- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nebuďte přece tak naivní. To jste si nevšimli, že cca 10 let už se nemluví o zvýšení bezpečnosti na silnicích ale pouze o tom, kolik se investovalo do kamerových systémů a kolik se očekává ve výběru peněz? Že největší problém před lety byl - že měšťáci nesměli sami měřit a tak se nevybralo dost peněz???
Ano. Je tragikomické, jak mají média ve svém svatém "protipirátském" tažení plná ústa "výmluvy na osobu blízkou" aniž by se obtěžovali hlubšími úvahami nad tím, že se jedná o ústavou dané právo, které dost dobře "zrušit" nejde.
Správní delikt, o kterém píšete a pro který již zlidověl termín SPRDEL, je také pěkný příklad účelového ohýbání práva, které se nakonec ukázalo být především dalším zabijákem už tak problematického bodového systému. Stát zde dosáhl toho, o co mu šlo - vybrat od lidí za přestupky co nejvíc peněz, ať už se viníka podaří určit nebo ne. Úředníci se nyní prakticky nepokoušejí po nějakém viníkovi vůbec pátrat - to je zdlouhavé, SPRDEL je procesně mnohem jednodušší a má vyšší "výtěžnost".
Nějaká bezpečnost se tak ukázala být pro stát až druhořadá - za SPRDEL se body neudělují, takže skuteční piráti mohou nyní klidně pirátit, a to dlouhodobě, protože mají jistotu, že v nejhorším případě vyváznou s celkem symbolickou pokutou.
Rozumím li tomu správně, tak pokud půjčím své auto synovi, ten s ním spáchá přestupek a já odepřu sdělit, kdo auto řídil, tak sice zaplatím pokutu, ale vše se obejde bez bodů?
Ano, rozumíte tomu správně. Jsou to vlastně takové moderní odpustky.