- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Přiznám se, že příliš nechápu, jak byl řešený start - stop. Ono jadernou reakci nelze přerušit v momentě, kdy si vzpomenete. A i kdyby to šlo, ochlazení vody na teplotu, kdy by neroztáčela turbínu asi také není dílem okamžiku. Škoda, že se o tom autor nezmiňuje!
Podle mě (a informací, které se mi podařilo sehnat), se jednalo pouze o koncept, bez nějaké podrobnější studie proveditelnosti. I když se podíváte na oficiální stránky Fordu, najdete tam o Fordu Nucleon pouze kratičkou zmínku...
Moc pěkný článek. Jenom bych si dovolil drobnou poznámku. Pochopil jsem, že píšete o štěpném reaktoru. V jedné větě však zmiňujete jadernou fúzi, což je odlišná reakce. Dále píšete o stínění radioaktivity. Radioaktivita nelze odstínit, jde o rozpad jader. Patrně myslíte ionizující záření. Pro odstínění záření gama je opravdu vhodné olovo. Horším problémem by však byly volné neutrony, kterých je reaktor bohatým zdrojem. Neutrony se stíní poměrně složitě, ale není to nemožné.
Díky za opravy. Nejsem odborník na jadernou fyziku. Spíš mi celá tato záležitost okolo osobního automobilu na jaderný pohon přišla zajímavá z historického hlediska. Hodně to vypovídá o prvotním nadšení jaderného věku, které však relativně záhy opadlo. V současné době se ale toto nadšení tak trochu vrací (že by důsledek blížící se ropné krize?) - viz. např. úvahy o stavbě "malého" jaderného reaktoru v Jablonci nad Nisou...
Na tomhle konceptu byl založený stroj času z Návratu do budoucnosti
Fámy, že vodíková auta jsou nebezpečná šíří automobilky (nečekaně).
Ano. Sami tvůrci filmu se nechali slyšet, že se Fordem Nucleon nechali inspirovat: According to Bob Gale, producer of the film Back to the Future, the Nucleon's rear nuclear reactor was one of the design inspirations for the De Lorean time machine.
Toho se nebojíte? Vodíkový pohon se testuje už léta, a přitom ten by při autonehodě byl ještě horší, protože by explodoval, a to tak, že hodně...
Pěkný článek. Ale já naopak doufám, že se v budoucnosti automobily, využívající studenou fúzi deuteria objeví v hojném počtu.