E-motion v soukromí 2 - se světovým rychlostním rekordem
E-MOTION značí elektrickou osobní mobilitu, ale i emoce. Při jízdě na elektrické jednokolce zažívám obojí a to ve velké míře. Ovšem stejně jako ostatní odvětví, se vyvíjí i E-MOTION a směry jsou v tomto případě různé.
Co byste říkali například na to, kdyby Vám Vaše město platilo za každý kilometr ujetý na kole, či například elektrické jednokolce při cestě do a ze zaměstnání. Nejezdilo by pak lidí více? Nebylo by pak na ulicích méně vozů vyznačujících se jedním jediným pasažérem sedícím za volantem? Nedalo by se pak lépe v ulicích dýchat? Nebylo by možné místo aut, zasadit u krajnic opět stromy a dát pod ně venkovní posezení?
Bylo, a v Italském Miláně se o to všechno snaží a proto se radní rozhodli, že lidem, kteří se rozhodnou do práce dojíždět na kole, namísto autem, budou za každý ujetý kilometr platit.
Někteří si možná řeknou, co z toho, budu se šinout na kole, zpocený jak myš jenom proto, aby mohl někdo jiný dýchat? To zní ale blbě, že. Ale co když je to proto, abyste mohli dýchat Vy a Vaše děti? Já na elektrické jednokolce jezdím na jednání a již rok a přesto, že mi pracuje vnitřní svalstvo, zpocený nejsem, a i to je jedna z výhod, proč jsem se pro tento dopravní prostředek nadchl.
Ale s tou rychlostí na tom může něco být. Rychlost chůze se průměrně počítá 5 km/h, u jízdy na kole to může být 15-20 km/h což je stejně jako u elektrických jednokolek. No, ale nemyslete si, že by to nešlo jinak, ale šlo, a jak může vypadat rychlostní rekord při jízdě na elektrickém skateboardu se můžete podívat sami.
Jen pro zajímavost bych rád dodal, že jezdcem je čecho-kanaďan a skateboard modifikovali ve Slovinsku, kde byl také původní rekord pokořen. Pro ty kdo nedokoukali do konce, dosažená oficiálně naměřená rychlost byla 95,83 km/h - takže může i na českou dálnici.
Když se však zamyslíte nad tím, kdo bude všechny ty elektrické dopravní transportéry živit, řeknete si - a nebylo by levnější je šatit? Nebylo. I když se výrazně rozšíří, stále zatíží energetickou rozvodnou soustavu minimálně a co je důležité, většina spotřeby bude v noci, tedy v době, kdy obecně mají elektrárny problém s odběrem a musí řešit výkyvy.
Možností je však více, co byste třeba řekli na nabíjecí akumulátory z použitých akumulátorů. Přesně s tím přichází ve svém novém projektu společnost ENERGIZER. Myšlenka to sice není nová, ale díky své globální síti a objemům, by mohla být skutečnou pomocí, na rozdíl od jednorázových výkřiků z Japonska, či USA
No a co takhle nabíjet ze solárních kolektorů. Že už nemáme žádná pole a louky, kam je umístit? Nevadí, před více než 10 lety jsem poukázal v jednom ze svých článků na možnost umístění solárních kolektorů na nevyužívané vodní plochy. Tenkrát se mi odborníci na solární energii, včetně těch z ČEZu smáli, dnes nejen Japonsko, ale i například Velká Británie, buduje největší solární elektrárny právě na nevyužívaných vodních plochách, resp. na vodních plochách, které fungují například jako rezervoáry pitné vody, protože umístění elektrárny kvalitu vody nezhorší a naopak dopomáhá často k ochraně této plochy.
A připadá-li Vám to ujeté a moc vzdálené městskému člověku, proč by tedy nemohli auta a ostatní zástupce E-MOTION dobíjet parkovací domy, kde budou zaparkována a to nejlépe bezdrátově. Jak by to mohlo vypadat se podívejte tady.
A nad nimi, by se mohly, bude-li se jednat o vhodnou lokalitu, vznášet ještě větrné elektrárny, resp. turbíny určené pro výrobu elektrické energie v obtížně přístupných místech.
