- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Školné na vysokých školách už se platí, neplatí se na těch státních, dokud budou vysoké školy státní, je školné krok špatným směrem a ničemu nepomůže, protože takové školné rozhodně není zdarma, jen ho platí úplně všichni v daních. Řešením je postupné rušení státních škol, nejlépe začít u vysokých, pak pokračovat na střední a ideálně zrušit povinnou základní docházku.
Pokud jde o srovnání vzdělávání dnešního a před mnoha lety, tak to srovnat nelze, nárůst objemu znalostí je proti dobám za krále klacka obrovský.
Zajímavý a radikální názor. Sttátní školství zrušit asi nepůjde, ale soukromoé by rozhodně mělo hrát mnohem větší úlohu.
rodice, kteri nezarazili nebo nerozmluvili vlastnimu diteti studium na technicke vysoke skole by se meli nechat vysetrit.
Skutečnost, že pouze 8 studentů se dostalo z celé třídy k maturitě, svědčí o mizerné práci školy. Bud se na školu nedostali ti správní studenti nebo výuka byla odfláknutá.
Dále si myslím, že vzdělanost obecně je mnohem vyšší než za Marie Terezie, už jen proto, že úroveň vědy a lidského poznání se od té doby rapidně zvýšila.
Panuje všeobecné přesvědčení, že vzdělání je u nás zadarmo, což platí pouze v případě, že student bydlí ve městě, kde ta škola je či v blízkém okolí. Pokud ne ,tak náklady na dojíždění, bydlení a studijní pomůcky jsou citelným zásahem do rozpočtu průměrně vydělávající rodiny. A to je ještě chcete zatížit dalšími výdaji ?
Samostatnou kapitolou jsou regionální vysoké školy. Jejich úroveň je diskutabilní, dostane se na ně každý, kdo má maturitu, čest vyjímkám. Ale něco se tam přece jen naučí. Každý region tu svoji školu podporuje a doufá, že studenti po ukončení školy v tom regionu zůstanou a mnohdy se tak i děje. Když tam VŠ nebude, student půjde do Prahy či Brna a do regionu se už pravděpodobně nevrátí. A všichni se do Prahy či Brna nevejdou.
Diplom z vysoké školy není žádný poukaz na dobré živobytí. V některých oborech je nutným předpokladem výkonu práce, ale jinak je to pouze dobrý předpoklad pro úspěšné uplatnění se v životě. Jak toho absolvent využije, je už na něm.
Samozřejmě, že studijní schopnosti populace, se nezvýšily souběžně s tím, jaká procenta dnes mají maturitu a VŠ diplomy. Je to však dáno politickým rozhodnutím a je to evropský trend. Logicky z toho vyplývá snižující se úroveň masově poskytovaného vzdělání. Státní maturity, jako jakákoli centralizace ve vzdělání, toto snížení nároků u středních škol jen zafixovaly. Rovnostářství je chybou. Střední i vysoké školy je třeba vyselektovat a zařadit do kvalitativních stupňů. Chce-li se politickým rozhodnutím, aby strážník městské policie měl maturitu, je nutné, aby ji mohl získat na škole, kterou je schopen zvládnout. Maturita z takové školy však musí mít váhu náročnosti školy a na vysvědčení to musí být v hlavičce zcela zřetelně vyznačeno. Požadovat na takové škole školné, by bylo nestoudností. Elitní střední školy s vysokými nároky a vysokou kvalitou výuky by však školné požadovat mohly - proč ne. Z toho je však zřejmé, že v takovém systému by nějaké Cermatem řízené státní maturity byly nesmyslem. Školy by si zkoušky organizovaly samy dle vlastních nároků na své absolventy, jejichž kvalitu garantují. Totéž platí i pro školy vysoké. Ty tzv. elitní, by mohly požadovat kupříkladu i trvalý sponzoring od svých absolventů. No a samozřejmě ty ostatní, nezařazené mezi elitu, by měly být zdarma, či jen se symbolickým školným, aby byly dostupné širokým vrstvám ke splnění procenta, které požaduje politické rozhodnutí chytrých hlav z vedení EU. Titul by neměl mít stejnou váhu. Váhu by mělo mít, z jaké školy absolvent přišel. A na lepší vzdělání by si asi lidé nějakou formou připlácet měli.
Jsem plne pro placeni studenta pro vsechny polozky jeho vyuky na stredni a vysoke skole.
Stipendia, vyhodne pujcky a pod. jen pro studenty nutnych oboru a pro studenty s osobni kvalitou pro ten ci onen obor. Podminky presne urcene.
V tom případě bychom měli strašně moc lidí jen ze ZŠ.
Celkem souhlas.
Já bych ale nechal, i za cenu "statni" pujcky, hradit studenty vysokych skol plne skolne. 100%. Pujcku by bylo motno splacet nejen penezi, ale i vykonem prace v CR. Zrychlene pak u potrebnych oboru po prijeti umistenky.
Školné úroveň vzdělání nezlepší, nýbrž zdegraduje
Uzasna znalost pane Macku. Staci nam rici rok narozeni a hned vime na cem jsme.
Každý poplatek, který rujnuje naši peněženku, začíná na symbolické výši.
Pane Zavadile, pani Moudra a i pane Macku. Znate tu sumu penez, ktere na ty studenty platite? Jsou to take vase penize. Vrati vam to ve forme dani zpatky? Budou prinoste statu? Budou prinosem take vam?
To vse vas musi zajimat jako poplatniky. Vim osobne o nedostatku zubaru. To je profese, ktera potrebuje pozornost. Skoda z me nemohoucnosti vam ukazat jinou cestu v jinem state, v reseni stejneho problemu. Jsem zucastnen na podpore techto studentu. Cinim tak dobrovolne. Je to institut, ktery ma v tomto state obrovsky vyznam.
Máte zkreslenou představu o tom, že právník, zubař či lékař obecně vědí, "kolik studiem získají" (partně máte na mysli, kolik budou schopni vydělávat). I tyto obory se uplatňují v soukromé sféře se všemi jejími riziky a nároky (dokonce i výhradně), přičemž lékaře mnoho let brzdí povinné postgradujální vzdělávání, bez něhož nejsou oprávněni pracovat samostatně (a jejich pracovní síla v té době bývá nezřídka zneužívána).
Koukám, že mínusující Zdeněk Matuška 78656 , Pavel Machaček 5123 , Josef Karásek 4424 to nevědí taky, ale čerstvým absolventem těchto oborů by jistě být nechtěli, zejména pak s rodinou a bez bytu.....