- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dost lidí má pocit, že dotace hromadné přepravy osob jsou zbytečně vyhozené peníze. Málo kdo si ale uvědomuje, kolik stojí výstavba silnic a jejich údržba, jak těžké je vyřešit problémy s parkováním, jaké škody jsou páchány na ovzduší, jáké škody způsobí dopravní nehody a kolik lidí při nich zbytečně zahyne. Porevoluční boom individualismu, přispěl ke úbytku využívání hromadné dopravy, což vedlo k jejímu omezování a tedy i k tomu, že někteří lidé ze zapadlých koutů země k cestě za prací, či lékaři jsou nuceni využívat právě tu dopravu individuální, která nám přerůstá přes hlavu. Veřejná doprava je veřejnou službou, kterou by stát měl dotovat a mám za to, že pokud si bude vynakládáné prostředky hlídat, tak v důsledku by mohl ještě ušetřit.
Milý autore, Vaše úvaha je správná a rozumná, proto nemůže býti přijata ! Již jsou dávno doby za námi, kdy pošetilí předkové makali u svého verpánku, políčcích, nebo živnostnili, neznaje pojmy Zákoníku práce a dotace byly neznámým pojmem. Oni se nějak záhadně uživili a dokonce celá ČR byla v popředí tehdejšího srovnání. Pryč s pošetilci z údobí Století páry ! Přerozdělování - dotování - regulování - zakazování je cestou Pokroku ! Ne vše je pak špatné - vlaky dokonce zlevní ! Nebudete sice cestovat ve spoji osobním, ale nákladním, ten bude o peníz dostupnější !
Představte si, že v mém kraji jezdí dodnes autobusy i v neděli všude, kromě vesniček 200 obyvatel mimo hlavní trasu. Do 600 obyvatel Zděchova na Vsetínsku jedou o víkendech asi 4 autobusy a i v turistickém průvodci z 80.let je upozornění, že do této obce jsou o víkendech poměrně řídké spoje.