Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

1.CAST 

ospravedlnujem sa za spojene slova i vynechane citacie. Je to chyba systemu?

Prepacte, ale Vas prispevok mipripada ako roman Dana Brawna, plny vymyslenych konspiracii, preto si dovolimvyjadrit sa k nemu.

Hned 1. odstavec: „V jeho době platilo, že po smrtihlavy rodiny, přebírá jeho povinnosti nejstarší syn. Zřejmě tedy Jakub nenístarší než Ježíš, protože tato povinnost padla na Ježíše. Budiž zde řečeno, žeJežíš se zřejmě svým povinnostem vyhnul. Janův popis svatby v Káně něconaznačuje: Mariini příbuzní zřejmě žili v Káně, Marie se svými mladšímidětmi se k nim z Nazaretu odstěhovala. Pravděpodobně proto, že Ježíšjako živitel rodiny selhal, takže byla vydána na milost svých příbuzných. Tipříbuzní asi nebyli žádní boháči, nebo jim Marie byla víceméně na obtíž. Takžesvatba byla vysloveně chudobná.“ je komplet vymysleny. V evanjeliach nieje ani naznak toho, ze by Jezis mal nejake povinnosti voci rodine, ze by zlyhalako zivitel rodiny, ze by sa Maria musela koli tomu stahovat k pribuznymdo Kane, ze Mariiny pribuzni boli chudobny a ze im Maria bola na obtiaz.Vsetko je to iba vasa fantazia.

 

2. odstavec: „Ježíš zřejmě od své rodiny odešel a působiljako potulný kazatel. Asi nebyl příliš úspěšný, protože byl málem ukamenovánv Nazaretu, protože sice získal hned sedmdesát stoupenců, ale ti od něhoodešli a již nikdy se nevrátili. V době svatby v Káně však již mělnejméně další čtyři učedníky ...“ Text je nielen casovo popleteny ale ajnevierohodny. Naskor casova postupnost. Na zaciatku Jezisovho ucinkovania saako prva odohrala svadbe v Kane, kde mal Jezis iba par ucenikov. Potomziskaval dalsich ucenikov, ale podla Jana, vers 6:60, ho mnohi opustili. Nikdesa vsak nepise, ze ich bolo 70 a vyslovene sa uvadza, ze nie vsetciodisli! Naopak, neskor Lukas v 10:01 pise, ze Jezis mal minimalne 70 ucenikov.Kratko po Jezisovom ukrizovani, ked volili nastupcu za obeseneho JudasaIskariotskeho, hlasovalo asi 120 osob, tj. pravdepodobne Jezisovych ucenikov(Skutky apostolov 1:15 – 26).

0 0
možnosti

2. CAST

Ze bol Jezis malo uspesny potulny kazatel? Noz evanjelii vyznieva nieco ine. Marek v 1:22 pise, ze ludia „byli ohromeni jeho vyučováním, neboť jeučil jako ten, kdo má pravomoc, a ne jako učitelé Zákona.“ Toto podobne preberaaj Lukas v 4:32 a pri inej prilezitosti Matus v 7:28-29. Jan v 7:32 – 7:46opisuje jako velknazi a farizeji poslali straze aby zatkli Jezisa. Ked všakstraze prisli a poculi Jezisa ucit, neodvazili sa ho zatknut. Ked sa ich velknazia farizeji pytali, preco Jezisa nepriviedli odpovedeli: „„Nikdo nikdy taktonemluvil.“ (Jan 7:46). Ked Jezis par dni před ukrizovanim prichadzal naposledydo Jeruzalema, vitalo ho množstvo ludi ako to opisuje Marek, Jan, Lukas iMatus. Ked to videli farizeji podla Jana v 12:19 si vraj povedali: „Vidíte, ženic nezmůžete. Hle, svět jde za ním!“. Neskor Marek v 11:18 pise, ze „celý tenzástup byl totiž nad jeho učením ohromen“ a podobne Lukas v 19:48: „všechen lidna něm visel a naslouchal mu.“

