3 rány na solar Jiřímu Paroubkovi?

ODS opět nastartovala svou volební kampaň inzerátem s portrétem Jiřího Paroubka a s textem „Jiří Paroubek - 3 rány pod pás České republice." Kdo čte mé články, nebude mne podezírat ze sympatií k ČSSD a už vůbec ne k lásce k jejich lídrovi. Na druhou stranu nemohu tleskat ani ODS k jasnému a průhlednému úderu. Argumenty, které inzerát dále nabízí, nemohou přesvědčit voliče ČSSD, aby se nad svými sympatiemi ke své straně zamysleli. V jejich očích totiž to, co Paroubek udělal (pád vlády, problematické shození dohody o předčasných volbách a údajná devastace státního rozpočtu za pomoci komunistů), může být správné a užitečné. Své voliče ODS přesvědčovat nemusí a ty neutrální touto negativní reklamou nijak zvlášť nenadchlo.

Negativní reklama je postavena na principu: jsem špinavý, ale ještě špinavější jsi ty. Obvykle se používá - pro představu - cukr ležící na čerstvě napadaném sněhu. Ten totiž na bělostném prašanu působí šedivě. Stejně šedivě jako zaprané bílé triko vedle mnohem bělejšího trička vypraného v propagovaném pracím prášku. Máme snad ale porovnávat zapranou špínu na volebních tričkách ODS a ČSSD? Budeme si říkat, která strana na sebe nabrala v minulých letech víc špíny? A tvoří tu špínu strana jako taková anebo jsou to „jen" někteří její politici, které je potřeba vyprat?

Za chvíli opravdu vstoupíme do volebního roku. Budou se strany ještě víc osočovat, jak naznačil protiparoubkovský inzerát ODS anebo začnou hledat způsob, jak dostat politickou špínu ze svých zapraných volebních triček a začnou nám konečně nabízet své představitele s čistýma rukama a s čistými úmysly? Přesvědčí nás o tom, že chtějí vést tuto zemi po dobré cestě a ne jenom vládnout a napájet se z výhod politických prebend?

Dobrý politik musí mít poctivou minulost, schopnost přesvědčit o správnosti své cesty a nezbytné charisma. To v tuto chvíli pro mne nesplňuje ani sexy mozek Paroubka, ani chalán Topolánek (kdeže je ten čerstvý vánek?). Za první republiky (vím to od svého otce) existoval jeden volební slogan: volte voly, volte krávy, jen nevolte klerikály. Není mi taky sympatický, protože z něj čiší negativismus stejně jako z inzerátu ODS.

Katastrofou je, že zatím nejlepší vládu, kterou jsme doposud měli, je ta prozatímní, kterou jsme nevolili, s dvěma charismatickými politiky: Fišerem a Janotou. Pánové, založte si rychle svou stranu, budu vás volit. Jediné, co zatím vím naprosto přesně, je to, koho volit nebudu. V první řadě ČSSD a po inzerátu, o kterém píšu, určitě nebudu volit ani ODS. Negativní reklama a osočování druhých je totiž primitivní a pro mne nepřijatelné. Vůbec bych se nedivil, kdyby tento inzerát jen posílil sympatizanty ČSSD. A těm ostatním bude nejspíš lhostejný. Takže jste, milé ódées, vyhodili zbytečně peníze, které vám budou chybět jinde.

 

Autor: Ivan Rössler | pátek 18.12.2009 7:43 | karma článku: 42,96 | přečteno: 11527x
  • Další články autora

Ivan Rössler

Petr Oliva

10.2.2019 v 8:08 | Karma: 13,30

Ivan Rössler

Ivan Mládek 77

7.2.2019 v 7:44 | Karma: 23,35

Ivan Rössler

Lovec perel Mirko Pašek

6.2.2019 v 10:47 | Karma: 14,61

Ivan Rössler

První den Novy

4.2.2019 v 9:00 | Karma: 13,15

Ivan Rössler

Ticho za Jana Palacha

14.1.2019 v 9:29 | Karma: 20,98