- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
I průměrný český chatař(zatím) ví, že baterie z aku nářadí se mají na zimu vzít do tepla. A pak ho donuťte si koupit elektromobil! Ve "vyspělém" světě holt nemají průměrné chataře
U elektrizace aut se opět EU ukázala jo squadra neschopných socialistických centrálních plánovačů podle hesla co nejde splnit, dá se aspoň naplánovat. Je obrovská debilita urychlovat změnu rozhodnutí o aplikaci jiné technologie, která však není zatím na úrovni aktuálních potřeb.
Je to takové narovnávání banánů v megaměřítku.
A jak to císař pán udělal, že kdo dnes nemá elektrokolo či elektrokoloběhnu, není Čech? Tady trh opravdu zafungoval.
Ale u elektroaut? Copak lze koupit za přijatelný peníz vůz pro drobné pojíždění, jako jsou nákupy a cesta do práce?
Proti císaři pánu tu funguje mocnější protivník - naftaři. A ti tlačí na automobilky, aby přijatelný elektrovůz nevyráběly. Před pár roky o tom natočili dokument dva pánové "od filmu", myslím že Brad Pitt a asi Matt Damon(?). A podle informací ze Škodovky MB to tak vypadá. Ani dotace od eráru nepomohou.
A tak se sem pohrnou levná elektrovozítka z Číny, jejichž "kvalita" opět zájemce odradí.
Automobilový průmysl se spalováky je prostě pevný pilíř ekonomiky, a na ten si sahat nedáme.
A iluze o volném trhu a konkurenci? Stačí se podívat na mobilní operátory. A na obchodní řetězce. A tajné kartelové dohody.
Pohled na beznadějně hořícího plechového miláčka bude záležitostí výhradně boháčů, protože řadový občan si auto na baterky nikdy nekoupí (a nikdo mu ho nepůjčí ani na "lízing"). Takovou drahou zábavu si zkrátka jen tak někdo nedovolí.
Pár aut hořet už jsem viděl. Ani jedno elektro.
Což za prvé neznamená, že by nehořela a za druhé to nic nemění na tom co konstatují hasiči, tedy velký problém v pozemních garážích.
Aj vysoká obstarávacia cena a pokial nebude batéria bezpečnejšia, tak nebudem kupovať.Videla som takto horieť na okraji dialnice smerom do Chorvátska.Poisťovne platia málo.Jedine, že by si majiteľov takých poškodených vozidiel obhajoval pro bono.
Mám stejný názor, Janka. Dvakrát měř a jednou řež, jak lidová moudrost praví
Tak musíme doufat, že se podaří vyvinout bezpečnou baterii.
Vašek
Pokud jde o baterie, čeká se na technologický průlom. Ten však nemusí tak rychle přijít.
Elektromobily jsou dobré pro toho, kdo moc nejezdí amá auto v garáži.