Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MR

Dobrý den pane Dvořák, děkuji Vám za komentář, bohužel jsem na něj nemohl z pracovních důvodů reagovat již včera. Koncept solární cyklostezky je mi blízký z důvodů efektivní kombinace funkčnosti a efektity. Otázku financování ze strany státu, či soukromých investorů považuji za méně důležitou než to, že nebude nutné zabírat prostor pro výstavbu 2 "staveb", ale jen jedné.

Stejně efektivní mi připadá např. i koncept solárních FV elektráren na navyužívaných vodních plochách, či koncept solarblades, při kterém jsou na lopatky větrných elektráren implementovány solární články.

0 0
možnosti
TD

Solární cyklostezky? Nestrašte, dost na tom, že se budují "za evropské dotace" asfaltové cyklostezky někde mezi poli, teď to ještě vylepšit a povrch dělat ze solárů... Vždyť je to nesmysl - proč ten solár nedat na střechu, kde se může naklonit ke slunci, nic mu nebude stínit a nikdo po něm nebude šlapat a zanášet ho bahnem. Takhle půjde už tak mizerná účinnost dolů. Není snad ve městě dost střech? A otázka je, jaké to bude mít vlastnosti jako povrch - běžné panely se na přímém slunci pěkně rozpalují a za mokra jsou velmi kluzké. To by se asi dalo řešit nějakou zdrsněnou úpravou, ale zase nejspíš na úkor účinnosti.

Solární cyklostezka je dobrá jako hračka, případně jako test co ty panely snesou. Nechápejte mě špatně - jestli si někdo chce postavit solární chodník, tak ať si ho klidně postaví, ale proboha za své. Erár nemá do podobných projektů investovat už jenom proto, že úředníci nemají žádnou vizi ani zodpovědnost a technologiím nerozumí, takže veškeré podobné projekty skončí leda jako tunely pro firmu něčího kamaráda.

0 0
možnosti
  • Počet článků 734
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 413x
Jmenuji se Michael Rada a jsem otcem projektu Mezinárodního Obchodního Centra Udržitelného Rozvoje (IBCSD LAB s.r.o.), které jsem založil s cílem VYTVOŘENÍ SVĚTA BEZ ODPADŮ A PLÝTVÁNÍ ve všech jejich podobách.

Výstupy našich projektů můžete vidět například zde

Na cestě za dosažením výše uvedeného cíle je od 1.1.2015 i projekt E-MOTION, v němž se věnuji publicitě osobních elektrických transportérů například elektrických jednokolek s gyroskopem.

Tomuto cíli jsem obětoval nejen jistotu zaměstnání v seniorské pozici logistické divize druhé největší korporace Japonska, ale i pohodlí v podobě zaměstnaneckého poměru. Kromě své práce se věnuji své rodině, které se snažím poskytnout vše, včetně své lásky.

Za nejlepší knihy považuji "MALÍŘSKÉ ROZPRAVY MNICHA OKURKY" A "PROROK". Obě totiž nabízejí mezi řádky moudro, které z mnoha jiných titulů dávno vymizelo. Psaní je mou dlouholetou láskou a i když se k české gramatice nechovám vždy správně, věřím, že to čtenářům obsah mých příspěvků vynahradí.

Seznam rubrik