Diskuse
Povolené odbočování na červenou?
Děkujeme za pochopení.
J67a53r18o96s40l44a89v 87L30i10m49a
Neco ze zeme, kde je nejvice aut na svete, jak tam to resi. Zde je mensi vyklad.
Cervena barva na semaforu ZNACI STOP!!! Stejne jako cedule na krizovatce bez semaforu. A zde je uplatneno "selske mysleni", kdyz na krizovatce bez semaforu a s ceduli "stop" po zastaveni muzete odbocit do prava, kdyz je to mozne, tak totez se aplikuje i na krizovatce se semafory. Odboceni do prava je umozneno, kdyz je mozno odbocit. Kdyz krizovatka ma nekolik proudu, sipky na ceste ukazuji, ktere proudy jsou do prava, ktery je do leva a ktery je pro prejezd krizovatky rovne.
Sam mohu rici, ze to nema chybu.
V81e43r11o71n58i12k18a 69E87x24n75e15r30o92v78á
Řidiči si zvyknou hned, jakmile to párkrát zažijí. Přednost dává odbočující, není důvod aby došlo k nehodě. Účelem není snížit nehodovost ale plynulost.
L30e89o51n30t39ý12n76a 96C77h29v84á16t78a25l76o60v86á
Pravidla v současné době už jsou tak přebujelá, že je řidiči nečtou, tak proč je chcete ještě rozšiřovat o další nesmysly. Stejně nemůžete v pravidlech postihnout úplně všechny situace a čím více jich řidiči budou řešit pocitově, tím lépe se naučí reagovat.
A pokud jde o odbočování na červenou, není to špatný nápad a řidiči si na něj zvyknou, není důvod, aby najížděli někomu do cesty, prostě dají přednost.
V76l17a77d15i71m68í62r 45H20r28u26b20ý
Fakt. Kdo by to řek. Nečtou možná řidiči neodpovědní. Jenže těm jsou zpravidla pravidla zcela fuk.
J90i48ř86í 14H61e23r98m45á10n69e46k
K té diskuzi o odbočování vpravo na červenou. V 99% případů by šlo o odbočování v uzavřené obci, tedy při předepsané rychlosti 50 km/h.
Nechápu, proč by to mělo působit nějaké nehody, vždyť stejná situace je běžná na otevřené silnici při rychlosti 90 km/h bez jakýchkoli semaforů a je nutné dát přednost provozu na hlavní.
Takovým pilotním projektem záměru odbočování vpravo na červenou by mohla být křižovatka ulic Modřanská a Branická v Praze Braníku. Viz odkaz na mapu:
https://en.mapy.cz/zakladni?x=14.4103322&y=50.0396379&z=18&source=stre&id=120111&q=ke%20kr%C4%8Di
Nevím, jestli to nazvat "bypassem", ale při odbočení z Branické ulice vpravo chybí semafor, zatímco pro odbočení vlevo semafor je (je to křižovatka typu T, přímý směr z vedlejší chybí).
Takže zde, trvale a velmi často najíždějí vozy z Branické ulice do ulice Modřanské i tehdy, pokud vozidlům od Modřan, jedoucím směr centrum, svítí zelená. Jezdím tam denně a žádnou kritickou situaci jsem nezaznamenal.
Pokud řidiči dodržují 50 km/h nebo "jen lehce nad" není, co řešit. A kdo jezdí jako blázen, nabourá se stejně.
J51i72ř94í 39H54e21r62m87á38n23e25k
Za těch 50 let, co řídím, jsme neslyšel o případu, kdy by o vině za dopravní nehodu nabylo rozhodnuto.
Pravda, byl jeden tragický případ s tragickými následky, kdy velmi rychle jedoucímu vozidlu nedal řidič přednost.
Byl odsouzen, ale při odvolání se snad usneslo, že tak rychle jedoucí vozidlo nemusel včas vidět a vinen byl řidič na hlavní.
Ano, někdy se lze přít o výklad pravidel, ale toto, myslím si, není pravdou:
"Řidiči se dnes a denně dostávají do dopravních situací, na které česká pravidla vůbec nepamatují. Řidiči tyto situace řeší pocitově, myslí si, že vědí, jak na ně, ale když dojde na lámání chleba, tedy při dopravní nehodě, správním orgánům a soudům nezbyde, než věc odložit, protože nikdo nic neporušil.
Zdroj: https://robertkotal.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=680340"
J83i29ř83í 60H86o86l80e96č12e26k
v západních státech odbočování na červenou funguje bez problémů, tak proč by to nemělo fungovat u nás.Je to jen otázka času, než si řidiči zvyknou.
V25l86a16d69i72m68í48r 26H88r50u79b73ý
Tři, čtyři situace, na která pravidla nepamatují a které se nejméně týden co týden opakují?
V14l56a12d19i73m87í88r 63H77r56u26b49ý
Pane, Vaše námitky na možnost odbočení na zelenou jsem slyšel (a trochu i četl - do novin pronikly názory jen někdy) již na začátku šedesátých let. Minulého století, ovšem. Toho breku o nesčíslných bouračkách!! Nebyly. I lehce přiblblý řidič ví (věděl), že jede na červenou a musí dát přednost. (Ostatně úplně stejně, jako když jede z hlavní na vedlejší. Vlastně stejně ne - zde má výhodu, že chodci mají červenou.)
Z toho pohledu vědomí byly možná výhodnější ty plechové šipky, než později šipky světelné, které tak trochu dávaly pocit zelené. Ani nevím, která předůležitá hlava prosadila zrušení této možnosti.
S čím souhlasím: tato možnost by buď měla být povolena značením, nebo naopak by měla existovat možnost generální využívání v konkrétním případě zakázat.
Úplně všeobecně: Prakticky každá změna pravidel dopravy, kterou jsem za posledních šedesát lez zažil byla v lidovém podání hrozná a hrozila mnohatisícovým nárustem karambolů a odpovídajícím počtem mrtvých.
J62i53ř58í 45H70e74r92m23á52n43e47k
Já se pamatuji na "geniálního ministra vnitra" Jana Rumla, který v 90. letech při snižování povolené rychlosti v uzavřených obcích ze 60 km/h na 50 km/h argumentoval, "že není schopen donutit řidiče, aby to omezení respektovali".
Docela zábavné od ministra, že?
V31o53k51o13u19n 14V98l43a48d19i55m39i83r
Tak nevim. Pisete ze jste dopravni expert a ze se vam soucasna pravidla nelibi. Ale v cem a jak to napravit uz nepisete. Takze vase dilo ma nulovou hodnotu.
P55a24v57e66l 31M69a19c11h86a30č46e84k
Obávám se, že jste nejen zastánce defenzivní jízdy, ale i defenzivní legislativy.
- Počet článků 33
- Celková karma 11,09
- Průměrná čtenost 1306x