Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

K78a70r84e35l 85M77á46d74l22e

30. 9. 2014 13:26

Pane Rádle, velice dobře. Docela originálně jste odlišil cyklistiku od cyklodopravy. Podle tohoto hlediska už provádím výhradně cyklodopravu. Za každého počasí, včetně sněhové vánice. Když si přečtu, že kandidáti na primátora chtějí zlepšovat podmínky pro cyklistiku, řeknu si - a jéje, zase nějaké zbytečně vyhozené miliony a rozeštvávání řidičů proti cyklistům.

Kdo chce jezdit na kole, ten jezdí, ale nějaké cyklopruhy další cyklisty nepřitáhnou. Třeba takový Karlín je už asi dva roky oficiálně friendly pro cyklisty - ze všech ulic jsou tzv. cykloobousměrky, čili v jednosměrných ulicích můžou cyklisti ve svém pruhu jezdit i v protisměru automobilové dopravy. Dřív jsme taky jezdili, i když neoficiálně . Po namalování cyklopruhů se situace změnila tak, že to řidiči začali chápat jako ideální místo pro kratší stání v druhé řadě od chodníku. Zkuste si projet Křižíkovou, kolik aut zaparkovaných ve vašem cyklopruhu budete muset objíždět.

Ať si měšťáci klidně pokutují pumpičkáře, kteří jezdí jako hovada, ale ať se nevymýšlejí další místa zapovězená značkou Cyklisto, veď kolo. Který cvok to vymyslel na Železničním mostě? Já tam prostě jezdím s citem, když občas minu velice zřídkavého chodce, on mi trochu uhne a já pokývnu hlavou a řeknu Děkuji. V čem je problém? 

Jinak ta cyklodoprava se v Praze zlepšuje, ale ani ne tak zásluhou politiků, jako spíš tím, že se přece jen přibližujeme civilizovanějším státům a jsme ohleduplnější. Ne úplně všichni, ale je to znát...

1 0
možnosti
AR

A53d37a72m 67R56a59d85l

30. 9. 2014 12:12

dovolím si třošku nesouhlasit..:-) chápu že může být pro někoho odrazující vyjíždět na kole na Strahov, nebo Barrandov...jenže opravdu výrazných výškových převýšení není tolik, navíc při kvalitním rozvoji bikesharingu, kdy by bylo možne jet např. pouze z kopce, by odpadl i tento problém...Jet na kole např. po Vinohradské není tak výrazný fyzický problém, jako je problém tu cestu vůbec přežít..

0 0
možnosti

Převýšení odrazující jen někoho? 

Neznám osobně nikoho, kdo by mávnul rukou nad nějakým stoupáním, protože důvodem k neježdění na kole by pro něj byl nedostatek nějakých čmáranic po silnicích.

0 0
možnosti
PS

Cyklodoprava v Praze je dost nesmysl: Podívejte se na utváření měst ve kterých cyklodoprava funguje - jedna velká rovina. Terén bez výrazného výškového členění je jedním z podmínek fungující cyklodopravy, v Praze i při vytvoření jinak ideálních podmínek stejně bude jezdit na kole jen mizivé procento lidí.

A cyklomachři, co mají superšpičkové horské kolo a proto se na kopec nechávají vyvézt tramvají, to je kapitola sama pro sebe.

0 0
možnosti
MT

Nesmysl to zdá se není, dost lidí jezdí do práce na kole už teď. Navíc nemůžu si pomoci - ale co jsem tak viděl v zahraničí, tak města, se kde se jezdí hodně také nejsou vždycky zrovna placatá. Naposledy třeba takový Zürich. A taková Paříž má také několik "pahorků", na které se lidé také potřebují dostat, podobně jako Praha a jezdí se tam také...

Taky nevím, jestli bych nějak rád viděl více lidí v MHD. Pouze v případě, že by se zvyšovala její kapacita. To co vídám teď je někdy dost otřes. A třeba kapacitu trasy metra C už ve špicce není jak zvyšovat.

0 0
možnosti