- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
http://christabel.bloguje.cz/896038-cenzura-ceskeho-internetu.php
To se děje na pozadí stávky, aniž by si toho kdo všiml.
Nevím, této oblasti vůbec nerozumím. Mě zaujala jiná věc, co teď prošla: vlastník motorového vozidla dostane pokutu, pokud jeho řidič (osoba blízká) poruší předpisy a majitel znemožní identifikaci pachatele přestupku. To se nevztahuje na způsobení dopravní nehody. Takže vlastník vozidla je postižen za banální přestupek řidiče bez reálné škody, ale za nehodu ne. Hodně zvláštní.
Ať už hlásají vládní představitelé cokoli, jejich skutky hovoří jasně: vší silou bojují proti rodinám, snaží se omezit porodnost, zkrátit život starších lidí, ze zaměstnanců udělat polootroky.
Takto lidem nepřátelskou vládu jsme měli naposledy za protektorátu.
........na všech sezeních ČSSD a odborů .
právě protože nehájí zájmy pracujících, ale urputně se rve za zájmy podivných vlastníků.
Otázka je, co označíme za levici. Zájmy pracujících lze hájit i pravicově. Pro mě je levice vysoké přerozdělování, omezení rozhodování jednotlivců, vyšší důraz na neidentifikovatelný "veřejný zájem", vysoký podíl státních podniků a státní péče o lidi i když ji nechtějí, nepotřebují nebo si ji nezaslouží. Takže v tomto pojetí má současná vláda hodně levicových prvků, kromě těch státních podniků. Ale asi nemá cenu se přít, o jakou vládu jde, protože je to evidentní vláda oligarchie, tj. úzké prominentní skupiny lidí.
Jako další jasný znak levicovosti přidávám zakládání nových úřadů a ministerských postů.
Buržoazie potřebuje silný byrokratický aparát, aby s jeho pomocí lépe bránila svou nadvládu nad pracujícícmi.
když jsem tak sledoval v televizi ty debaty o penzijní reformě? Docela zvláštní pikantnosti - nabyl jsem totiž dojmu, že zaměstnavatelé, odbory, penzijní fondy i ekonomové by se byli schopni domluvit na rozumné verzi i vládou určené typové varianty penzijního připojištění - ovšem pokud by u toho nebyla vláda a vládní strany.
Samozřejmě že by to šlo. neexistoval by II. pilíř a řešilo by se to třetím pilířem. Nebyl by opt-out a podpora III. pilíře by se řešila jinými daněmi (stačila by změna DPH na 12/21 a přesun např. zvířat do základní). Dokonce by se možná dalo shodnout i na nějakém významnějším prvku posilujícím odolnost vůči demografickým změnám, třeba fiskálně neutrální přerozdělení odvodů na sociální zajištění podle dětí, možná i ta diferenciace výše důchodů podle dětí. Jenže Drábek, jemuž to do pera psal Foltýn, to přepískli natolik, že místo strategie win-win nastoupila destrukce. Já jsem byl dokonce nakloněn souhlasit i s povinným odvodem do fondů (má to určitou logiku), pokud by existovala veřejnoprávní varianta jako švédská AP7 a zohlednily by se v odvodech a výměře děcka. Prostě šlo by to, ale politici to totálně zazdili. I ta zdravotní by šla, kdyby se jako standard stanovilo to, co je teď, změnila spoluúčast na doplatkovou a ne plnou úhradu při nadstandardu.
Stávky se nezúčastním a jsem zásadně proti ní. Pracovat budu z domova, protože mě to zaměstnavatel umožní, když mě České dráhy svévolně odmítnou dopravit do zaměstnání - přestože je úvěruji pravidelným nákupem čtvrtletních časových jízdenek.
Stávkovat tedy nebudu a doufám, že se konečně na mé trati objeví slíbovaní jiní dopravci než ČD. A vládě bych doporučil co nejrychlejší privatizaci tohoto molochu a novému majiteli úspěšnou přeměnu Českých drah ve štíhlou, moderní organizaci, která nekašle na zákazníky a která má vstřícné a pracovité zaměstnance. Ať je jich třeba třetina, o to lépe budou zaplaceni.
Nečasova vláda možná není úplně pravicová. Potom ale nechápu, proč Vám - soudě podle neustálých čláků zapálenému levičákovi - tolik vadí. Pro mě není ideální, ale rozhodně je lepší než vláda ČSSD s komunisty. Vládu máme takovou, jakou jsme si zvolili a lepší varianta nebyla k dispozici. Ke změně vlády ale slouží volby, nikdy ne stávky dopraváků.
Rozhodně se nepovažuji za zapáleného levičáka, to bych těžko mohl kritizovat tuto vládu zprava. I když....
A s tou privatizací drah: snad bydlíte na hlavní trati, která bude pro soukromé vlastníky zisková, pak chápu, že voláte po privatizaci. Ale princip připuštění soukromých dopravců na dráhy je ten, že obsadí nejvýnosnější trasy a spoje, díky jejich výnosnosti a tomu, že nemusí ze zisku na nich dotovat ztrátové regionální tratě, mohou snížit cenu, čímž zbytek železniční sítě uvrhnou v totální ztrátu. Výsledek bude likvidace spojů a tratí, které byly dotovány z výnosu hlavních tahů. Privátní sektor si z toho vyzobe bonbonky a na hrbu eráru ponechá průšvih.
Ti, co jsou odboráři svolání zítra do ulic, nemají ve svých cílech nápravu toho, co zcela oprávněně kritizujete ve svém článku. Až do ulic budou zvát tací, kteří Vámi na adresu této vlády uvedené budou chtít opravdu změnit, pak tam budeme stát vedle sebe. Pak tam ale jen těžko také uvidíme odboráře.
To máte pravdu. Však jsem při jednání s odboráři narazil na řadu věcí, kde měli jiný názor. Ale možná pro vás bude novinka, že skutečně byli v řadě věcí pravicovější než současná vláda. Když jsem jim to řekl, strašně se čertili, pak chvíli přemýšleli a dali mi za pravdu. Na rozdíl od současné vlády jsou schopni o věcech přemýšlet a poopravit svůj názor, kdežto současná vláda si názor nepoopraví, pouze ustupuje hrubé síle. V tom spatřuji klíčový rozdíl a zdroj mého pochopení pro použití hrubé síly odboráři. Bohužel. Raději bych s nimi jednal, ale chybí vůle na straně vlády. I proto jsem odešel.
Vystihl jste to dobře a vtipně.
Tato vláda evidentně není ani pravicová, ani levicová, ani konzervativní, ani liberální, ani naiconalistická, ani EUfilní, ale je výhradně služkou finančního kapitálu. Co se líbí bankám, to vláda prosazuje - zajmy občanů i státu jsou ji zajímají jen z toho pohledu, nakolik by se daly využít ve prospěch finančního kapitálu.