JA

pefben2

24. 1. 2012 12:25
Nerozumím,o co jde

Jen ten náznak, jak za bolševníka mohl každý studovat je opravdu lživý. Žil a studoval jsem v té době a vím, jak to bylo.

A poděkovat by mladí každopádně mohli. Ne tatíkům, ale prostě osudu, za svobodu a možnosti, které my jsme neměli!

3 0
možnosti
PB

Barkynson

24. 1. 2012 14:38
Re: Nerozumím,o co jde

jj, hlavně za tu svobodu.....jež si užívají plnými doušky...

0 0
možnosti
TV

t.varga

24. 1. 2012 11:10
re

vůbec nechápu co jste tím článkem chtěl říct

3 0
možnosti
  • Počet článků 530
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 905x
Autor je zvídavý a v tom je ten problém. V přírodních a technických vědách je poznání v určitém čase jednoznačně dané. Ve společenských má deset lidí jedenáct názorů, samozřejmě správných. Jak si vybrat? Například na blogu. Pokud máte dojem, že některé věci zlehčuje, tak máte pravdu. Když už lepší možnost nemá.

Seznam rubrik