Ministr Jurečka si z nás dělá srandu!

Ukázkový příklad rozhazování státních peněz předvedl ministr Jurečka a ještě má tu drzost, že se za to chválí v médiích.

Pan ministr Jurečka rozjel od října (konkrétně 27.10 2014 do 4.1.2015) kampaň na podporu regionálních potravin s názvem "České vánoce". Jednalo se o jakousi spotřebitelskou soutěž a cílem mělo být zvýšení povědomí o regionálních potravinách a podpora jejich prodejů.

Cituji z oficialní zprávy ministerstva zemědělství:

Soutěžící měli koupit 30 libovolných výrobků označených logy Regionální potravina, Klasa, Chráněné zeměpisné označení, Chráněné označení původu, Zaručená tradiční specialita, Český výrobek – garantováno Potravinářskou komorou, Bio „zebra“ a EU „Bio list“. Vystřihnutá loga nalepit na hrací kartu a zaslat na soutěžní adresu.

Celá tato akce vyšla po předběžném vyčíslení na 32 milionů korun a podle údajů z téže zprávy se dá  hodnota prodaných potravin v rámci této kampaně vyčílit na cca 100 milionů korun.

rovněž cituji.

Když jsem v říjnu zahajoval soutěž České Vánoce, měl jsem představu, že nám dorazí zhruba 100 tisíc hracích karet. Moji spolupracovníci byli skeptičtější. Jejich odhady se pohybovaly na úrovni 75 tisíc. Výsledek je tedy pro mě osobně velmi milým překvapením,“ řekl ministr zemědělství Marian Jurečka.

V témže prohlášení ještě najdeme.

cituji:

„Právě oslovujeme společnosti a podniky, které jsou držiteli označení kvality, zda by nám byli ochotni dodat čísla porovnání prodejů za koncová období let 2013 a 2014, abychom si udělali přesnější obrázek, nakolik soutěž reálně pomohla prodeji kvalitních českých potravin. Vedlejším efektem soutěže byla rovněž propagace méně známých označení kvality, aby se s nimi seznámilo více lidí,“uvedl ministr zemědělství.

Takže pokud to shrneme:

Ministerstvo uspořádalo kampaň za 32 milionů, prodalo se při ní výrobků za 100 milionů - možná. Dosud to nikdo nezjišťoval, ale dá se předpokládat, že minimálně značná část těchto výrobků by se stejně prodala i bez losů. Po pravdě kdo z vás si koupí nějaký výrobek kvůli losu.  (Navíc by mě zajímalo kde ta kampaň vlastě probíhala, u nás jsem ji nikdy neviděl)

Výsledek, kdy se díky reklamní akci za 32 milionů prodá zboží za 100 milionů (a pravděpodobně by se ho velká část prodala i bez kampaně), by většina podnikatelů hodnotila jako totální propadák, za který by padaly hlavy. Tady se vyhodily naše peníze a místo vyhazovu toho kdo to spáchal se viník ještě pochválí.

Proto tvrdím:

Dělá si z nás srandu!!!

 

 

veškeré citace z http://eagri.cz/public/web/mze/tiskovy-servis/tiskove-zpravy/x2014_ministr-jurecka-po-skonceni-kampane.html

Autor: Radek Polický | středa 21.1.2015 18:02 | karma článku: 28,75 | přečteno: 1477x
  • Další články autora

Radek Polický

Změna politické kultury.

27.12.2021 v 20:08 | Karma: 27,70

Radek Polický

Glosa: Je Fiala nudný patron?

8.10.2021 v 14:22 | Karma: 18,67

Radek Polický

Chaos, chaos a zase chaos

10.4.2020 v 9:57 | Karma: 19,74