Lukas v 4:29 sice pise, ze Nazaretcania chceli Jezisa ukamenovat, aleMarek a Matus, ktori opisuju tu istu udalost pisu, ze sa iba nad nimpohorsovali. Pozrime sa jako udalost opisuje Marek v 6:01 – 04: „...přišel do své vlasti; jeho učedníci ho doprovázeli. Kdyžnastala sobota, začal učit v synagoze. A mnozí, kteří ho slyšeli, byliohromeni a říkali: „Odkud to tento člověk má? Jaká je to moudrost,která mu byla dána? A jaké mocné činy se dějí skrze jeho ruce! Není to ten tesař, syn Marie a bratr Jakuba,Josese, Judy a Šimona, a nejsou jeho sestry zde s námi?“ A pohoršovali se nadním. Ježíš jim říkal: „Prorok není beze cti,leda ve své vlasti, mezi svými příbuznými a ve svém domě.“ Velmi podobne preberaudalost aj Matus v 13:54 – 13:57. Takze dovodom Jezisovho neuspechu bola v tomtopripade skor zavist domácích voci uspesnejsiemu rodakovi. Ako sa aj hovori,nikto nie je doma prorokom.

0 0
možnosti

3. CAST

V 4. odstavci pisete: „Jeho bratři a i sama Marie se pokoušeli hoprohlásit za blázna, nikoliv ovšem z obavy o jeho život, ale – mírněřečeno – z nelásky.“ Marek v 3:21sice pise, ze „jehopříbuzní, vyšli, aby se ho zmocnili, neboť říkali: „Pomátl se.“, ale nepise oakych pribuznych islo. Sice sa najpravdepodobne jednalo o najblizsichpribuznych, ale mohli to byt len niektori jeho bratia a napr. matka ho nemuselapokladat za pomateného a pod. Avsak z vasho textu vyplyva ako jasna vec,ze cela rodina Jezisa pokladala za pomateného, a to nemusi byt pravda.

0 0
možnosti

POSLEDNE POKACOVANIE

Dalejpisete, ze: „i Ježíšovavyjádření naznačují, že tuto nelásku opětoval.“ Tomuto tvrdeniu by mohol odpovedat Marek v 3:31 – 35: „Tupřichází jeho matka a jeho bratři a stojíce venku dali ho zavolat. Kolem něho seděl zástup. Říkají mu: „Hle, tvá matkaa tvoji bratři tě venku hledají.“ Odpověděljim: „Kdo je má matka a moji bratři?“ Arozhlédl se po těch, kteří seděli v kruhu kolem něho, a řekl: „Hle, má matka amoji bratři. Neboť kdo činí Boží vůli, to jemůj bratr, má sestra i matka.“ (text s miernymi upravami prebralaj Matus v 12:46 – 50 a Lukas v 8:19 – 21). Z tohoto textu alenie je zrejme, ze Jezis nelasku opatoval. Kludne mohol vyuzit vzniklu situaciuna poucenie ludi, ako vysoko si ceni tych, ktori cinia boziu volu. O nelasku tedavobec nemuselo ist.

Na vasuotazku: „Proč jde Ježíš napouť do Jeruzaléma v přestrojení?“ odpovedal kratko predtym Janv 7:01: „...protože hoŽidé chtěli zabít.“   

„A pročpřed svými bratry tají, že tam míří?“ Moznovobec nic netajil pred bratmi. Jednoducho do Jeruzalema najskor nechcel ist,pretoze ho Zidia chceli zabit. No ked bratia odisli, tak si to rozmyslela isiel do Jeruzalema v prestrojeni. To ze by ho jeho bratia chceli vydatna smrt sa mi vidi uz ako veeelka konspiracia. Ale asi najlepsie by bolo, kebysi citatel precital Jana v 7:01 – 13 a sam si urobil obrazo udalosti.

 

Prepacte, ale zda sa mi, ze Vas clanokkrasne ukazuje ako vznikaju konspiracne teorie. Nieco prekrutime,poprehadzujeme, vymyslime si, a nicim nepodlozena konspiracna teoria je nasvete.

0 0
možnosti

2. POKRACOVANIE

 

3. odstavec: „Ta“ Ale,ale, Jan v 2:2 predsa pise, ze: „Na svatbu byl pozván takéJežíš a jeho učedníci.“

Hned v dalsej vete pisete: „“„Když došlo víno, řekla Ježíšovijeho matka: „Nemají víno.“ A Ježíš jí řekl: „Co mi chceš, ženo? Ještěnepřišla má hodina.“ Jeho matka řekla služebníkům:„Cokoli vám řekne, učiňte.“ Bylo tam šest kamennýchnádob na vodu, určených k židovskému očišťování, každá na dvě nebo tři míry. Ježíš jim řekl: „Naplňte ty nádoby vodou.“ A naplnilije až po okraj. Pak jim řekl: „Teď naberte a nestesprávci hostiny.“ I donesli. Jakmile správce hostinyochutnal vodu učiněnou vínem – nevěděl, odkud je, ale služebníci, kteří tu vodunabrali, to věděli – zavolal ženicha ařekl mu: „Každý člověk podává nejprve dobré víno, a když se hostédostatečně napijí, to, které je horší. Ty jsi zachoval dobré víno až do této chvíle.“ Toto Ježíš učinil v Káně Galilejské jakopočátek svýchznamení ...“

