- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Prostě špatná organizace práce.
S tím se ovšem vždycky dá něco dělat (a nebýt pak grogy).
Zajímavý pohled. Je to jako v jiných oborech. Co třeba prodavačka. Před chladicím boxem má paletu se zbožím a začne vybalovat máslo. Leč ti neukáznění zákazníci si berou nejen máslo, ale také jogurty a mléko. Navíc každý v různém poměru, takže prodavačka nemůže jít ani cestou 2 másla, 2 mléka, 2 jogurty apod. Nebo pacienti. Chřipková sezóna a nějaký prevít si dovolí přijít se zlomeninou, když se měl nakazit virem chřipky. Řidič autobusu má zastávky, kde má zastavit. A nejsou to nástupky a výstupky, ještě k tomu pro neupřesněný počet jedinců. Atd.
Navrhuji, aby žákům 2. stupně byly rozdány omalovánky a pastelky. Max. 2 různé barvy pro každého jedince. Jak již předmět napovídá, je to výtvarná výchova a nikoli výtvarná anarchie, že by každý žák mohl být kreativní. To by byla hrůza. A po takové hodině výtvarky by samozřejmě byl pro učitele nárok na 2 hodiny odpočinku. V budoucnu by se nám to vrátilo. Byli bychom zvyklí dostat ke každému kilogramu jablek kilo shnilých brambor, jelikož ty se také musí prodat. Jako bych to již někdy zažil ...
Ta to je dnes přesně to, co jsem potřebovala. Super! Dovolím si podotknout, že jsem původem výtvarnice a moje schopnosti se projevovaly už od raného dětství. Tudíž jsem zarputile vždycky v hodinách výtvarky malovala to, co jsem sama chtěla. Kupodivu mi to procházelo.
Mohou si za to sami, nemají zadávat nesmyslné úkoly. Kdysi (ještě za komoušů) jsme měli namalovat Kreml. Tak jsem namaloval asi 3 věžičky, na ně nějaké barevné pruhy, na vršek jsem přimaloval cibule a na jedné z těch cibulí namísto tehdejší rudé hvězdy kohouta. To jsem zvládl zhruba za čtvrt hodiny. A pak jsem nabádal spolužáka, aby to také tak odflákl, abychom mohli hrát karty.
Kuli z toho "výkresu" jsem nedostal patrně jen proto, že jsem vůbec něco odevzdal. I když to v té době bylo politicky - jak se dnes říká - silně nekorektní.
Vzpomenu-li na smysluplnost výtvarné výchovy v dobách mého dospívání, kdy žáci byli, relativně vzato, manipulovatelní jako ovečky, tak bych pro ty dnešní nepoddajné studenty výtvarnou výchovu rovnou zrušil.
V čem byli žáci manipulovatelní? VV byla oblíbený předmět u většiny žáků. K článku: Nechápu, proč si učitelé komplikují práci, kdo z dětí zadané výtvory nedokončí, dostane horší známku, je to jednoduché. Možná se tak naučí stíhat a bude pohoda jako v době mého dospívání. Proč výtvarku rušit, nevím, jestli je smysluplná, ale některá děcka jí mají rády.