Neparkujte elektrauto v garáži a nedobíjejte ho úplně
Politici v západním světě už několik let hlava nehlava tlačí na elektromobilitu, i když automobilky i řada odborníků varuje, že auta na elektřinu mají řadu problémů a jejich přínos k ochraně klimatu není ani zdaleka takový, jaký byl slibován.
Vedle toho, že na výrobu elektroaut a jejich baterií je potřeba obrovské množství vzácných kovů, které se těží za velmi kontroverzních podmínek hlavně v Africe, vedle toho, že rozvoj elektromobility vyžaduje obrovské investice do infrastruktury, vedle toho, že masivní rozvoj elektromobility povede logicky i k masivnímu nárůstu spotřeby elektřiny a řady dalších velkých ALE, je zde i problém doslova fatální. Je jím riziko samovznícení elektrovozu. Dost možná jste viděli ten cirkus, co se musí dělat, když začne hořet elektromobil. Uzavírání do speciálního boxu na několik dní apod.
V poslední době hýbe světem skandál kolem elektrovozu Chevrolet Bolt. Automobilka, která je velkým propagátorem elektromobility a ráda by už v roce 2035 vyráběla pouze elektromobily, musela kvůli problémům se samovznícením už dvakrát svolávat všechna auta modelu Bolt, aby se pokusila tento problém vyřešit. To se však zjevně nepovedlo. Chevrolet patří do skupiny General Motors.
Riziko požáru je i nadále tak velké, že americké agentuře NHTSA monitorující bezpečnost na silnicích nezbylo než majitele 50 932 aut vyrobených v letech 2017 až 2019 požádat, aby svá auta neparkovali v uzavřených prostorech, a to ani ve svých vlastních garážích. A aby je ani nedobíjeli přes noc.
Společnost GM uvedla, že odkoupila část svolávaných vozidel, ale odmítla sdělit, kolik jich bylo. Výrobci automobilů v USA často odkupují svolávané vozy, aby uklidnili nespokojené zákazníky a vyhnuli se soudním sporům a zásahům federálních úřadů.
Co to ve výsledku znamená? Desítky tisíc lidí si z nějakého důvodu koupily elektromobil místo výrazně levnějšího auta se spalovacím motorem. Nyní s ním ale nemůžou do garáže a nemůžou ho ani přes noc dobíjet. Sama automobilka Chevrolet na jaře letošního roku varoval před dobíjením na plnou kapacitu. Místo toho lidem oznámil, aby se drželi pod 90 %.
Nejsem odborník na motory. Nevím, jestli je budoucnost v bateriích, vodíků, nebo v jiném pohonu. Ale troufám si tvrdit, že by se měla každá technologie nejdříve skutečně vyřešit, potom vyzkoušet, a teprve potom masivně tlačit lidem. Úplně stejné je to třeba v energetice, kde se taky tlačí obnovitelné zdroje, i když zatím nikdo nevymyslel dostatečné možnosti akumulace, ani to, jak zajistit spolehlivé dodávky elektřiny zejména v zimě. Ale stejně to tlačí. Výsledkem jsou pak požáry aut, lidé s nenabitými auty, která nemůžou parkovat v garáži. V případě elektřiny pak může být výsledkem blackout. A ve tmě budou i zelení ilumináti, kteří tvrdí, že na všechno mají patent.
Richard Peterka
EU se hádá, Čína staví elektrárny
Máme energetickou krizi. Energie jsou strašně drahé a možná jich bude málo. V Německu, Británii či Švédsku je reálný strach z blackoutu. A co Evropa dělá? Hádá se a chce dál snižovat emise.
Richard Peterka
Chtějí prý řešit klima, ale jádro jim nevoní
Na světlo boží se dostal další důkaz, že bojovníkům za klima vůbec nejde o klima. Přestanou někdy všemožní solární lobbisté lhát? Asi ne. Tak jim holt musíme my přestat věřit.
Richard Peterka
Pirátům nejde o Prahu, ale o sebe
Piráti odmítli další nabídku koalice Spolu na novou koalice a složení Rady hlavního města. Spolu došla trpělivost a Piráti tak skončí v opozici. Piráti předvedli, o co jim jde.
Richard Peterka
Jádro vám nedovolíme, hrozí opět Rakušané
Právě dnes vyvážíme do energeticky závislého Rakouska více než 14 procent elektřiny. To se jim hodí, ale chtějí nám zakazovat stavbu modulárního reaktoru v Temelíně. Prý možná i zablokují hranice.
Richard Peterka
Dopady na klima u plynu už neřeší ani Greta
Energetická krize přinesla i jeden zvláštní úkaz. Všichni vehementně shánějí zemní plyn a úplně přestali řešit, že jde o fosilní palivo s velkým dopadem na změnu klimatu. Nezajímá to už ani Gretu Thunbergovou.
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město
Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...
NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí
Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...
Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030
Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...
V Břeclavi na chlapce spadla branka, na následky zranění zemřel
V Břeclavi ve středu v podvečer po úrazu na hřišti zemřel dvanáctiletý chlapec. Policie okolnosti...
Řidič Porsche srazil ve Vysočanech ženu s kočárkem, ta utrpěla vážná zranění
V pražských Vysočanech sjel řidič automobilu ze silnice a srazil ženu s kočárkem. Podle mluvčího...
Školák měl v osmi letech dvě mrtvice. Nemocných dětí od covidu přibývá
Premium Netušili jsme, že mrtvici mohou dostat i děti, říkají rodiče těch, které to zažily. Některé dokonce...
Silný vítr komplikuje dopravu. Z Havlíčkova Brodu nejezdí vlaky na dvou tratích
Silný vítr potrápil hlavně řidiče na Pardubicku. Z důvodu pádu několika stromů museli policisté...
- Počet článků 118
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1801x