Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
K

kočka

14. 9. 2010 12:48
Ach ti matematici!

0 0
možnosti
X

xs123

14. 9. 2010 11:26
Zase jeden úředník

který zná školství z toho, co si přečte v novinách. A rád píše články!

0 0
možnosti
RH

Radek Hampl

14. 9. 2010 12:53
Re: Zase jeden úředník

Omyl, 7 let jsem učil na střední škole a moc dobře vím, jak to na ní chodí...

0 0
možnosti
PH

petrph

14. 9. 2010 11:24
tak to zkusme probrat

1.Tady by bylo nutné definovat, co je vlastně kvalita výuky,a jak a čím jí může učitel zlepšovat čili nic.Jestl tím že i rok co rok učí stejně to samé co je v učebnici (a tím opakováním se sám stále zlepšuje a poučuje z chyb).A nebo že jsou pro školství výhodnější neustále změny koncepcí, způsobů výuky, dávání důrazů na to či ono, způsobů zkoušení,.produkované jak ambiciozními mladými učiteli, tak i stejně ambiciozními úředníky ministerstva školství. Neboli, zhoršuje se úroveň našeho školstvé proto že někteří učitelé učí pořád stejně, nebo proto že jiní učí pokaždé něco jiného a jinak? A koho tedy lépe zaplatit?

2) Onen paragraf ", dojde-li k „závažnému porušení nebo neplnění právních povinností vyplývajících z vykonávané funkce“, je opravdu natolik vágní aby nadřízený orgán odvolal ředitele když to potřebuje.Zase na druhé strany by ho měl aspoň částečně chránit proti populistickým řešeními požadavků a stížností rodičů a veřejnosti (třeba ve vztahu k navrhované výuce sexuální výchovy

0 0
možnosti
VK

VLAKR

14. 9. 2010 11:41
Re: tak to zkusme probrat

 Poznámečka k reálné neodvolatelnosti ředitelů škol. Uveďme velmi častý příklad, kdy zřizovatelem základní školy je obec. Bylo by šťastným řešením, aby se ředitel školy před každým zasedáním obecního zastupitelstva třásl strachy, zda nebude odvolán? Nebo aby byl ředitel školy odvoláván po každých komunálních volbách, protože je vyhrál někdo jiný?   

0 0
možnosti
P9

pavel 99

14. 9. 2010 10:54
Ad problém 1

sice máte pravdu, ale pokud pamatuji, tak to byli učitelé (učitelské odbory), které pod hrozbou stávky blokovali větší pravomoc ředitelů v odměňování se zdůvodněním, že prakticky každý ředitel školy je neschopný jedinec, který nedokáže (nechhce) rozpoznat kvalitní učitele a bude odmňovat pouze své "kamarády" a "leštiče klik".

(Na moji námitku, že ti ředitelé jsou většinou bývalí učitelé a jak tedy asi hodnotili samotné žáky, nemluvě o tom, že by to naznačlovalo značnou koncentraci neschopných jedinců mezi učiteli, jsem kloudné vysvětlení neobdržel.):-/

Jinak základní teze - více peněz znamená kvalitní učitele je v zásadě pravdivá, ovšem ten proces je velmi dlouhodobý. Obdobně jako je téměř nereálné odvolat "nekvalitního ředitele" je díky Zákoníku práce velmi obtížné propustit i nekvalitního učitele.

0 0
možnosti
VK

VLAKR

14. 9. 2010 10:09
Za klíčový považuji problém číslo pět

tj. přidělování peněz školským zařízením podle počtu žáků/studentů. Střední školy pak berou prakticky všechno. Na střední školy teď nastupují velmi slabé ročníky a bude nejspíše třeba zredukovat počet tříd na středních školách nebo i některé střední školy samotné.  

0 0
možnosti