Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Mám o kolečko navíc

Mám o kolečko navíc a vůbec se za to nestydím. Ačkoli toto označení je v Čechách bráno jako urážka, nebo něco negativního, je pro mne tato skutečnost poctou. Podíváme-li se totiž na celou "kolečkovou" záležitost s nadhledem, zjistíme, že uzavření do schránky vlastních představ, je jedním z důvodů, proč nejsme hodinářskou velmocí, a to ani přesto, že jsme opět začali hrát PRIM.

Stačí se jen podívat na svět náramkových hodinek. "Čím více koleček" tím vyšší cena. Je-li hodinový strojek složen z více dílů, precizně zapadajících do sebe, je to přesně to, co zvyšuje cenu, protože k sestavení takovéto krásy a preciznosti je třeba lidská představivost a šikovnost mistrů hodinářů.

A v Čechách to neplatí jen o kolečkách. Všichni přeci víte, že čím více pruhů, tím více ADIDAS.

Nyní však zpět k mému kolečku navíc. Na rozdíl od těch hodinových, je to moje totiž elektrické a váží 16 kg. Je to můj nový prostředek pohybu ve městech i jejich okolí. Mám-li totiž i nadále úspěšně předcházet vzniku odpadu, musím jít příkladem i v oblasti tvorby CO2.

Elektrická pohybovadla všech typů, sice také ničí životní prostředí, ale většinou jen v okamžiku svého vzniku. Pak jsou schopna, navíc za minimální provozní náklady, posloužit stejnou službou, tedy dopravou z místa A na místo B a případně i na místo C.

I když více než má osobní doprava mne trápí absence nákladní elektrické dopravy, jejíž možnost je ignorována výrobci na plné čáře, se zdůvodněním malé výdrže akumulátorů (což je aspekt, který pro lokální jízdy je naprosto bezpředmětným), je to pro mne první krok a seznámení s dopravním prostředkem elektrické budoucnosti.

A nejenom to, již dnes totiž může dobře sloužit i dalším účelům, pro které jej připravuji a jsem ve fázi zpracování podkladů pro patentoprávní řízení.

V jednom z videí, která jsem studoval před pořízením, je velice zajímavé přirovnání. Předvádějící přirovnává učení se jízdě na tomto dopravním prostředku učení jízdě na kole. Je to skutečně hodně podobné a jen věřím, že rozdíl téměř 40 let nebude překážkou, ale spíše výhodou, přeci jen jsem za ta léta měl možnost vyzkoušet dopravních prostředků větší množství a budu moci své znalosti zúročit.

Po jízdě, a hlavně pádech na waveboardu, jsem přeci jen ostražitý, protože zjišťuji, že tyto nejenom více bolí, ale i se déle hojí. Život mne však naučil, že chci-li něco skutečně dokázat, nesmím se nechat odradit prvním pádem, či neúspěchem, právě naopak, tento musí být pro mne nástrojem k další činnosti a zkoušení, co vše je možné a kam je možné se vydat.

Hranice si stanovíme všichni sami, ty viditelné, jsou jen zlomkem těch skutečných a nebudeme-li se bát jít dále, než za humna, bude to jen přínosem a to jak pro nás samotné, tak i pro náš svět.

Využívání elektrických dopravních prostředků bude znamenat mimo jiné značné pročištění smogem pokrytých měst, stejně jako našich vlastních plic a plic přírody, která nás tu (s podivem) ještě akceptuje.

V kombinaci s energií z obnovitelných zdrojů (k nimž může patřit i rekuperace), pak skutečně může dojít k radikálnímu snížení závislosti na ropě, a proto přemýšlím, zda-li právě kroky, které realizuji nejsou důvodem, proč mi hráči typu EXXON MOBILE nabízejí práci.

Kdo ví. Já však práci mám a tou je ZBAVIT SVĚT  ODPADU a vzniknou-li mi při této práci mozoly, či boule, nebudu se za ně stydět, ani se jimi chlubit, budu je prostě brát jako nedílnou součást toho, čemu se říká život. 

 Začínám své kolečko nejen více využivat, ale si ho i více užívat. Při testech jsem zjistil, že průměrná rychlost kterou se pohybuji tzn. 12 km/h, je dostatečná na zkrácení docházkového času na polovinu a jízda bez sněhu je ještě parádnější než s ním (nemusíte-li se bát skrytých děr a námrazků).

