Jak už nikdy nedostat botičku

Nevím kolik ze čtenářů a čtenářek již dostalo na svůj dopravní prostředek dárek od městské policie v podobě botičky. Jedná se sice o zajímavou ochranu před odcizením celého vozidla a v některých dlouhodobých případech i o nejlevnější parkování, ale obecně je botička pro zlost a její sundání leze do peněz.

Uvědomil jsem si to dnes při projíždění Plzní. V některých oblastech je městská policie se svými pomocníky v podobě provozovatelů parkovacího systému, či parkovacího domu Rychtářka, kteří svědomitě objíždí hlavně centrum města, aby odchytili co nejvíce hříšníků, kteří si příště rozmyslí, jestli nevyužít jejich parkovací dům, a tak předejít pokutě.

Během jedné jízdy jsem napočítal jen v centru Plzně 12 vozidel nesoucích botičku, to není vůbec málo. Až je mi líto, že v jiných oblastech si řidiči i nadále parkují bez ohledu na ostatní, či dokonce bez ohledu na dopravní značení, které pro mnohé je spíše doporučením, než příkazem.

Ale to je jedno, v každém případě jsem si uvědomil, že nemožnost dostat botičku je jedním z dalších benefitů plynoucích z vlastnictví elektrické jednokolky, jako prostředku osobní přepravy.

Jak vidíte sami při srovnání u jednoho z vozidel, je jedním z důvodů nemožnosti dostat botičku, prostorová a velikostní nekompatibilita. Tato je stejnou překážkou jako v případě, že by se měla stejná botička dát na chybně odstavený kamion, kterých je také požehnaně.

Druhou a důležitější skutečností je však fakt, že elektrickou jednokolku místo parkování venku prostě vezmete s sebou. Její zaparkování pod oknem, věšákem, vedle dveří, či v recepci se jistě nikde bránit nebudou, naopak dáte-li povolení k testům, stane se hned Váš dopravní prostředek středobodem dění.

Jednokolky váží od devíti do třinácti kilogramů a dvojkolky dosáhnou maximálně 16 kg. Hmotnost závisí mimo jiné i na síle motoru a hlavně kapacitě baterie, která je zase odpovědná za maximální dojezd.

Jak vidíte zaparkovat 2 až tři kusy lze i doma v předsíni a tak se Vám konečně splní Váš sen, že nebudete muset nasedat do promrzlého, či naopak rozpáleného vozu, když budete muset jet nakoupit mléko, které právě došlo.

Zaparkovat se dá i při každodenní cestě do práce a s ohledem na rozměry jednokolky není problém parkovat u pracovního stolu, či v šatní skříňce.

Jak vidíte je to skutečně univerzální pomocník, ale má jednu nevýhodu.

Botičky si už budete muset nandavat sami, městská policie to za Vás totiž již dělat nebude.

Na závěr si dnes dovolím přidat video pro ty, kteří si pořád myslí, že elektrická jednokolka je vhodná tak maximálně na cyklostezku. Jezdci na videu je 10 let a místem jeho pobytu je Velká Británie.

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Michael Rada | čtvrtek 26.2.2015 7:00 | karma článku: 9,25 | přečteno: 782x
  • Další články autora

Michael Rada

Seriál skončil

7.7.2017 v 10:10 | Karma: 7,71

Michael Rada

WASTELESS FUTURE

14.4.2017 v 14:14 | Karma: 0

Michael Rada

KDE JE BLOG?

13.2.2017 v 14:29 | Karma: 3,86

Michael Rada

Zombie blog

28.11.2016 v 7:00 | Karma: 0