Jsem v jednom kole

Je to tak. Nový rok sotva začal a já jsem v jednom kole a to nejen z důvodů své práce, ale i práce jiných, kteří tu svou neberou tak vážně. V minulém týdnu jsem narazil na serveru novinky.cz na článek, který mne překvapil nejen svým obsahem, ale i postrádáním soudnosti.

Již samotný název láká lovce negativ - Praktická jednokolka do českých ulic? Zapomeňte. Na jeho přítomnost mne upozornili další jezdci, kteří se po českých chodnících, ulicích, cyklostezkách i lesních cestách prohánění a ví o mé slabině, psaní a skutečnosti že je považuji za potřebu, stejně jako dýchání.

Autor článku, nenechává na elektrických osobních transportérech nitku suchou a po té, co sám, jak píše, realizoval 2 cvičné jízdy v trvání maximálně několika minut.

Z jeho pohledu tento dopravní prostředek nejen, že nemá šanci na budoucnost, ale jeho použití v tuzemsku se rovná sebevraždě a možnosti zmrzačení shodné snad jen s abstinencí, veganstvím, či nekuřáctvím.

Co mi na tom připadlo nejzvláštnější, byla skutečnost, že se jedná o autora, který standardně publikuje, a jeho články jsou čtivé a zaujmou čtenáře. Skutečnost, že jsou jen smyšlené a plné nepravd, však člověk pochopí, až když zná popisované skutečnosti, a to v případě jednokolky AIRWHEEL není tak jednoduché, protože tuzemská distribuce není zatím tak silně rozšířena.

Abych nemluvil jen do větru, jako pan Kynčl, rád bych uvedl několik příkladů:

  • Tento čínský vynález (jednokolka) - Je mi líto, ale autorem je Americký občan, a práva vlastní společnost registrovaná v USA. To že se v Číně vyrábí, na této skutečnosti nic nemění
  • Můžete se díky ní prohánět městem rychlostí přes 20 kilometrů v hodině. - Nemůžete. Maximální rychlost je limitována na 18 km/h a z kopce se brzdí, takže ani tam touto rychlostí nepojedete. Omezení rychlosti je právě z důvodů bezpečnosti a ze stejných důvodů se při dosažení rychlosti 8 km/h přístroj zakloní a začne vydávat zvukové znamení o dosažené rychlosti - pípá.
  • Většina lidí se během několika desítek minut naučí tak maximálně nespadnout. - Během svých jízd mne v průběhu jednoho měsíce oslovilo s dotazem "co je to?" ca 60 lidí. Padesát z nich mělo zájem o testovací jízdu. 10 lidí jelo okamžitě díky vynikající stabilitě, ca 25 jsem po prvotním rozjetí se, pouštěl na samostatnou jízdu po 1 - 2 minutách, Dalších 20 potřebovalo časové období do 15 minut a zbylých pět, včetně mne potřebovalo čas delší. Jen bych rád podotkl, že má maminka, která letos oslaví 65 narozeniny, jela (za pomoci hůlek na Nordic walking) sama již při druhém, ca 10 minutovém pokusu. A ještě něco, všichni zkoušející jezdili na přístroji bez přídavných koleček.
  • Vhodné pro trasy na in-line brusle - AIRWHEEL má kolo velikosti 36,5 cm, model X8 ještě o 4 cm větší. Tato skutečnost umožňuje jízdu nejen na chodnících a to včetně Plzeňských (které jsou skutečně v příšerném stavu), ale i po trávě, kamenech, do i z kopce. Dají se sjet obrubníky (a někteří zkušení jezdci na ně dokáží i vyskočit) a dá se mnohem více. Kdyby autor strávil více času rešerší, než placháním, našel by i na youtube podstatně více než jen jízdu chlapíků v kravatách. Dobrá sbírka tohoto, co je možné na AIRWHEEL dělat, je vytvořena i v tuzemsku, konkrétně pak zde.

Z komentářů pod článkem je dobře vidět, jak ovlivnitelní jsou i sami čtenáři novinek.cz. Automaticky napsané slovo berou za pravdivé a přidávají své "NO TO BY TO VYPADALO" a "TOHLE BY SE NEDALO", nebo "TO STOJÍ ZA PRD" apod.

