Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
S

StumedlazOltecu

16. 7. 2011 10:02
S těmi úředníky je to autora takhle...

Kdesi na  úřadě   soc. zabezp. byli  brigádníci...

   Ti  si   ze  zápočtovýcz listů dělali letadýlka...

   Pak nám   chyběly  roky  do  důchodu..!!

0 0
možnosti
RH

R. Hrabovský

17. 7. 2011 7:12
Re: S těmi úředníky je to autora takhle...

To je ale trochu jiný, poněkud extrémní případ. Nemluvě o tom, co by takoví trottli zasloužili...

0 0
možnosti
S

StumedlazOltecu

16. 7. 2011 10:00
Máte velice zajímavé představy o státu,

když dělali  rwestitutce..

   Víte   co   stát  vydělal??

0 0
možnosti
RH

R. Hrabovský

17. 7. 2011 7:09
Re: Máte velice zajímavé představy o státu,

Restituce je navrácení zkonfiskovaného majetku. Jste si jist, že se na tom dá vydělat? A nemyslel jste náhodou privatizaci?

0 0
možnosti
DH

daris

10. 7. 2011 13:24
A jste si jistý,

že jste nespletl ten počet úředníků?? Přece jen 9 tisíc úředníků na 500 tisíc nezaměstnaných je dost ne? Když si vezmete, že v České spořitelně je skoro stejný počet zaměstnanců - možná o tisícovku víc, ale klientů mají  10x víc... To se tedy úředníčci moc nepředřou

0 0
možnosti
MZH

Martin z HK

10. 7. 2011 12:18
Karma

R^

0 0
možnosti
PZ

PeTaX

10. 7. 2011 12:17
Dobrá analýza

0 0
možnosti
VN

naroznej

10. 7. 2011 10:55
Sociální stát jako příčina nezaměstnanosti ?

Blbost. Takový asociální stát , jako jsou USA mají větší nezaměstnanost.

Počet samostatně výdělečně činných je u nás jeden z největších v Evropě. Kdo podnikat chtěl , už dávno podniká. Ten co podnikat nechce , nebo nemá na to , nebude podnikat nikdy.

Na druhou stranu , nejsem si jist , zda větší počet podnikatelů této zemi by něco přinesl. Dnes 90% samostaně výdělečných osob vykazuje papírově nulové zisky a tak neplatí žádné daně. Pokud by se počet podnikatelů zvýšil a počet zaměstnanců snížil , stát by vybral daleko méně na dani z příjmu

0 0
možnosti
RH

R. Hrabovský

10. 7. 2011 11:06
Re: Sociální stát jako příčina nezaměstnanosti ?

Nesouhlas. V Americe se nezaměstnanost dlouhodobě pohybovala hluboko pod 5-ti% a to i s velkou imigrací. Neberte prosím v potaz jen několik posledních "socialistických" let.

Co se týče podnikání,

1. Raději podnikatel s nulovými zisky, než nezaměstnaný, závislý na státu.

2. Pokud by se snížila daňová zátěž, zcela jistě by i mnozí vyčů...ní podnikatelé platili daně, protože by se jim prostě nevyplatilo hledat kličky a mezery v zákonech nebo platit si daňové poradce tak,aby nemuseli platit nic, případně minimum.

0 0
možnosti
PSI

Pavel Skeptik IV

10. 7. 2011 10:52
Podle mého

musíme rozdělit debatu na dvě. Ta 1. tu vedou ti, co říkají sociální stát zrušit ihned a bez náhrady. S tou nesouhlasím! Ta 2. tu vedou ti, co říkají sociální stát ano. A nyní se debatuje o tom, co je to sociální stát a jak má být rozsáhlý aby:

- se stát kvůli němu nemusel zadlužit a nakonec zkrachovat.

- se neházeli do stejného pytle potřební a vychytralí, včetně sociální imigrace

- se pomocí soc. státu nezrodila další totalita, totalita závislosti na moci a tím možnosti manipulace se svobodou občana

- se v době celosvětových otřesů každý slušný občan mohl o svůj stát opřít a stát se mohl opřít o občana

0 0
možnosti
VN

naroznej

10. 7. 2011 10:56
Re: Podle mého

R^

0 0
možnosti
1DJM!

1000 dukátu je moc !

10. 7. 2011 10:49
Nezaměstnanost-jedna z příčin sociálního státu.

Sociální stát vznikl jako reakce na nezaměstnanost, rostoucí díky efektivitě výroby způsobené technickým pokrokem.

Příkladem budiž ten váš pekař: Dříve potřeboval pekař X pomocníků na přípravu, roztápění pecí, míchání, vsazování atd.

Dnes je schopen to vše zvládnout sám, díky novým technologiím a automatizaci.

 Někdo namítne, že někdo ty technologie musí vymýšlet, ale i v těchto oborech došlo k zefektivnění procesů a snižování potřeby pracovní síly. 

 Nezaměstnanost nadále poroste, to je zákonitost, která se nedá při současném systému zvrátit a sociální stát slouží jako prozatímní  bariéra, před úplným vyhrocením  problému. Zboříme sociální stát, zhroutí se systém a nastane chaos.

0 0
možnosti
PSI

Pavel Skeptik IV

10. 7. 2011 10:53
Re: Nezaměstnanost-jedna z příčin sociálního státu.

Ano, ale také platí, předimenzujeme soc. stát a také se zhroutí R^

0 0
možnosti
IA

Maura Irena

10. 7. 2011 10:08
Myslím, že sociální stát má jiné poslání

Vyberte si:

Briggs: „Sociální stát je stát, ve kterém je demokraticky organizovaná moc (prostřednictvím sociálního zákonodárství a činnosti státních orgánů a institucí) užita k:zajištění základního příjmu pro každého jedince a jeho rodinu; zmírnění nebo překonání sociálních rizik v důsledku možných sociálních událostí s cílem zajistit přiměřenou sociální úroveň, bezpečí a suverenitu jedince; poskytování veřejných sociálních služeb (zejména v oblasti školství a zdravotnictví) odpovídající úrovně pro všechny jedince bez ohledu na jejich sociální status.“

0 0
možnosti
IA

Maura Irena

10. 7. 2011 10:09
Re: Myslím, že sociální stát má jiné poslání

Thoenes: „Sociální stát je typem společnosti, v níž vláda přebírá zodpovědnost za politickou, ekonomickou a sociální prosperitu svých občanů.“

Martin Potůček: „Sociální stát je stát, v němž se v zákonech, ve vědomí a postojích lidí, v aktivitách institucí a v praktické politice prosazuje myšlenka, že sociální podmínky, v nichž lidé žijí, nejsou jen věcí jedinců či rodin, nýbrž i věcí veřejnou.“

Liberální definice: „Sociální stát změkčuje rizika moderního života, realizuje opatření k zajištění bezpečnosti všech občanů, zvyšuje rovnost příležitostí, a tím tlumí třídní konflikt a podporuje sociální spravedlnost“

Peacock: „Skutečným účelem welfare state je naučit lidi, jak si počínat bez něho.“

Mně nepřijde, že takové tendence by se tu někdy vyvíjely. Spíš kočkopes za socialismu a kočkopes za současné doby.

0 0
možnosti
PA

Pepan A2

10. 7. 2011 8:50
Je mylný názor, že za totality byla povinnost pracovat.

Člověk musel doložit, že má pravidelný příjem a pracovat nemusel. Znal jsem člověka, který vyhrál první cenu ve sportce a dva roky ji utrácel a nikde nepracoval. Po dvou letech mu peníze došly a nastoupil do zaměstnání.

0 0
možnosti