Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JL

Neco ze zeme, kde je nejvice aut na svete, jak tam to resi. Zde je mensi vyklad.

Cervena barva na semaforu ZNACI STOP!!! Stejne jako cedule na krizovatce bez semaforu. A zde je uplatneno "selske mysleni", kdyz na krizovatce bez semaforu a s ceduli "stop" po zastaveni muzete odbocit do prava, kdyz je to mozne, tak totez se aplikuje i na krizovatce se semafory. Odboceni do prava je umozneno, kdyz je mozno odbocit. Kdyz krizovatka ma nekolik proudu, sipky na ceste ukazuji, ktere proudy jsou do prava, ktery je do leva a ktery je pro prejezd krizovatky rovne.

Sam mohu rici, ze to nema chybu.

0 0
možnosti
VE

Řidiči si zvyknou hned, jakmile to párkrát zažijí. Přednost dává odbočující, není důvod aby došlo k nehodě. Účelem není snížit nehodovost ale plynulost.

3 0
možnosti
Foto

Pravidla v současné době už jsou tak přebujelá, že je řidiči nečtou, tak proč je chcete ještě rozšiřovat o další nesmysly. Stejně nemůžete v pravidlech postihnout úplně všechny situace a čím více jich řidiči budou řešit pocitově, tím lépe se naučí reagovat.

A pokud jde o odbočování na červenou, není to špatný nápad a řidiči si na něj zvyknou, není důvod, aby najížděli někomu do cesty, prostě dají přednost.

1 0
možnosti
VH

Fakt. Kdo by to řek. Nečtou možná řidiči neodpovědní. Jenže těm jsou zpravidla pravidla zcela fuk.

0 0
možnosti
Foto

K té diskuzi o odbočování vpravo na červenou. V 99% případů by šlo o odbočování v uzavřené obci, tedy při předepsané rychlosti 50 km/h.

Nechápu, proč by to mělo působit nějaké nehody, vždyť stejná situace je běžná na otevřené silnici při rychlosti 90 km/h bez jakýchkoli semaforů a je nutné dát přednost provozu na hlavní.

Takovým pilotním projektem záměru odbočování vpravo na červenou by mohla být křižovatka ulic Modřanská a Branická v Praze Braníku. Viz odkaz na mapu:

https://en.mapy.cz/zakladni?x=14.4103322&y=50.0396379&z=18&source=stre&id=120111&q=ke%20kr%C4%8Di

Nevím, jestli to nazvat "bypassem", ale při odbočení z Branické ulice vpravo chybí semafor, zatímco pro odbočení vlevo semafor je (je to křižovatka typu T, přímý směr z vedlejší chybí).

Takže zde, trvale a velmi často najíždějí vozy z Branické ulice do ulice Modřanské i tehdy, pokud vozidlům od Modřan, jedoucím směr centrum, svítí zelená. Jezdím tam denně a žádnou kritickou situaci jsem nezaznamenal.

Pokud řidiči dodržují 50 km/h nebo "jen lehce nad" není, co řešit. A kdo jezdí jako blázen, nabourá se stejně.

0 0
možnosti
Foto

Za těch 50 let, co řídím, jsme neslyšel o případu, kdy by o vině za dopravní nehodu nabylo rozhodnuto.

Pravda, byl jeden tragický případ s tragickými následky, kdy velmi rychle jedoucímu vozidlu nedal řidič přednost.

Byl odsouzen, ale při odvolání se snad usneslo, že tak rychle jedoucí vozidlo nemusel včas vidět a vinen byl řidič na hlavní.

Ano, někdy se lze přít o výklad pravidel, ale toto, myslím si, není pravdou:

"Řidiči se dnes a denně dostávají do dopravních situací, na které česká pravidla vůbec nepamatují. Řidiči tyto situace řeší pocitově, myslí si, že vědí, jak na ně, ale když dojde na lámání chleba, tedy při dopravní nehodě, správním orgánům a soudům nezbyde, než věc odložit, protože nikdo nic neporušil.

Zdroj: https://robertkotal.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=680340";

0 0
možnosti
JH

v západních státech odbočování na červenou funguje bez problémů, tak proč by to nemělo fungovat u nás.Je to jen otázka času, než si řidiči zvyknou.

1 0
možnosti
VH

Tři, čtyři situace, na která pravidla nepamatují a které se nejméně týden co týden opakují?

1 0
možnosti
VH

Pane, Vaše námitky na možnost odbočení na zelenou jsem slyšel (a trochu i četl - do novin pronikly názory jen někdy) již na začátku šedesátých let. Minulého století, ovšem. Toho breku o nesčíslných bouračkách!! Nebyly. I lehce přiblblý řidič ví (věděl), že jede na červenou a musí dát přednost. (Ostatně úplně stejně, jako když jede z hlavní na vedlejší. Vlastně stejně ne - zde má výhodu, že chodci mají červenou.)

Z toho pohledu vědomí byly možná výhodnější ty plechové šipky, než později šipky světelné, které tak trochu dávaly pocit zelené. Ani nevím, která předůležitá hlava prosadila zrušení této možnosti.

S čím souhlasím: tato možnost by buď měla být povolena značením, nebo naopak by měla existovat možnost generální využívání v konkrétním případě zakázat.

Úplně všeobecně: Prakticky každá změna pravidel dopravy, kterou jsem za posledních šedesát lez zažil byla v lidovém podání hrozná a hrozila mnohatisícovým nárustem karambolů a odpovídajícím počtem mrtvých.

2 0
možnosti
Foto

Já se pamatuji na "geniálního ministra vnitra" Jana Rumla, který v 90. letech při snižování povolené rychlosti v uzavřených obcích ze 60 km/h na 50 km/h argumentoval, "že není schopen donutit řidiče, aby to omezení respektovali".

Docela zábavné od ministra, že?

0 0
možnosti
VV

Tak nevim. Pisete ze jste dopravni expert a ze se vam soucasna pravidla nelibi. Ale v cem a jak to napravit uz nepisete. Takze vase dilo ma nulovou hodnotu.

1 0
možnosti
JH

Ani ten přechodník neumíte.

0 0
možnosti
Foto

Obávám se, že jste nejen zastánce defenzivní jízdy, ale i defenzivní legislativy. :-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 33
  • Celková karma 11,09
  • Průměrná čtenost 1306x
Zakladatel Dopravní akademie a.s., propagátor defenzivního způsobu jízdy a autor publikací pro žáky i učitele autoškol.

Seznam rubrik