Elektrická jednokolka - A dá se spadnout?

Otázka, zda-li se dá z jednokolky spadnout, se opakuje při každém setkání a při každém zastavení chodci, kteří mne vidí jet. Nyní jsem si však jist, že četnost dotazů tohoto typu ubyde. Důvod se dozvíte sami v textu.

Má odpověď byla vždy stejná.

Ano, spadnout se dá. Stejně jako z kola, koloběžky, tříkolky, motorky, auta, ale i letadla, či balonu. Žádný dopravní prostředek zatím není tak bezpečný, aby vyloučil možnost kolize a stejně tak je tomu i u elektrických transportérů.

Tyto sice nemají pásy a airbagy, ale mají v sobě gyroskop řízený počítačovým procesorem, který by měl, v případě správné funkčnosti, zabránit tomu, aby gyroskop přestal pracovat vprostřed jízdy a tím přestat vyvažovat jezdce a udržovat ho ve stavu vodorovném.

Jak jsem psal již v minulých příspěvcích je právě výpočetní síla, resp. nestabilita práce procesoru, hlavním z problémů, s nimiž se potýkají majitelé neznačkových a levných přístrojů. Je ovšem okamžik, kdy se musí na stejnou možnost připravit i majitelé značkových strojů. Touto možností je totiž překročení maximální povolené rychlosti, která je u některých strojů 12, u jiných 16, 18 či dokonce 20 km/h. V jednom případě se jedná dokonce o rychlost 34 km/h.

Majitelé transportéru typu NINEBOT ONE, mají díky aplikaci do mobilního telefonu možnost rychlost sledovat online. Majitelé levnějších přístrojů se většinou řídí jen akustickým bezpečnostním varováním (pípáním), které dosahuje určité intenzity se zvyšující se rychlostí. Tento jev je pak u většiny přístrojů doplněn náklonem stupaček směrem dozadu, aby se "znesnadnila" rychlá jízda, která je pak pro jezdce méně pohodlná.

Pádům se nevyhnou ani profi jezdci, jako je jedenáctiletý Toby Stevens, z Velké Británe.

Toby je zkušeným jezdcem a dělá na svém přístroji, kterým je nejslabší a nejlevnější z modelů značky AIRWHEEL s označením X3 - 130 WH, neuvěřitelné kousky.

To co na svém přístroji dokáže, můžete vidět na videu níže.

Pro mne nepochopitelná je skutečnost, že Toby dokáže podobné věci nejenom při standardní jízdě dopředu, ale i dozadu. Couvání je věcí se kterou mám pořád problémy a nedokáži couvnout o více než metr, či dva.

Ačkoli jsme já i Toby příznivcem elektrických jednokolek, a dle slov jeho tatínka, s nímž pravidelně komunikuji, on na rozdíl ode mne trénuje a jezdí mnohem méně, je 33 letý věkový rozdíl znát. Pro mne je zajímavější jezdit a užívat si jízdu. Triky, které Toby předvádí, nejsou tím, co by mne příliš lákalo.

Abych se však vrátil k původnímu tématu, pádu či nehody, bohužel se nehoda nevyhnula ani mně a to i přesto, že jsem začal během 5 měsíců již třetí tisícovku kilometrů. Při jedné z testovacích jízd, na dobře známé a mnohokrát projeté trase, se jeden z neznačkových přístrojů zachoval přesně tak, jak jsem varoval. Vprostřed jízdy do mírného kopce, přestal gyroskop pracovat, a výsledek můžete vidět na fotografii níže.

Naštěstí jsem měl kvalitní brýle sportovní značky OAKLEY, které zabránili poškození oka. Pád se stal dle mého odhadu v rychlosti necelých 14 km/h, ale bohužel nepomohly ani dlouholeté instinkty. Kromě tváře samozřejmě zanechal stopu i na rukách a nohách.

Velice tímto děkuji mladému páru, který pád nejenom viděl, ale nabídl pomoc a z auta přinesl lékárničku na první ošetření. Také děkuji vrátnici nedalekého výrobního závodu, kde jsem se mohl i umýt.

Před závěrem nebude následovat varování a prohlášení, nikdy více. Naopak, jezdit budu dál, jen budu opatrnější a neznačkovým výrobkům typu NO NAME, o kterých jsem psal, se budu zdaleka vyhýbat a doporučuji Vám totéž. Ona totiž lákavá cena, může být vykoupena méně lákavým vzhledem.

Na úplný závěr jsem si však nechal PŘEVOZNÍKA a to hned ve dvou představeních. Prvním je seznámení známého slovenského youtubera zvaného GOGO a druhým práce Tobyho. Věřím, že obě videa Vás zaujmou, ale věřte, že jednokolka Vám přinese více užitku.

 

Autor: Michael Rada | čtvrtek 30.7.2015 7:00 | karma článku: 11,67 | přečteno: 1011x
  • Další články autora

Michael Rada

Seriál skončil

7.7.2017 v 10:10 | Karma: 7,71

Michael Rada

WASTELESS FUTURE

14.4.2017 v 14:14 | Karma: 0

Michael Rada

KDE JE BLOG?

13.2.2017 v 14:29 | Karma: 3,86

Michael Rada

Zombie blog

28.11.2016 v 7:00 | Karma: 0