Vasa posledna veta v 3. odstavci znie: „Je třeba připomenout, že sepřitom Ježíš s matkou Marií pohádali.“ Nic netrebapripominat, ved sa predsa nepohadali! Ano, Jezis matke tvdsie odvetil, ale onaako keby ho poznala, isla za sluzobnikmi a povedala aby urobili vsetko coim Jezis povie. A Jezis zase ako keby poznal svoju matku, nevzpiera sa,ale robi to co chce Maria. Toto nie je v ziadnom pripade hadka!

0 0
možnosti

V 4.odstavci pisete: „Jeho bratři a i sama Marie se pokoušeli ho prohlásit zablázna, nikoliv ovšem z obavy o jeho život, ale – mírně řečeno –z nelásky.“„jehopříbuzní, vyšli, aby se ho zmocnili, neboť říkali: „Pomátl se.“, ale nepise o akych pribuznych islo. Sicesa najpravdepodobne jednalo o najblizsich pribuznych, ale mohli to byt lenniektori jeho bratia a napr. matka ho nemusela pokladat za pomateného a pod. Avsakz vasho textu vyplyva ako jasna vec, ze cela rodina Jezisa pokladala za pomateného,a to nemusi byt pravda.

Dalej pisete, ze: „i Ježíšova vyjádření naznačují, že tutonelásku opětoval.“ Tomuto tvrdeniu by mohol odpovedat Marek v 3:31 – 35: „Tu přichází jeho matka a jeho bratři astojíce venku dali ho zavolat. Kolem něhoseděl zástup. Říkají mu: „Hle, tvá matka a tvoji bratři tě venku hledají.“ Odpověděl jim: „Kdo je má matka a moji bratři?“ A rozhlédl se po těch, kteří seděli v kruhu kolemněho, a řekl: „Hle, má matka a moji bratři. Neboťkdo činí Boží vůli, to je můj bratr, má sestra i matka.“ (text s miernymiupravami prebral aj Matus v 12:46 – 50 a Lukas v 8:19 – 21). Z tohototextu ale nie je zrejme, ze Jezis nelasku opatoval. Kludne mohol vyuzit vzniklusituaciu na poucenie ludi, ako vysoko si ceni tych, ktori cinia boziu volu. O nelaskuteda vobec nemuselo ist.

Na vasu otazku: „Proč jde Ježíš na pouť do Jeruzalémav přestrojení?“ odpovedalkratko predtym Jan v 7:01: „...protožeho Židé chtěli zabít.“   

“ Moznovobec nic netajil pred bratmi. Jednoducho do Jeruzalema najskor nechcel ist,pretoze ho Zidia chceli zabit. No ked bratia odisli, tak si to rozmyslel a isieldo Jeruzalema v prestrojeni. To ze by ho jeho bratia chceli vydat na smrt sa mividi uz ako veeelka konspiracia. Ale asi najlepsie by bolo, keby si citatelprecital Jana v 7:01 – 13 a sam si urobil obraz o udalosti.

 

Prepacte,ale zda sa mi, ze Vas clanok krasne ukazuje ako vznikaju konspiracne teorie. Niecoprekrutime, poprehadzujeme, vymyslime si, a nicim nepodlozena konspiracna teoriaje na svete.

0 0
možnosti

POKRACOVANI

Ze bol Jezis malo uspesny potulny kazatel?No z evanjelii vyznieva nieco ine. Marek v 1:22 pise, ze ludia „byli ohromeni jehovyučováním, neboť je učil jako ten, kdo má pravomoc, a ne jako učitelé Zákona.“ Toto podobne prebera aj Lukas v 4:32 a priinej prilezitosti Matus v 7:28-29. Jan v 7:32 – 7:46 opisuje jako velknazi afarizeji poslali straze aby zatkli Jezisa. Ked však straze prisli a poculiJezisa ucit, neodvazili sa ho zatknut. Ked sa ich velknazi a farizeji pytali,preco Jezisa nepriviedli odpovedeli: „„Nikdonikdy takto nemluvil.“ (Jan 7:46). Ked Jezis par dni před ukrizovanim prichadzalnaposledy do Jeruzalema, vitalo ho množstvo ludi ako to opisuje Marek, Jan,Lukas i Matus. Ked to videli farizeji podla Jana v 12:19 si vraj povedali: „Vidíte, že nic nezmůžete. Hle, svět jde zaním!“. Neskor Marek v 11:18 pise, ze„celý ten zástup byl totiž nad jeho učením ohromen“ a podobne Lukas v 19:48:„všechen lid na něm visel a naslouchal mu.“

