Na skládce se žije líp

Každý den projíždím některým z tuzemských měst a i přes rozdílné geografické lokace mají města jedno společné - neuvěřitelné množství odpadových míst všeho typu. Rozdíl je však v jejich naplněnosti, zatímco např. v Plzni standardně přetékají, je např. na Moravě, či v některých vesnicích čisto a vyvezeno. 

Promítl-li bych tento stav do ekonomické roviny, řekl bych, že ve městech se žije lépe, sice se žije na skládce, ale lépe.

Usuzuji tak ze spotřeby, kterou obyvatelé měst vykazují. Mají-li tolik odpadu, znamená to, že i tolik nakupují a konzumují a to bez ohledu na roční období, či čas před nebo po výplatě. Již před několika lety ukázala evropská studie zaměřená na komerční výstavbu, že Česká republika drží prim v objemu plochy nákupních center na jednoho obyvatele. Stačí jen zavítat do některé z metropolí, třeba právě té západočeské, abychom přišli do chrámu konzumu.

Obchodní řetězce se svými obchody jsou všudypřítomné, stejně jako stále zaplněná parkoviště. Běda tomu, kdo by chtěl ve čtvrtek, dni slev, vyrazit např. do některého z "německých obchodů"  bez řádného vybavení ochrannými prostředky. Pravděpodobnost získání pohmožděnin je velmi vysoká, na rozdíl od získání některého z výrobků avizovaných v reklamních letácích majících často více stran než běžné časopisy.

Stejně tak na ostatních místech. Rozdílné obchodní sítě, mající jednoho majitele, se přebíjí reklamami, že ony jsou ty nejlevnější a co je zajímavé, slovo kvalita z marketingových a prezentačních sloganů, vymizelo a nyní je opravdu obtížné najít, místo kde by se tato nabízela.

Některé řetězce, jako např. britský zástupce, ukazují slogany skutečnost, jen je třeba si ji uvědomit

Z DALEKA NEJLEPŠÍ

Ano, je to skutečně tak, minimálně co se týče nakupování. Přijít totiž blíže, nebo dokonce nechat se zlákat barevnou a šťavnatou reklamou na čerstvé a kvalitní výrobky, může být rizikem na vlastním zdraví. Jsem si však jist, že se jedná o dobrý kalkul, protože v jiných destinacích, snad jen s výjimkou zemí trpících hladomorem, by např. plesnivé ovoce nemělo šanci býti tak okázale vystaveno na obdiv a k prodeji stačí jediné slovo

SLEVA

Jak nakoupíme, tak i "prodáme" a to bez uvědomění si skutečnosti, že my vlastně nakupujeme pořád

  • Nakoupíme v obchodech
  • Nakoupíme u popelnic

Proč? No protože vesele platíme za přibývající přeplněné popelnice a služby, kterých se nám ve skutečnosti nedostává, tak jak bychom to snad měli očekávat.

Vždyť přeci, odvoz odpadu je ve čtvrtek

Autor: Michael Rada | pondělí 6.10.2014 9:00 | karma článku: 6,26 | přečteno: 309x
  • Další články autora

Michael Rada

Seriál skončil

7.7.2017 v 10:10 | Karma: 7,71

Michael Rada

WASTELESS FUTURE

14.4.2017 v 14:14 | Karma: 0

Michael Rada

KDE JE BLOG?

13.2.2017 v 14:29 | Karma: 3,86

Michael Rada

Zombie blog

28.11.2016 v 7:00 | Karma: 0