Všude dobře, tak co doma

Jedno hezké české přísloví praví "Všude dobře, doma nejlépe." Když jsem byl o čtvrtstoletí mladší, toto přísloví jsem si pozměnil na verzi, která je v nadpisu tohoto článku. 

Dnes po letech se spíše zamýšlím, proč je pan domácí takový ignorant.

Zatímco domácí ministr dopravy se není schopen pohnout z místa při vypsání tenderu na změnu provozovatele nevýhodného Mýtného systému a připomíná detektiva Klečku, když objeví stopu v květináči, jsou v zahraničí v politice i lidé, kteří dokáží ukázat výsledky, či se nebojí změn a to ať vypadají jakkoli ujetě.

Tak například Kalifornský guvernér pan Edmund G. Brown Jr. nařídil odpovědným podřízeným vytvořit a začít realizovat již příští rok plán na osvobození nákladní dopravy od emisí CO2 a to i přesto, že je právě Kalifornie (stejně jako Česká republika) tranzitní destinací pro mnoho typů přeprav nejenom v rámci státu samotného, ale i okolních destinací. Neznamená to, co by se pravděpodobně dělo v Česku, tedy že nákladní doprava dostane výjimku, či se začne obchodovat s povolenkami limitů, ale je to jasně definované rozhodnutí, odsunout z cest dým valící motory a nahradit je jinými řešeními.

Doporučuji všem, si tento EXECUTIVE ORDER přečíst, protože jeho forma ukazuje mimo jiné to, co schází tuzemské politické scéně, tedy věcnost, stručnost a jednoznačnost.

Zatímco se pan ministr dušuje, že se společností SKANSKA už nemá co do činění, stejně tak jako, že dodavatele stavebních staveb nikdy neviděl a nikdy se s nimi nesešel, nedej bože jednomu, či druhému nahrává do karet, aby i nadále mohli odvádět špatnou práci s krátkým trváním, ale trvalou platbou, v zahraničí již přemýšlí, je-li skutečně nutné stavět silnice a infrastrukturu stále ze štěrku, písku, betonu a asfaltu? Přemýšlí, zda-by to nešlo jinak.

Krásným příkladem je pak projekt vozovek z plastových desek ve formě prefabrikátů. Tyto díky možnosti výroby z použitých přebytků a odpadních materiálů, a hlavně díky možnosti předvýroby přesně dle potřeb konkrétní stavby, nejenomže umožní mnohem rychlejší, ale i levnější instalaci a navíc……

Budou

  • Pevnější
  • Odolnější
  • A budou moci nést bezproblémově celou infrastrukturu schovanou v dutých prostorách, stejně jako možnost například skrytých indukčních pásů, které budou moci bezdrátově dobíjet v případě potřeby, vozidla při jejich jízdě.

Zatímco se naši zákonodárci dohadují nad tím, jestli k letním a zimním pneumatikám nepřidat jarní a podzimní, či jak omezit přetížené kamiony na silnicích, a moc nepřemýšlí nad tím jak "odkloněné kamiony" dostat zpět na dálnice, aby neničily vesnice a města při jejich jízdách bez mýta, kterým zahraniční jezdci říkají TOLLFREE Tschechei. Tuzemští řidiči si s nimi nezadají.

Zahraniční výrobce pneumatik, společnost již testuje zcela novou generaci pneumatik a kol vyrobenou jen a pouze z plastu s velkým podílem recyklátu. Společnost HANKOOK přichází s kompletními koly z Plastu.

S koly která budou odolnější, efektivnější a cenově výhodnější. 

Zatímco v Čechách se po deseti letech provozu na chodnících politici povolili s velkou pompou první osobní elektrické transportéry SEGWAY pro jízdu již jezdí, začínají se v zahraničí vyrábět koncepty elektrických "nákladních" skútrů, které mohou značně odlehčit provozu ve městech.

Zatímco se čeští politici hlasitě dohadují, zda-li prolomit, či neprolomit limity těžby uhlí, klesla od roku 2010 v USA těžba uhlí o 40%.

I když to z článku nevypadá, mám zemi, v níž žiji, rád. Právě proto se snažím poukázat na to, že lidé, kteří byli často zbytkem zvoleni k tomu, aby tuto zemi vedli, nemají ve skutečnosti o změnu k lepšímu zájem, právě naopak. Jejich zájem při vstupu do politiky je shodný s tím, jaký mají v době, kdy ji nemají chuť opustit. Je to jen a pouze osobní zájem ekonomický, nic víc, nic méně.

Snad i to je důvod proč člověk, který do tuzemské politiky jednou vstoupil, až na výjimky spočítatelné na prstech jedné ruky, nevystupuje.

Na závěr ještě ukázka toho, jak může osobní gyroskopický transportér také vypadat. Na rozdíl od elektrických jednokolek a dvoukolek, není gyroskop (v tomto případě hned 2 kusy) využíván pro udržení předo-zadní rovnováhy, ale rovnováhy boční.

Bohužel má tento projekt, skluz, a proto není možno vozidlo vyzkoušet v praxi.

Autor: Michael Rada | úterý 4.8.2015 7:00 | karma článku: 9,86 | přečteno: 397x
  • Další články autora

Michael Rada

Seriál skončil

7.7.2017 v 10:10 | Karma: 7,71

Michael Rada

WASTELESS FUTURE

14.4.2017 v 14:14 | Karma: 0

Michael Rada

KDE JE BLOG?

13.2.2017 v 14:29 | Karma: 3,86

Michael Rada

Zombie blog

28.11.2016 v 7:00 | Karma: 0