Autor: Michael Rada | středa 7.1.2015 7:00 | karma článku: 6,42 | přečteno: 799x
  • Další články autora

Michael Rada

ZAKLADATEL ROKU 2017 - postoupil jsem do finále

Dne 4.8.2017 se objevila v mé e-mailové schránce zpráva o mé nominaci do finále soutěže o titul FOUNDER OF THE YEAR CZECH REPUBLIC. Titul vyhlašuje v rámci CENTRAL EUROPEAN STARTUP AWARDS.

5.8.2017 v 11:11 | Karma: 5,99 | Přečteno: 332x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Michael Rada

Seriál skončil

Je mnoho těch, pro které televizní seriál znamená příjemnou realitu nepříjemných dní mezi lidmi. S jeho hrdiny žijí, pláčí, smějí se i komunikují a jediné na co se těší, je další díl, a aby to těšení vydrželi,

7.7.2017 v 10:10 | Karma: 7,71 | Přečteno: 261x | Diskuse| Ekonomika

Michael Rada

WASTELESS FUTURE

I am so happy to share with you that the president of global waste association ISWA has presented in his blog my point of view on the life in wasteless world.

14.4.2017 v 14:14 | Karma: 0 | Přečteno: 207x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Michael Rada

KDE JE BLOG?

Po blokaci ze strany provozovatele serveru iDNES byl denní blog přesunut na novou adresu, kde bude každý pracovní den publikován nový příspěvěk. http://industrial-upcycling.cz/index.php/blog/

13.2.2017 v 14:29 | Karma: 3,86 | Přečteno: 105x | Diskuse| Osobní

Michael Rada

Zombie blog

Dne 16.9.2016 jsem publikoval poslední příspěvek do blogů iDNES, kam jsem přispíval každý den od 16.9.2014. Důvodem bylo zasahování redakce a záměrné snižování čtennosti u článků, které kolidovaly s činy a slovy majitele iDnes.

28.11.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 86x | Diskuse| Hyde park
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Řekni, kde ti muži z Gazy jsou. Otazníky ohledně obětí: násobně více dětí a žen

19. května 2024

Premium V Gaze je problém, na který upozorňovala už Marlene Dietrichová. Teď si s ní notují demografové a...

Češi umějí vyrobit řadu vojenských dronů. Ale armáda o ně nestojí

19. května 2024

Premium Letecká výroba byla v České republice vždy na špičkové úrovni. Menší dopravní letouny, ultralighty,...

Gruzínská prezidentka vetovala „ruský“ zákon. Jde do boje s vládou

18. května 2024  16:55,  aktualizováno  22:06

Gruzínská prezidentka Salome Zurabišviliová podle tiskových agentur vetovala kontroverzní zákon o...

Izraelský válečný kabinet se bortí. Ganc označil Netanjahuovy plány za fanatické

18. května 2024  20:36,  aktualizováno  21:41

Člen izraelského válečného kabinetu Benny Ganc v sobotu řekl, že jeho strana přestane podporovat...

  • Počet článků 734
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 413x
Jmenuji se Michael Rada a jsem otcem projektu Mezinárodního Obchodního Centra Udržitelného Rozvoje (IBCSD LAB s.r.o.), které jsem založil s cílem VYTVOŘENÍ SVĚTA BEZ ODPADŮ A PLÝTVÁNÍ ve všech jejich podobách.

Výstupy našich projektů můžete vidět například zde

Na cestě za dosažením výše uvedeného cíle je od 1.1.2015 i projekt E-MOTION, v němž se věnuji publicitě osobních elektrických transportérů například elektrických jednokolek s gyroskopem.

Tomuto cíli jsem obětoval nejen jistotu zaměstnání v seniorské pozici logistické divize druhé největší korporace Japonska, ale i pohodlí v podobě zaměstnaneckého poměru. Kromě své práce se věnuji své rodině, které se snažím poskytnout vše, včetně své lásky.

Za nejlepší knihy považuji "MALÍŘSKÉ ROZPRAVY MNICHA OKURKY" A "PROROK". Obě totiž nabízejí mezi řádky moudro, které z mnoha jiných titulů dávno vymizelo. Psaní je mou dlouholetou láskou a i když se k české gramatice nechovám vždy správně, věřím, že to čtenářům obsah mých příspěvků vynahradí.

Seznam rubrik