- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Můžete mi prosím napsat jediný bod, který vede ke zlepšení situace ve školství a který lze připsat ministru Plagovi? Přijde mi, že se řídí heslem, kdo nic nedělá, nic nepokazí.
Můj rozhovor v DVTV s redaktorkou Drtinovou naleznete zde: https://1url.cz/MM8NW
Reaguji v něm i na scestné výroky Roberta Čapka. Zajímavé je, že ten můj rozhovor má více sdílení, než rozhovor s ním. Asi se divákům ten se mnou líbil mnohem více... :-)
Pan Čapek je nějak posedlý Pedagogickou komorou a mou osobou. Nominuji ho do funkce tajemníka mého fan-klubu. :-D
Dobrý večer. Zlost už ze mě opadla a už jsem se vyjádřil v článku.
Nicméně také považuju za rozumné připsat i nějaký ten nápad na zlepšení situace v ČR a vztahů mezi sektory tak, aby nemuselo docházet k třídnímu boji.
1. Je třeba udělat pořádnou revizi držitelů ZTP. Je to nepříjemná pravda, ale bohužel pravda. V době, kdy ještě fungoval systém externích brigádníků, moje žena pracovala jako externí sociální pracovnice, která sbírala informace o žadatelích a prováděla kontrolu. Jak to v ČR je, tak během kontroly narazila i na zjevné do očí bijící podvody. Ohlašovací povinnost splnila, přesto doktor žadateli uznal ZTP. Ušetřené peníze se pak můžou použít i na lepší financování školství.
2. Aby se zvýšil respekt učitelů u rodičů svěřených dětí, je třeba podmínit výplatu přídavku na dítě, nebo daňovou slevu na dítě školní docházkou a chováním potomka ve škole tak, aby předmětný nárok měl smysl. Jinak, než šáhnutím do peněženky rodiče nedonutíte zajímat se o svého potomka jak se chová, jestli někoho nešikanuje, jestli do školy vůbec chodí. Tím, že je žák vyloučen pouze dochází k přesunu na jinou školu, nikoli řešení problémového žáka. Aby se předešlo riziku, že si učitel zasedne na žáka, nebo rodič na učitele, ať kontrolu provádí OSPOD. I když je úřad nedůvěryhodný, je jediný, který musí hájit práva dítěte, nikoli rodiče, nebo učitele.
3. V 21. století chybí online aplikace, kde by na jednu stranu měli přístup střední a vysoké školy, kam by po souhlasu studentů dávali průběžné studijní výsledky a na straně druhé zaregistrovaní náboroví manažeři poptávajících firem po celé ČR. Tak by firmy nebyly omezeny poptávkou v místě sídla firmy a naopak budoucí žadatelé o práci větší šanci na práci, tedy ti co by dali souhlas.
Docela rozumim tomu, že se ředitelé vyjádřili o nesystémovosti. Což si myslím. Měkký učitel se nechal zalepit částí a pak jsou zbraně vystřílené...a rozmělněné všechno. Babiš si mne ruce...ucitelská obec dopadla jako žoužel a veřejnost je akorát ve větší ráži. Řešit je sakra co...ale. jinak asi... A fakt...nechcete Vy? Jste docela potřebný tank
je toho dost ke čtení, ale v rychlocteni kam oko padlo, tam pro mne jako z duše. Děkuju
Nejlepší bylo vidět rozčileného Plagu. Myslím, že patří k Těm horším ministrům školství - viz třeba nový zákon o pedagogických pracovnících - tělocvikář klidně může učit matematiku. Vypovídající je i jeho úkrok v případě státních maturit z matematiky.Čekal bych, že přijde s nějakým vějířem opatření, jak výuku matematiky zlepšit. To mu ale neziskovky již neporadí. Bourat je snazší.
Ještěže máme profesionály Vašeho formátu, pane Čapku. Proč Vy, takový pedagogický velikán, někde neučíte? Chápu, že jste musel ze školství odejít, protože Vaše "neotřelé metody" nekorespondovaly s mainstreamem. Ale alternativních škol je...
Vy neznáte to přísloví "neposílej generála dělat plukovnickou práci"? Ještě že mě do alternativních nebo nealtarnativních škol zvou, abych je proškolil v těch metodách. Takhle pomůžu největšímu počtu žáků, nemyslíte? Nejen těm svým v alternativní škole... i když by to byla krásná prácička. Ale já se klidně obětuji svému poslání. Díky za podporu.