Na závěr mi to nedá, abych se nevyjádřil k podobnosti s osobním transportérem SEGWAY, který více, či mně úspěšně používají někteří členové městské policie, či organizátoři turistických výletů, či adrenalinových "hřišť" pro dospělé.

Podobnost začíná i končí GYROSKOPEM, který hlídá, aby jezdec nepřepadl dopředu, či dozadu.

Vše ostatní je však jiné. Zatímco SEGWAY zabírá 63 x 63 cm místa a kola jsou vně jezdce, potřebuje největší model AIRWHEEL Q3 v provozním stavu 40 x 42 cm (v klidovém pak 40 x 20 cm) a jezdec má jednokolku pod sebou.

Zatímco SEGWAY v provedení i2 Váží 47,7 kg, váží nejtěžší model AIRWHEEL 14,5 kg.

Zatímco nosnost uvedeného modelu SEGWAY je 118 kg, uveze AIRWHEEL 136 kg.

Protože jsem měl možnost jezdit na obou těchto prostředcích osobní přepravy, považuji SEGWAY a AIRWHEEL za zástupce naprosto odlišných skupin výrobků. SEGWAY je vyrobena pro těžkou službu a to dává svým vzhledem, váhou a provedením jasně najevo. Proto také se cítíte jako jezdec sebejistěji a jezdíte agresivněji. AIRWHEEL je praktickým doplňkem, který umožní právě zefektivnění pohybu ve městech  mimo ně, a umožňuje skvělou manévrovatelnost i v prostorech plných lidí. Když jej použít nemohu, přenesu ho snadno v jedné ruce, což s SEGWAY za částku převyšující 200.000,-Kč udělám jen těžko. Jako poslední ve srovnání doporučuji popřemýšlet, případně vyzkoušet, jak dostat jeden, nebo druhý přístroj do cíle v případě, kdy Vám dojde baterie. Rád bych také podotkl, že ani SEGWAY není dopravní prostředek bez rizika, jak ukazuje i tento sestřih z roku 2013.

Rád bych doporučil všem, kdo chtějí vědět, co říkají předtím, než to vyřknou, aby si nejdříve zkusili AIRWHEEL použít sami (a to bez postranních balančních koleček, které měl autor původního článku). Jsem si jist, že si pak udělají obrázek vlastní a ne jen ten, který za ně černou křídou na bílou zeď namaloval někdo jiný.

Všechny fotografie použité v článku jsem pořídil osobně a na snímcích je přístroj AIRWHEEL Q3, s 260 WH baterií umožňující dojezd až 45 km.

Závěr dnešního článku, však neudělám já sám, ale člověk, jenž AIRWHEEL vlastní o něco déle než já. Dost dlouho na to aby ujel celkem přes 400 km. Zde výtah z e-mailu, který mi přišel.

Zdravím Vás,

 Omlouvám se, že obtěžuji, četl jsem negativní článek na Novinky.cz o Airwheelu…..bohužel nejsem registrovaný, takže jsem nemohl přidat příspěvek. S Vámi souhlasím na 100%...jezdím na něm od října, najeto mám cca 400 km na X8

Taktéž jsem natočil krátká videa, kde je vidět, že pán, co to psal, tomu vůbec nerozumí, já se to naučil sám bez cizí pomoci, koleček, popruhu a to za cca 12 min. Po hodince jsem ujel na jeden zátah 2 km, dnes jezdím jen s rukama v kapse bez jediného problému.

Tečku na konci přeci jen udělám já sám a to poznámkou. Pípavý zvuk na videu, je zvuková signalizace při překročení 10 km/h. Dodávám to jen proto, aby čtenáři a diváci pochopili, jak rychle autor dopisu v jednotlivých terénech jezdí.

Autor: Michael Rada | středa 4.2.2015 7:00 | karma článku: 10,94 | přečteno: 736x
  • Další články autora

Michael Rada

Seriál skončil

7.7.2017 v 10:10 | Karma: 7,71

Michael Rada

WASTELESS FUTURE

14.4.2017 v 14:14 | Karma: 0

Michael Rada

KDE JE BLOG?

13.2.2017 v 14:29 | Karma: 3,86

Michael Rada

Zombie blog

28.11.2016 v 7:00 | Karma: 0