Nejkratší cesta do Ameriky, je na východ

Dne 15.4.2015 se mi povedlo předběhnout ČTK a nejenom ji. Ani jeden z tuzemských zpravodajských serverů neinformoval o důležité obchodní transakci rychleji než já. Může to být mimo jiné způsobeno i tím, že se týkalo o zprávy z oblasti, o kterou se zajímám, tedy ze světa Elektrických jednokolek.

Zpráva je to tak zajímavá, že i když Čechy minula v první vlně obloukem, zaznamenala ji všechna světová media. Týká se totiž jednoho z velmi známých startupů prvního desetiletí 21 století, konkrétně pak společnosti SEGWAY.

Tato americká společnost byla prvním průkopníkem elektrických osobních transportérů vybavených kvalitním, počítačem řízeným gyroskopem, tedy zařízením udržujícím rovnováhu nejen stroje samotného, ale i jezdce.

To celé zabalené do mohutné téměř 50 kilogramové schránky, osazené mohutnými koly, rámem a vším nutným pro jízdu v terénu a na silnici. K exkluzivnímu výrobku patří i exkluzivní cena, která u žádného z modelů neklesla pod úroveň 200.000,-Kč, a často tak překonala i cenu vozu střední třídy.

SEGWAY ovšem na svou exkluzivitu i "dojela". Striktní cenová politika, resp. výše cenové hladiny přístrojů, vymezila uživatelské skupiny na "lidi co na to mají" a ty, kteří to zaplatí z daní jiných. Vybavení policistů, včetně městských je sice hezkým krokem, ale v případě nákupu kol, by namísto jednoho, mohlo být mobilních 10 i více strážníků.

Navíc SEGWAY nebyl primárně určen pro jízdu na chodnících a jeho doslovné "protlačení" znamenalo i zvýšený počet úrazů a ohrožení jak chodců, tak i samotných jezdců, kteří si po vstoupení na SEGWAY připadají jak jeden z hrdinů seriálu ČTYŘI Z TANKU A PES.

Ovšem nyní k samotné podstatě článku. SEGWAY si kupovali lidé mimo jiné pro AMERICKOU kvalitu, ovšem i u ní byla většina komponentů importována z Číny, to se však zákazníkům neříkalo.

Dne 15.4.2015 se však stala společnost SEGWAY, společností Čínskou. Její akvizici oznámila společnost NINEBOT o jejíchž jednokolkách  a jejich vysoké kvalitě jsem již ve svém blogu několikrát psal.

Tento krok, stejně jako rostoucí objemy prodaných přístrojů, mi indikují, že elektrické osobní transportéry mají budoucnost a jsem rád, že jsem se rozhodl se stát její součástí.

Navyšující se počet dotazů, zájemců i lidí, kteří mají chuť si otestovat jízdu roste, a s nárůstem klesá počet těch, kteří na krátkých trasách automaticky usedají od svých vozidel, aby si zajeli do obchodu pro zapomenuté mléko, či dojeli na jednání k obchodnímu partnerovi, či zákazníkovi, který sídlí ve stejném městě.

Od 28.12.2014, kdy jsem poprvé nastoupil na první ze svých elektrických jednokolek, jsem ujel více než 900 km, z toho za 25 dní od pořízení NINEBOT ONE ve verzi E, 530,92 km jen na tomto modelu, jak ukazuje i snímek obrazovky pořízený při psaní tohoto článku.

Skutečnost že nejenom americké, ale i Evropské výrobky, mají často vnitřnosti z Číny, se nehovoří. Je to však tak. Svět je globálním tržištěm a stejně jako na tržišti, často nevyhrává ten nejlepší, ale ten nejlevnější, který získá i největší objem zakázek.

NINEBOT a SEGWAY srovnání velikosti

Čína díky tomu rychle zbohatla, ale stejně jako například i porevoluční Čechy a Morava, nebudou umět lidé se získanými prostředky zacházet a vytvoří ekonomickou spirálu, které v důsledku bude spirálou vedoucí k poškození, ne růstu ekonomiky.

Protože s Čínskými partnery obchoduji již více, než desetiletí vím, že tito umí dodávat nejen kvalitní výrobky, je-li kupující ochoten je zaplatit, ale mají vynikající designéry a konstruktéry, kteří se nebojí jí o kus dál než je tomu běžné v USA, či Evropě.

Zatímco SEGWAY za celou dobu své existence prodával jen „jeden typ výrobku“ v rozdílné motorizaci a kapotáži, má NINEBOT již za sebou modelů několik a další výrobci nabízející gyroskopické jednokolky pak nabízí svým zákazníkům modelů i několik desítek

 

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Michael Rada | pátek 24.4.2015 7:00 | karma článku: 8,30 | přečteno: 529x
  • Další články autora

Michael Rada

Seriál skončil

7.7.2017 v 10:10 | Karma: 7,71

Michael Rada

WASTELESS FUTURE

14.4.2017 v 14:14 | Karma: 0

Michael Rada

KDE JE BLOG?

13.2.2017 v 14:29 | Karma: 3,86

Michael Rada

Zombie blog

28.11.2016 v 7:00 | Karma: 0