Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RK

Ostříží vhled a rázný odsudek, činoherní příslušnost... nejste Vy jeden z těch autorů Návrhu transformace Národního divadla?

Zároveň hraný nedostatek informovanosti a zdánlivá skromnost - byl to pluralis maiestaticus nebo modestiae?... Takže rovnou jejich školitel. Ovšem kromě Uhdeho, být toho školitelem, musel byste kočovat s Červíčkama.

Inu, moc se Vám nepovedli, pane profesore Vostrý. Zaprvé mizerná práce s prameny: mohou se štítit šéfa opery jak chtějí, ale nemohu pominout jeho podklady, které prokazatelně obdrželi. Dále, jistě mi dáte za pravdu: nejen že se nevyřazují ze seznamu literatury práce, které se nehodí do krámu, ale také se čtou holt i takové, které je vopruz číst, ale mají zásadní vypovídací hodnotu. Kdo prostudoval výroční zprávy Národního divadla za roky 2008 a 2009, kdy Ondřej Černý dvakrát za sebou uvrhl svou příspěvkovou organizaci Národní divadlo do ztráty (kterou společně se zřizovatelem podvakrát zakryli porušením závazných rozpočtových pravidel), nemohl by mylně či účelově interpretovat projevy krize Národního divadla - tak závažné hledisko pro výběr kroků k nápravě ND, obzvlášť pro pretendenty budoucí eventuální Garanční rady ND, již by(ste) si tolik přáli. Řekněte, bylo to podle Vás odborně plaite nebo to bylo účelové? A co z toho je méně opovrženíhodné, pro Vás?

Zadruhé, pane profesore, argumentační nekonzistence. Od Udheho nečekám nic, znám jeho koncepci "Národní divadlo jako garáž" a vzpomínám na jeho výrok "Mou ambicí jako ministra kultury je seškrábat zlato ze Zlaté kapličky". Od Vašich svěřenců, od šéfa katedry a od rektora vysoké školy bych však přecejen očekával, že jejich argumenty budou fungovat. Je mi líto, nefungují. Ale promiňte, nemyslím, že toto místo je vhodné k pokračování diskuse. Navrhněte jiné, bude mi ctí Vás poznat a vyměnit si názory na Národní divadlo a na postavení činohry a opery, potažmo baletu v něm. O Vašich svěřencích, jejich nesplněných ambicích a jejich neúspěšných projektech se už nebavme, prosím.

1 0
možnosti
VH

Nerozumím, co znamená a/ živořit   b/ pod kuratelou šéfa činohry.  Předpokládl bych, že se živoří či rozkvétá pod kuratelou uměleckého šéfa opery.   Ostatně tak tomu bylo celé století.

  Čemu rozumím: představě "nejlepších umělců", že si nadiktují šéfa. Šéfa, který je všechny obejme širokou náručí.

   PS:  Nemůžeme být seznámeni s detaily. Prosíme: vyložte, proč vadí vyšší dotace do ND?

0 0
možnosti
VH

"Na zájezdní kulturní dům se naši předkové neskládali."?????  Na co tedy.  Jiné soubory tehdy neexistovaly.

0 0
možnosti
MB

Trochu mimo mísu, ale: může mi prosím někdo vysvětlit, proč ND dostalo loni státní dotace 550 milionů Kč a letos prý má dostat 540 milionů? Podle nějakého pořadu loni v září prý rozšířili baletní soubor z 50 členů na 80. Může mi někdo vysvětlit, co tam tolik labutí dělá? Podle téhož pořadu je prý návštěvnost v průměru 70%.  To je úspěch? Domnívám se, že v tomto státě chybí peníze na daleko potřebnější věci - vodovody, čističky, dopravní infrastrukturu, veřejnou dopravu, zavírají se malé školy a pošty, omezuje se zdravotní péče,..... Nikomu samozřejmě nebráním, aby chodil do divadla, ale proč to má být na úkor jiných, daleko potřebnějších akcí?

2 1
možnosti
ZK

Z61d15e60n42a 26K92o10č71í

8. 5. 2013 22:18

To hospodaření je tam už dlouho dobu - turecké. 

Členům státní opery se už dlouho nelíbí to, jak to chodilo a chodí i nadále v ND. Dotace pro ND jsou skutečně nenormálně vysoké.

0 0
možnosti