Diskuse
Aféra?
Děkujeme za pochopení.
NONED
Srovnání
Nedávno jsem se vrátil z Německa od známých, kde mne všichni několik dní upozorňovali, že švagr od známého (mimochodem politicky velmi aktivní u nás na úrovni místostarosty malého města) po 5 letech dokončil nějakou školu, nevěnoval jsem tomu příliš pozornost. Za pár dnů jsme jeli do města podívat se na tu slávu - promoce v ČR proti tomuto ceremoniálu byla jen nutná oficialita, následná oslava rovněž skvělá, po 5 pivu jsem se dotázal co to vlastně vystudoval za VŠ. Bylo mi řečeno, že dokončil střední školu, aby mohl vykonávat profesi mistra - ŘÍDIT LIDI(MIMOCHODEM JEDNU MATURITU UŽ DĚLAL PŘED 15 LETY, NA STUDIUM VŠ DÁLKOVĚ MU ZAMĚSTAVATEL NEPOSKYTL DOSTATEK NEPLACENÉHO VOLNA !!!).
ovoce.zelenina
Děkuji
dobře, ikdyž krotce napsaná úvaha, pár hlav to potěší, pár se i zasměje, ti, co se to týká, to nebudou ani číst. Co dělat?? Ti, co budou volit KSČSSD-- tak ti tento styl výroby dochtorů jen podpoří. Protože levice nikdy nebyla moudrá, vždy potřebovala hodně nevzdělaných voličů, ikdyž mnohé s tituly.
Hell2
Naprostý souhlas
Pomazané hlavy z ministerstva a z kdejakých výzkumných ústavů neustále pátrají po důvodech poklesu úrovně školáků. Vymysleli školskou reformu. A tak kantoři po práci namísto opravování písemek a přípravy na další hodiny, na koleni vymýšleli osnovy. Co škola, to jiný vzdělávací program. Někde se učí anglicky, jinde třeba německy.Někde se učí elektriku v osmičce, jinde v devítce. Zamyslel se někdo nad tím, že děti se budou se svými rodiči stěhovat? Učitelé na tyto těžkosti poukazovali včas, ale jako kdyby mluvili s hluchými. Množství středních škol společně s úbytkem populace způsobilo, že děti necítí potřebu se učit - na školu se dostane každý. Dnes má snad každý mladý člověk maturitu a z nich potom odchází 40% na vysokou školu. Přitom vědomosti a schopnosti řešit problém klesají. IQ nad 130 má cca 2% populace, 40% lidí má IQ cca 100 až 110. To je průměr. Chceme opravdu, aby tak, jako byla zdevalvována maturita, byly zdevalvovány i vysokoškolské diplomy?
Kocour Bobule
zbývají 3 znaky a 2 odstavce
Devastace je systémová. Není to tak dávno, co bylo nařízeno zdravotním sestrám mít vysokou školu (bc. titul). Ihned vzniko několik příslušných oborů na VŠ. Silně ale pochybju, že se obory typu "všeobecná sestra" nějak dramaticky liší od těch samých oborů na VOŠ nebo dokonce na SOŠ.
Souvisí to i se současnými nápady na reformu vysokých škol: prý rozdělit VŠ na "výzkumné" a na ty, co budou produkovat "profesní bakaláře". Chápe někdo rozdíl mezi "profesním bakalářem" a někdejším absolventem střední odborné školy nebo pomaturitní nástavby? Já ne. Celé vzdělávání se tak jen prodlužuje a prodražuje. Navíc na původní např. inženýrskou úroveň se nelze dostat za dva roky v navazujícím studiu. Celý boloňský proces byl osudová chyba (rozpárání studia na bc. a navazující stupeň).
Školství trpí neustálými a navíc špatně připravenými reformami. Mám pocit, že je teď v kurzu diskreditace VŠ pracovníků, a následovat bude další "potřebná hluboká reforma", jež vydláždí cestu do ještě hlubších bažin...
fix
karma.
Těch nadprůměrných je v populaci pořád stejné procento, procento vysokoškoláků stále roste. Je to možné pouze na úkor kvality výuky, jinak to nejde. Nepřeju vám vidět, co studuje na gymnáziu!
killy
Když to shrnem podle znalostí absolventů, tak..
dnešní ZŠ je dřívější obecná,
dnešní střední škola je dřívější osmiletka,
dnešní střední odborná škola je dřívější učňovka,
dnešní technická VŠ produkuje někdejší středoškoláky,
dnešní humanitní VŠ produkuje ???????
martin119
Re: Když to shrnem podle znalostí absolventů, tak..
A VŠ humanitní produkuje v tvé logice dřívější gymnazisty.
Ale naštěstí tomu tak není, rozhodně tedy ne všude.
Králík z klobouku
Technik filosofuje?
U některých technických a přírodovědných oborů a některých jejich protagonistů je ta víra v "jedinou pravdu" spíš projevem strnulosti a dogmatičnosti myšlení než exaktnosti těch oborů. Ostatně právníkům mohou jejich špatné konstrukce "spadnout na hlavu" úplně stejně jako statikům a jejich renomé tím utrpí srovnatelně. A jak technici, tak "humanitníci" si mohou najít teplá místečka, kde na kvalitě jejich práce a vzdělání prakticky nezáleží. Mimochodem, je podle vás kvalitnější katolická teologie, kde je vše jasně dáno (nebo je alespoň snaha tak vypadat) a žádný jiný pohled se netrpí, anebo protestantská teologie, která má desítky různých směrů a odnoží? Netrpíte také náchylností k reálnému marxleninismu, v němž bylo "reálné poznání v určitém čase" jednoznačně dané a tvrdě vymáhané? Technik, který se snaží filosofovat o povaze poznání, je skoro stejná katastrofa jako filosof, který by stavěl mosty a mrakodrapy. Ideální je skloubit vše dohromady - Goethe byl i přírodovědcem a technikem.
Komik1
Re: Technik filosofuje?
Ty jsi zakopnul a upadnul na hlavu.Nech se léčit.
lipowski
mne to pripada uz normalne...
Uprimne, kauza ma az tak nezaskocila. Tu v CR to "prasklo", inde sa to robi lepsie, tichsie a profesionalnejsie. (sice sa o tom len domnievam, ale mam pocit, ze sa domnievam spravne)
Zubrsu
Má to něco do sebe....
Ministr může být dement, který umí dobře mluvit a má vlivné přátele ve straně.
A že už jsme jich ve vládě, za ty roky od 89, měli nepočítaně!
- Počet článků 530
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 905x