Směšná personální politika v rezortu dopravy pokračuje

„To se nám to rozdává, když máme dotací habaděj,“ si asi na ministerstvu dopravy říkají každý den. Možná i proto se ministr Prachař rozhodl zbavit se dalšího generálního ředitele, tentokráte z Českých drah Kurucze. Odejít má přitom zrovínka půl roku poté, co se stal jejich šéfem. Asi i on si ale odnese mnoha miliónové odstupné. Tato prachařovská politika (obdobně je tomu na ŘSD) bude zřejmě nejdražší personální politikou v dějinách Česka.

Asociální politika zcela neúměrných tzv. státních zlatých padáků, vytvořená kormidelníky z ODS, se zřejmě zalíbila i hnutí ANO. V rezortu dopravy se „nepostradatelní a nejlepší manažeři všech dob“ střídají jako housky na krámě. Střídání pak doprovází tučná státní odměna, na kterou přispěli nedobrovolně a pod hrozbou vysokých trestů všichni daňoví poplatníci. Zdá se, že občané už nejsou suverénními vládci ve své zemi, ale spíše jakousi sortou nuceně usazených. Kdesi v pekle se Hitler nepochybně směje.

Neskutečně špatná železniční politika posledních patnácti let se pro národy žijící v prostoru České republiky stala jedním z nejnákladnějších a nejhorších projektů všech dob. Není ani setinu vteřiny překvapením, že okolní státy na ní reagují odtažitostí až úmyslným vyhýbáním. Jejich prohlášení o tom, že už ani nehodlají připojovat své tratě na tratě Českých drah jsou toho výmluvným důkazem. (zdroj: http://1url.cz/yjea).

"Celé Vánoce jsem řešil ministra dopravy. Vybral jsem dobrého člověka," uvedl Babiš, když nominaci Prachaře obhajoval. (zdroj:http://1url.cz/cjeV). Snad by bylo příště lepší, kdyby se Babiš poohlédl po lidech, kteří se k problematice léta vyjadřují, své plány na řešení železničního trhu veřejnosti ozřejmují a mají i reálnou představu s kým takové plány realizovat.

V případě Prachaře Babiš šťastnou ruku neměl. Za sedm měsíců jsme neslyšeli ani slovíčko o tom, jak se bude řešit ztrátové ČD Cargo provázané nevýhodnými a zřejmě nevypověditelnými smlouvami. Takový ten „opencard“ na železnici. Nepochybně i se stejnou trestní náplní. Za sedm měsíců jsme moc nezaslechli, jak hodlají České dráhy optimalizovat své výkony. Za to si čteme o soudu, který bude přezkoumávat, zda čísla nákladů, která České dráhy uvádějí, nejsou jen totálním podvodem. Za sedm měsíců slyšíme, že pendolina budou jezdit možná až do Košic, ale o spolupráci se Spolkovou republikou Německo ani slovo. Takže ty přejezdy na údajných koridorových tratí se také řešit nebudou. Za sedm měsíců bumbrlíček SŽDC jen bobtná, ačkoliv to měla být servisní organizace pro železniční trh. Ten se však mění v zoufalé kolbiště prodělávajících společností. To je pomalu jak za Jakeše. K smíchu a pláči.

 

 

Autor: Rudolf Mládek | pondělí 18.8.2014 6:51 | karma článku: 15,77 | přečteno: 490x
  • Další články autora