Jak se radní radili.

Žilo, bylo město. Jeho sláva se hvězd nedotýkala, ani nemělo tisíce věží a tak se jeho obyvatelé, mozky svých volených zástupců radili, jak to udělat, aby bylo městem měst. Až na to přišli. Pohádkou  se stali na rok evropským

centrem kultury.

A aby na to nikdo ani na vteřinu nezapomněl, polepily město otisky pěti prstů, jasně identifikujícími, co je ve hře.

Rok utekl jako voda a nastal čas na změnu, minimálně to tvrdí článek, který v polovině ledna publikoval server iDNES. Tento nese název, PLZEŇ OMEZÍ VELIKOST A ROZMÍSTĚNÍ BILLBOARDŮ, OČEKÁVÁ, ŽE TŘETINA ZMIZÍ. Nevím, mám-li plakat, či se smát radostí, či smutkem.

Sundání mnoha billboardů, totiž odkryje skutečnost, že zakrývaly jen díry v ementálu kultury. Pod nimi, se objeví ony černé skvrny na tváři města, o kterých jsem již mnohokrát hovořil. Navíc s prohlášením přišlo vedení města v době, kdy dle jiných zpráv, nastává jeden z dalších volebních maratonů a ještě něco, díky internetu máme možnost vyvolat si ono pověstné daja-vu a přečíst si, že před 9 měsíci ti samí lidé hlásali, že PLZEŇ CHCE OMEZIT BILLBOARDY. PLÁNUJE PROTI NIM VYHLÁŠKU

A billboardů přibývalo a přibývá a mnoho z nich je zdobeno tvářemi a slovy těch, kteří podobná prohlášení dávají a sliby neplní. Město je dobrý zákazník a i proto AGENTURA ODMÍTLA VYROBIT BILLBOARDY O NESPLNĚNÝCH SLIBECH PRIMÁTORA. Protože dokud visí, musí platit.  Vybírání peněz od města, není tak těžké, protože každý na každého něco ví a drobné statisíce se v rozpočtu ztratí jak prašné částice v kobercích a gobelínech na zdi radnice.

Dle prohlášení stejných lidí, podpořených těmi, kdo onen kouzelný rok měli na starost, byl rok kultury pro Plzeňany rokem radosti a vzdělávání. Kultura prýštila z každé pípy a to mnohokrát za rok. A tak v pípách a stáčírnách proběhlo více kapaliny než v pěti plzeňských řekách. Přeci jen vidět kulturu dvojitě, umožní mít dvakrát větší radost.

Píši tento příspěvek 15.1.2016 a včera jsem se vrátil z cest a opět jsem měl možnost býti vítán, již od sjezdu z oné anonymní cesty zvané D5. A od příjezdu mne zdravily, tak jako mnohokrát, pozvánky na kulturu zvanou konzum a hry.

V den vydání článku se mi dostalo do ruky následující video, které jako by bylo pro článek ušito.

Tou největší, je přítomnost obřích loutek, které na všechny zanechaly takový dojem, že se město rozhodlo pozvánku k účasti nechat již na věčnost na jednom z největších městských billboardů, zasunutých na rozdíl od těch komerčních v dál, ke stěně prvního z městských lesů.

 

Věřím, že cestovatele v čase přiláká tato možnost a návštěvnost kulturnosti stane se jednou z kostí vykopaných budoucími obyvateli planety, kteří si zakládali více na statcích, než přiznaných nedostatcích, a proto se sami vyhubili.

Naštěstí nemáme jen velké billboardy, ale i každý sloup se díky dobrým vztahům stal representantem a ambasadorem myšlenek, které hlásají letáčky vytištěné na různě barevných papírech. Obsah není důležitý, ale barevnost a množství. Není to přeci špatné postavit si business na cizím, stačí jen dobře nasměrovat drobné a je to.

Ještě stále ale zůstávají značky dopravní a to mi připadne jako nesmírné plýtvání. Vždyť stejně jako v Tibetu, mohly by se z nich, stejně jako ze sloupů veřejného osvětlení, stát modlitební mlýnky kultury konzumu a bude tak možné tisknout další miliony a miliony listů s životem jepice daným jedním jediným použitím a pak - na skládku.

Vždyť odpadáři musí být také z něčeho živí. Jak by jinak zaplatili přebarvení aut a převlečení kabátů dle nového trendu. To že tváře i výsledek zůstávají stejné, jako metody, to se snadno schová.

Na závěr mi dovolte osobní příspěvek ke kampani. 

Je to již více než pár let zpět, kdy jsem po té co "billboardové choutky" hlásili politici státní, přišel s projektem nesoucím zkratku BBH - BillBOARD HOUSING - nebo-li billboardové bydlení. Nešlo o nic jiného, než o prevenci vzniku odpadu a to formou využití zrušených billboardů pro výstavbu provizorního bydlení. Ona totiž poměrně často zastavěná plocha odpovídá pěkné garsonce a často je ještě větší. Navíc lidí bez domova, či těch, kteří by provizorní přístřešek a možnost schovat se před nepřízní osudu, přibývá (a politici, včetně Plzeňských deklarují zájem o změnu) a takto by vstupní materiál mohl být darem do projektu a náklady by byly zlomkové.

Jsem zvědav zda-li se někdo v tomto státě mé myšlenky chopí. Schopných architektů a designérů máme spoustu. Dalo by jim to možnost uplatnit své schopnosti i pro budování SVĚTA BEZ ODPADU a ne jen vlastního ega a kasičky, které zatím mnozí upřednostňují.

P.S. jen taková maličkost. Zda-li jste si všimli, že radní vůbec nehovoří o reklamních plochách, ale jen a pouze o bilboardech a to navíc bez jejich přesné specifikace. Tato "definice" totiž umožní omluvit, když se nic nezmění.

P.P.S. ještě jedno, novější foto

P.P.P.S. podívejte se co jak kulturní Plzeň ještě vítá návštěvníky  jasně ukazuje, že zapálit si beztrestně jde naprosto všude.

 

Autor: Michael Rada | pátek 29.1.2016 7:00 | karma článku: 8,25 | přečteno: 220x
  • Další články autora

Michael Rada

Seriál skončil

7.7.2017 v 10:10 | Karma: 7,71

Michael Rada

WASTELESS FUTURE

14.4.2017 v 14:14 | Karma: 0

Michael Rada

KDE JE BLOG?

13.2.2017 v 14:29 | Karma: 3,86

Michael Rada

Zombie blog

28.11.2016 v 7:00 | Karma: 0