- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pokud se vám podařilo si Korán přečíst, asi vás překvapilo, že vlastně vůbec není bojechtivý. Pokud je v něm zmíněn džihád, není to výzva k boji. I tak islám začal bojovým tažením a židé a křesťané byli když ne přímými spojenci, pak aspoň sympatizanty mohamedánů.
Zdá se, že všechna náboženství trpí stejnými dětskými nemocemi. První a nejničivější z nich je rozkol v otázkách víry. Ve Starém zákoně je ten rozkol zatajen a po jeho stopách se musí pátrat. Na příklad Jozue asi nebyl následovník Mojžíše ale jeho konkurent, pokud lze za konkurenta pokládat někoho, kdo žil zhruba o sto roků dříve. Stejný zdroj patrně má i rozkol mezi Judeou a Izraelem po Šalomounovi. Stopy téhož jsou zřejmé i po návratu z babylonského zajetí.
Stejnému osudu se nevyhnulo ani křesťanství. Za nic jiného než za rozpor nelze považovat vztah mezi apoštolem Petrem a Pavlem z Tarzu, v němž měl Pavel tak naprostou převahu, že mu Petr na všech stranách ustoupil.
Stejně dopadl i islám, který se v podstatě ihned mezi prvními následníky Mohameda rozdělil na šiity a sunity. Stojí za povšimnutí, že právě u islámu z těch dětských plenek vyrostla neobyčejně životaschopná hereze, jakou je třeba vyznání yazidů v severním Iráku. V tom mimořádně nepřátelském prostředí, diktovaném jak tenkrát nehostinnou přírodou tak averzí okolních náboženských etnik, yazidé přetrvali až do současnosti. Je legrační, že pokud se chcete o yazidech dovědět více, je nejpoučenějším zdrojem kniha Karla Maye Divokým Kurdistanem z cyklu Ve stínu padišaha. V jejich víře se spolu snoubí pozůstatky polyteismu s prvky křesťanství a islámu.
Pokud máte představu, že neexistovalo cosi jako křesťanský džihád, jste na omylu. Stačí se podívat na dějiny křesťanství a odkryje se vám mimořádně krvavá historie, jaká snad nemá v jiných náboženstvích obdoby. To je řeč o čase formování křesťanství, který má ještě daleko k vzniku protestantismu, jehož důsledkem byla historie snad ještě krvavější.
Platilo to již za Sumerů a platí to dodnes, a zřejmě to důrazně aplikoval právě Pavel z Tarzu: Že jakékoliv náboženství je nástrojem vlády. Vždy a všude. Právě to je příčinou jeho krvežíznivoti. Otázka víry s tím nemá nic společného. Je to pouze záležitost konkurenčního boje, protože vládou přijatý vládní nástroj samozřejmě s sebou nese vládu tohoto vládníího nástroje.
Z tohoto pohledu všelijaké ty al-kaidy či jiné radikální islámské skupiny nemají s vírou či náboženstvím nic společného, jejich boj je jen a jen boj o moc. A nemylme se. Stejným způsobem se chová či je ochoten se chovat islám jako takový. Přeloženo do srozumitelné češtiny: Probíhající infiltrace islámu do Evropy a tedy i do Česka je akutní hrozbou.
Konec konců, proč by měl být islám výjimkou?
Antonín Robin
Další články autora |
Budějovická, Volary, okres Prachatice
2 090 000 Kč