Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

JK

J75a87n 46K69o72z94l44e19r

28. 3. 2021 11:22

Vaše starosti a peníze těch bohatých bych chtěl mít

0 0
možnosti
KT

hm. proč řidič změnil trasu tak příhodně? kdo ví, jestli se dějinné důležitosti dějí skutečně náhodou? a kdo ví, jestli cena ropy není to, proč se uvízne?

1 0
možnosti
Foto

Jsem zvědavý za jak dlouho tu Ever Given rozpohybují. Zatím co jsem se dočetl tak se ji pokusí obagrovat a strhnout z toho písečného hřbetu bokem. Akorát že ten hřbet bude mít tak 50 metrů na šířku tak možná se jej budou snažit částečně rozplavit proudem vody nebo tak něco. Snad při té manipulaci neprolomí trup. Připadne mi totiž, že přídí je ta loď dobře 10 či 15 metrů nad vodoryskou (poměřováno velikostí toho CATu) a záď je pod vodoryskou, tj. ta úroveň dna té mělčiny může být min. tak 5 či 7 metrů nad ponorem volné plavby. To podkopání taky může být docela hazardní věc /převrhnutí snad nehrozí.../. Možná než betonovat opevnění břehu a vyrábět kopyto na příď za účelem vytlačení lodi z mělčiny na volnou vodu asi bude rozumnější sundat tak 5 či 10 tis. kontejnerů a vycouvá sama. Akorát kam s těmi kontejnery. A taky jak to sundat, aby to bylo rychle. Pěkná prekérka!

1 0
možnosti
VZ

Proboha proč ten asteroid? Bylo známo, že poletí násobně dále než je oběžná dráha měsíce. Dva miliony km nebo jak daleko nakonec prolétl, už nelze ani na kosmické poměry brát jako něco těsného. Najde se dost těles, která už to švihla mezi Měsícem a námi.

0 0
možnosti
Foto

O34t90o 85K65a19d73ě70r32k31a

27. 3. 2021 13:40

Jen jedna připomínka. Nesmíte se na Covid divat optikou české kotliny. Pak by jste věděl , ze obchod světa nyní nevazne na Covidu ale na neschopnosti dopravit zboží k lidem co jej žádají . Cena dopravy meziročně z Asie vzrostla až 7x . Kdyby nemeli co vozit jak píšete , tak by cena klesala. Tak funguje kapitalismus... ale o tom si můžeme jen nechat my zde zdát:-)

1 0
možnosti
Foto

Covid přetrhal sám o sobě hustou pavučinu globální ekonomiky. Tak jsem to myslel. Mimo jiné i před zablokováním Suezu byl problém s dopravou, jak sám konstatujete /například elektronických čidel do automobilek/. Jestli doprava už předtím vázla, zřejmě vázla i námořní doprava. Kdyby nevázla, tak by v Suezu těch uvázlých lodí bylo ještě více:-). Faktem ale je, že to jsem opravdu psal z české kotliny a všechno může být jinak.

0 0
možnosti
FS

Kapitán by udělal nejlépe, kdyby při čekání vypnul ty hnusně velké motory bez výfukových filtrů. Někde jsem četl, že deset či dvacet takových kontejnerových lodí během roku zasviní ovzduší zeměkoule více jak všechna osobní auta v Evropě.

1 1
možnosti
Foto

A není to spíš naopak? Globální ekonomika leží na lopatkách a kapitán jen nakreslil, jak to s ní vypadá. ;-DR^

2 0
možnosti

R^ Nebýt Adolfa, nebyl bych tady, protože mí rodiče, každý z jiného koutu Evropy, se seznámili při totálním nasazení v Německu. Jsou to paradoxy.:-)

2 0
možnosti
Foto

To máte pravdu. I ty nejstrašnější události, co se v minulosti staly včetně morových ran, se zasloužily na tom, že jsem se vůbec narodil:-)

0 0
možnosti
TK

jen mľla technicka. lodni doprava neni “omezena covidem”. ve skutecnosti lodni doprava dosahla puvodni urovne (cili intenzity roku 2019) jeste loni na podzim.

na statistikach poctu lodi propluvsich suezem se covid vubec neprojevil.

0 0
možnosti
  • Počet článků 311
  • Celková karma 22,23
  • Průměrná čtenost 1550x
Glosátor dění kolem nás, který se pokouší hledat perličky na dně, i když tuší, že tam najde /většinou/ něco zcela jiného. Někdy se však zadaří.

Seznam rubrik

Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.