Lukas v 4:29 sice pise, ze Nazaretcaniachceli Jezisa ukamenovat, ale Marek a Matus, ktori opisuju tu istu udalost pisu,ze sa iba nad nim pohorsovali. Pozrime sa jako udalost opisuje Marekv 6:01 – 04: „... přišel do svévlasti; jeho učedníci ho doprovázeli. Kdyžnastala sobota, začal učit v synagoze. A mnozí, kteří ho slyšeli, byliohromeni a říkali: „Odkud to tento člověk má? Jaká je to moudrost,která mu byla dána? A jaké mocné činy se dějí skrze jeho ruce! Není to ten tesař, syn Marie a bratr Jakuba,Josese, Judy a Šimona, a nejsou jeho sestry zde s námi?“ A pohoršovali se nadním. Ježíš jim říkal: „Prorok není beze cti,leda ve své vlasti, mezi svými příbuznými a ve svém domě.“ Velmi podobne preberaudalost aj Matus v 13:54 – 13:57. Takze dovodom Jezisovho neuspechu bola v tomtopripade skor zavist domácích voci uspesnejsiemu rodakovi. Ako sa aj hovori,nikto nie je doma prorokom.

0 0
možnosti

Prepacte, aleVas prispevok mi pripada ako roman Dana Brawna, plny vymyslenych konspiracii, pretosi dovolim vyjadrit sa k nemu.

Hned 1. odstavec:„V jeho době platilo, že po smrti hlavy rodiny, přebírá jehopovinnosti nejstarší syn. Zřejmě tedy Jakub není starší než Ježíš, protože tatopovinnost padla na Ježíše. Budiž zde řečeno, že Ježíš se zřejmě svýmpovinnostem vyhnul. Janův popis svatby v Káně něco naznačuje: Mariinipříbuzní zřejmě žili v Káně, Marie se svými mladšími dětmi se k nimz Nazaretu odstěhovala. Pravděpodobně proto, že Ježíš jako živitel rodinyselhal, takže byla vydána na milost svých příbuzných. Ti příbuzní asi nebyližádní boháči, nebo jim Marie byla víceméně na obtíž. Takže svatba bylavysloveně chudobná.“ jekomplet vymysleny. V evanjeliach nie je ani naznak toho, ze by Jezis malnejake povinnosti voci rodine, ze by zlyhal ako zivitel rodiny, ze by sa Mariamusela koli tomu stahovat k pribuznym do Kane, ze Mariiny pribuzni bolichudobny a ze im Maria bola na obtiaz. Vsetko je to iba vasa fantazia.

2. odstavec: „Ježíš zřejmě od své rodiny odešel a působil jako potulný kazatel. Asinebyl příliš úspěšný, protože byl málem ukamenován v Nazaretu, protožesice získal hned sedmdesát stoupenců, ale ti od něho odešli a již nikdy senevrátili. V době svatby v Káně však již měl nejméně další čtyřiučedníky ...“ Text je nielen casovo popleteny ale aj nevierohodny. Naskorcasova postupnost. Na zaciatku Jezisovho ucinkovania sa ako prva odohralasvadbe v Kane, kde mal Jezis iba par ucenikov. Potom ziskaval dalsichucenikov, ale podla Jana, vers 6:60, ho mnohi opustili. Nikde sa vsak nepise,ze ich bolo 70 a vyslovene sa uvadza, ze nie vsetci odisli! Naopak, neskorLukas v 10:01 pise, ze Jezis mal minimalne 70 ucenikov. Kratko po Jezisovomukrizovani, ked volili nastupcu za obeseneho Judasa Iskariotskeho, hlasovalo asi120 osob, tj. pravdepodobne Jezisovych ucenikov (Skutky apostolov 1:15 – 26).

0 0
možnosti
  • Počet článků 145
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 629x
Jsme Edice Literární klub, jejímž zástupcem je Antonín Robin a jmenovaný vám ochotně zodpoví jakékoliv otázky, adresované na e-mail brsignum@seznam.cz.

Seznam rubrik