Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Scalex
Gratuluji!
Po cca 15 letech, kdy celý svět bez problémů linkuje zdroje a podklady svých článků (včetně odkazů na konkurenci, neboť zdroj je prostě zdroj, ať je to brácha, nebo konkurenční médium), se největší čeští vydavatelé s velkou slávou dohodli na kodexu, který ani nedodržují, neboť "ještě nevešel v platnost"... To fakt potřebujeme "platnost kodexu" k tomu, abychom se navzájem chovali slušně? To je potřeba si s konkurencí vzájemně šlapat na nohy a "když vy nenalinkujeme, tak mi just nenalinkujeme dvakrát!" ??? To nechápete, že právě linkováním konkurence ukazujete svoji sílu a solidnost (a když konkurence nelinkuje, tak tím jen dokazuje ubohost a malost)?
To už jsou česká média fakt prohnilá takovým způsobem, že se nedokážeme chovat jako slušní lidé, aniž by nás k tomu tlačila nějaká bumážka? Ach jo...
m4!_luke
Zlodějina
Celé to zavání zlodějinou. Asi si vytvořím vlastní web (iheute.cz vypadá volné), dám si na něj reklamu a začnu krást vaše články. Jako zdroj budu uvádět třeba "internet".
Pavel Kasík - Technet.cz
Re: Zlodějina
Nejsem právník, ale napřed bych se, být vámi, s někým poradil
volic_plukovnik
Youtube videa
Největší zvěrstvo je využívání videí z Youtube. Před video si dáte reklamu, do videa své logo a celé to ještě zprzníte velkou kompresí. Bravo
MMister.com
Re: Youtube videa
A ještě napíšou "zdroj: YouTube". To je jako kdybych něco ukrad z MF Dnes a napsal k tomu "zdroj: noviny".
Michal Kubíček
Návrh jak mají vypadat odkazy ze seriózního média I.
Jak má linkování odkazu vypadat? (prozatím jsme zvolili formu… jak uvedl server iDNES.cz)
Přece tak, jak to situace vyžaduje. Např. "Na událost poprvé upozornil server Lupa" - lze odkázat např přes spojení (slova) "Lupa" nebo "upozornil" a to v ideálním případě přímo na daný dokument. Nechtějte po svém čtenáři, aby si musel z homepage Lupy procházet celý obsah. Zadržte jeho pozornost a máte šanci, že se opět vrátí, že ho na cílovém webu nezaujme jiný událost.
Pavel Kasík - Technet.cz
Re: Návrh jak mají vypadat odkazy ze seriózního média I.
To, že odkaz má vést na konkrétní text/dokument, je přece jasné
MMister.com
Mediální žumpa
Všichni vědí, proč nelinkujete. Protože by se přišlo na to, že ty články jenom sprostě kopírujete. Tak si ty kecy o etice strčte za klobouk.
MMister.com
Re: Mediální žumpa
Např. tímto článkem http://ekonomika.idnes.cz/sidlo-komise-je-jako-hve... jste naprosto sprostě vykradli moje autorské dílo, totiž překlad tohoto videa: http://youtu.be/hZrEIvUnm-o
lokutus
Linkovat
Musíte si uvědomit, že už nepíšete statický papírový obsah. Web je dynamický. Docela mě překvapilo, že se dnes najde někdo, kdo ze zásady (nikoliv z lenosti) nelinkuje. Ono už je na pováženou i to, že do svého článku umístíte cizí video, stažené z YouTube.com a uvedete jako zdroj maximálně tak YouTube.com, leckdy ani to ne. To video někomu patří, někdo ho vytvořil, někdo je autorem a vy se takto chováte jak burani.
Druhý faktor je ten, že linkováním neděláte ani tak službu tomu médiu, na který odkazujete, nýbrž hlavně svým čtenářům, kteří nemusí v případě zájmu složitě dohledávat původní zdroj. Pokud nelinkujete, plivete jim de-facto do tváře.
lokutus
Re: Linkovat
Co se týče rozlišení interních a externích odkazů, na to existuje nepsaná konvence, kterou využívá třeba wikipedia.org. u odkazu ven je malá ikonka se čtverečkem, ze kterého míří nahoru šipka.
Odlišovat jazyky nemusíte, to není zvykem.
Za odkazy na speciální obsah (placené, sociální sítě apod.), ale i soubory (PDF, Word apod.) je zvykem uvádět v závorce typ (facebook, G+), popř. typ a velikost velikost souboru (PDF, 104kB).
PeTaX
Určitě linkovat,
pokud používám cizí materiál, nebo myšlenky. A nad nimi stavím třeba svůj autorský text, úvahu, analýzu. Zdá se mi to etické i když může jít o konkurenční médium. Petr PeTaX Závladský
smetja01
Odkaz na konkrétní článek
Bylo by dobré odkazovat rovnou na konkrétní článek (nebo jiný zdroj informace), ne na homepage.
- Počet článků 132
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 8267x
Etický kodex redakcí iDNES.cz a MF DNES
Vydavatelský kodex médií provozovaných společností MAFRA a.s.