- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To, o čem píšete ohledně Veolie (firma má zájem na plýtvání) bylo popsáno už dávno v pracech Paula Hawkena nebo Amory Lovinse. Mají pro to i pojmenování - perverse incentive. A dokonce na to mají i řešení. Vodárny by měly přestat prodávat vodu, měly by začít prodávat službu "dostatek vody pro vaše potřeby". Třeba za měsíční paušál + FUP. V ten okamžik má firma enormní motivaci snižovat objem použité vody, protože čím míň jí budou potřebovat, tím větší zisky budou mít. Kdysi se s tím dělaly pokusy v Kalifornii a výsledkem bylo, že samy vodárny rozdávaly lidem úsporné záchody a sprchové hlavice a dělaly obří kampaně propagující úsporné způsoby zavlažování.
Jen dodám, že je velké umění prosadit tuhle změnu obchodního modelu u zavedených monopolistů. Oni snad fakt raději nastoupí na "spirálu smrti".
Ano, máte pravdu. Ještě chci říct, že na naší zahradě se žížalám dobře daří...