Diskuse

Focus

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JJ

Nelze ty předměty oddělovat. Např. co je v prostoru mezi jádrem atomu a elektronem nám říkal učitel v chemii na střední. Problém je v tom, že koncepce učení se drží starých zásad. Předměty se vyučují odděleně. A dítě nenapadne si spojit něco z matematiky s něčím z fyziky, nebo chemie. I když se je to jedno a totéž. Na druhou stranu je tu literatura a dějepis, výtvarná a hudební výchova. To jsou také propojené věci. Dnes se možná dítě ve výtvarné výchově i něco dozví - teda mělo by. My jsme jen malovali a ještě tak, že se nahodilo téma a malovalo se, moc vysvětlování technik se nedělo. Když chceš najdi si LŠU.

Dítě ani moc nechce chápat a bere to tak jak se mu to předkládá. Když se mu to dává odděleně, přijímá to odděleně a nedá si to dohromady. V mnoha případech to jde jedním uchem dovnitř a dalším ven. Trochu problém je v tom, že v těch předmětech se jede jinou rychlostí a tak zatímco v dějepise se probírají události 18. století v literatuře jsme již v 19. Takže dítě ani nenapadne si to spojit. Přitom zrovna literatura, hudba a výtvarné umění odrážejí dobu.

Moje neteř o literatuře prohlásila: "Čteme tam nějaké divné úryvky textů a potom odpovídáme na otázky. Je to nuda." Byla v osmé třídě. Potom v prvním ročníku na střední jí její vlastní matka geniálně poradila, že když jí to nebaví ať se to neučí, k maturitě musí ovládat češtinu a ta jí jde. Její matka ovšem nemá ani páru o tom co je to skládat maturitu a z jakých předmětu se dělá. Jen někde četla, nebo slyšela, že tam je český jazyk a víc si o tom nezjišťovala.

0 0
možnosti
JT

R^ Nemohu Vás přesvědčit o něčem jiném, když s Vámi souhlasím.

0 0
možnosti
FD

Konečně jednou správně položená otázka.Kde studovali lidi,kteří v Americe a vyspělém evropském světě se stávají hybnou silou ve vědě a výzkumu(ale i třeba jako lékaři a pod.).Při odpovědi na tuto otázku,bychom možná došli k překvapujícím závěrům,co se týče účinnosti námi poslední dobou obdivovaných západních škol.Rozhodně však si nemyslím,že se mozky nakupují.On totiž jejich studie a výchovu někdo v oněch zemích, odkud pochází,financuje,zpravidla daněmi.U nás bylo publikováno,že nás medik,který vyjde školu stojí od narození asi 4 mil kč.Nevidím nic proti demokracii,kdyby když jde do zahraničí,si půjčil v bance ty 4 mil.zde svůj dluh zaplatil a může jít kam chce.Pracovní síla je zboží a já nevím proč právě toto zboží se nenakupuje,ale krade.To by pak západní ekonomiky koukaly,ale pak by se teprve dalo srovnávat.Dnes se to nedá.

0 0
možnosti
Foto

I já jsem včera tento pořad sledoval. Zazněla tam řada zajímavých informací. Mimo jiné, že kvalita školství se posunula poněkud dolů. Mnozí studenti na střední školu nebo vysokou školu nemají. Ale snaha o obsazení míst, spojených s financováním prostě činí úlevy. Bylo zajímavé sledovat i postoje studentů. Máme mnoho lidí s tituly, ale bez znalostí a schopností myslet.

0 0
možnosti
ES

Přirozené síto pro ty, kdo mohou uspět v náročném vysokoškolském studiu, tvořila vždycky latina a matematika. Dnes studují na vysokých školách (a absolvují je!) lidé, kteří by s oběma těmito cestami k logickému myšlení měli nepřekonatelné potíže.

2 0
možnosti
JP

J91i58ř81í 51P82l68í77v23a

10. 2. 2016 17:02

Je třeba, aby talentovaní a ti, co se chtějí něčemu naučit, mohli najít učitele a školu podle svého gusta. Proto je potřeba konkurenční trh škol a učitelů - ano trh. Jen tak bude kvalita. Jen tak se talenty ukáží a uplatní.

A také není potřeba vzdělávat všechny - třeba ty, co nechtějí nebo nemohou. Je třeba zrušit povinnou školní docházku.

0 0
možnosti