- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jednou z nich je vliv jízdy na elektrické jednokolce, či gyroskopickém osobním transportéru, na tělesné zdraví a kondici.
V rámci našich promočních jízd, které pravidelně pořádáme v Plzni a chystáme se na expanzi do dalších destinací, se jednou z kandidátek stala paní Edita Svobodová, Dis., fyzioterapeut Fakultní nemocnice Lochotín. Po prvním testu již tušila, že práce s tělem jezdce je více než intenzivní a protože, pohled odborníka na dlouhodobé používání nám scházel, rozhodli jsme se paní Svobodové poskytnout stroj pro dlouhodobé testování a požádali ji o odborné vyjádření.
Toto přišlo po 14 dnech, a co paní Svobodová píše, si nejlépe přečtěte sami:
"Krátce z anatomického hlediska : při jízdě aktivujeme hluboký stabilizační systém páteře, kam řadíme krátké svaly mezi obratli, šikmé břišní svaly, svaly pánevního dna, hlavní dýchací sval bránici. S ním také úzce souvisí svaly dolních a horních končetin. Správná souhra těchto svalů je velmi důležitá pro stabilizaci páteře a centraci ostatních kloubů. Tím předcházíme vertebrogenním potížím, jako jsou bolesti zad, blokády jednotlivých úseků páteře, výhřezy meziobratlových plotének a další.
Každému jezdci trvá učení jinak dlouhou dobu. Já sama jsem se dokázala rozjet asi po hodině a půl usilovného tréninku. Znám lidi, kteří to zvládli za pár minut. Záleží na dovednosti jednotlivce.
Jízdou na jednokolce nezískáváme jen zdravé a silné svaly, ale i skvělý zážitek z jízdy, který vás doslova oprostí od všedních starostí a stresů. Cítíte se nabiti a plni pozitivní energie."
Tolik tedy slova odborníka na fyzickou kondici. Jak jsem uváděl ve svých starších příspěvcích, není E-MOTION omezeno věkem, či pohlavím, jen zájmem a schopností udržet rovnováhu a věřím, že i proto se počet jezdců rychle zvyšuje.
Každý jezdec se může stát zároveň E-MOTIONEERem, tedy pionýrem osobní elektomobility, jejím ambasadorem a zároveň mušketýrem, pomáhajícím ostatním a nejenom to. Díky roční přípravě systému se nabízí možnost vlastního výdělku z každého prodaného kusu a pro všechny. Pro nás, je to zajímavá přidaná hodnota, ne však cíl, za kterým se ženeme.
Ještě maličkost k přístroji BOARD-E, o kterém jsem psal v minulém týdnu, v blogu tak trošku stopeném, že link na něj musím umístit ZDE, protože není ani v přehledu mých vlastních článků, prý chybou systému.
K BOARD-E však jednu maličkost. Zatímco elektrické jednokolky reagují +/- na změnu těžiště a tlak ca 300 gramů, BOARD-E zvedá laťku výše a reaguje již na ca 100 gramů. Navíc u něho je třeba balancování v kotnících a to dodává jízdě další rozměr.
Přiznám se, že ačkoli mám najeto na svém NINEBOTu již přes 4.500 km a nedám na něj dopustit. BOARD-E mne také zaujal a to i proto, že jsem na něm byl schopen projet téměř vše, co zvládám na jednokolce, jen dojezd je (s ohledem na menší kolo) samozřejmě nižší. Je ovšem kompenzován rychlostí nabíjení.
Zítra v Břevnovském klášteře budu na přání organizátora mít přednášku na téma PRŮMYSL 5.0 a věřte že elektromobilita v tomto průmyslu, má své nezaměnitelné místo, stejně jako lidé (ale o tomto tématu zase někdy příště).
A na úplný závěr video návod ukazující, že nasednutí a rozjetí se na BOARD-E, je vlastně úplně jednoduchou záležitostí a to i přesto, že Vaše nohy jsou téměř 12 cm nad zemí.
Další články autora |
Hnězdenská, Praha 8 - Troja
11 900 Kč/měsíc