Abyste si však nemysleli, že elektromobiita jsou jen samé výhody, není to tak, protože všechny mince mají dvě strany. Jednou z nevýhod je například vyšší váha elektromobilu oproti standardním osobním vozům. Tato totiž například znemožňuje přejetí slavného mostu BROOKLYN BRIDGE, protože je vůz TESLA X prostě těžší než udávaný limit.
Na závěr si dovolím tři otázky. Odpovědi na ně najdete pod článkem:
- Kdy se předpokládá, že dosáhne celosvětový prodej elektrovozů 35% celkových prodejů?
- Kdy si myslíte, že byl uveden do provozu první komerční automobil se solárními kolektory sloužícími k jeho dobíjení?
- Proč fosilní elektřina pro elektromobily, není nesmysl?
A v závěru úplném jen ukázka jak si elektromobilitu a jení dotační podporu vydefinovalo ministerstvo průmyslu.
Podporovanými aktivitami jsou:
a) Elektromobilita (zavádění inovativních technologií v oblasti nízkouhlíkové dopravy - elektromobilita silničních vozidel) ? pořízení elektromobilů (3) ? pořízení dobíjecích (neveřejných) stanic pro elektromobily v rámci podnikatelského areálu pro vlastní potřebu
upřesnění pod čarou
(3) podporované obchodní třídy vozidel dle SDA (Svaz Dovozců Automobilů) jsou: mini, malé, nižší střední, střední, MPV
To že existuje osobní elektromobiita, průmyslová, či dokonce nákladní, ještě na Ministerstvo nedorazilo. Předěláte-li si svého Hummera na hybrida, dostanete dotace, když místo auta začnete užívat elektrickou jednokolku dostanete .....
Těším se na další setkání s Vámi nad tématem E-MOTION
A zde jsou slíbené odpovědi
A na závěr video
Michael Rada
Čistá mobilita po osmé o prázninách
Jak pravidelní čtenáři vědí, věnuji se tématům čisté mobility již od loňského roku a v roce tomto, jsem se rozhodl jí věnovat každý pondělní blog s cílem seznámit čtenáře s různými pohledy na toto téma. V minulém blogu jsem
Michael Rada
Networking neboli síťování
Dnešní děti a často už i jejich rodiče jsou dětmi věku síťového. Co skrývá se v knize, nehledají v obsahu, ale na googlu a nejlepší jsou Pokemoni. Důležitá je však dobrá síť. Úplně se však zapomělo, že pavouci už dávno ví ..
Michael Rada
Maiku - Haiku
Sobota patří slovu vázanému, i když se nás jeden ze dvou televizních programů minulosti, snažil přesvědčit, že tomu tak není a poezii, patří chvilka nedělní. Jsem začten do vlastních slov starých 20 let a přemýšlím, proč.
Michael Rada
Císařství plzeňské
V rámci předvolebního boje se Plzeňští radní rozhodli zvolit na Českou republiku poměrně neobvyklý nástroj a to "osamostatnění", Vytvoření Plzeňského státu však nepovažují za dostatečné a proto po koaliční dohodě vyhrála forma
Michael Rada
Měl jsem v rukách tisíce žen a všechny chtěly jen jedno
Nejsem slavný Don Juan, ani Casanova, nejsem ani Jarda Jágr, či Brad Pitt, jsem Michael Rada. Za pár měsíců dostanu pod vánoční stromeček pětačtyřicátiny, a přesto si troufám říci, že jsem měl v rukách více žen, než všichni
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město
Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí
Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...
Dvacet let dotací z EU. Přinesly zločiny, ale i vlaky, techniku a splavné řeky
Premium Lázně, které nevznikly a je z nich night club nebo zdvihací most, který se nikdy nezdvihl. Česko...
Rus má imperialistické myšlenky. Ukrajinou nekončí, říká velitel v Donbasu
Premium Doněcká oblast (od zpravodajů iDNES.cz) Vymlácená okna, ale i celé domy srovnané se zemí. Tak vypadá Doněck a celý průmyslový Donbas....
Zelenskyj odvolal šéfa kybernetické špionáže kvůli skandálu s bytem manželky
Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj odvolal šéfa kybernetického oddělení tajné služby SBU...
V Břeclavi na chlapce spadla branka, na následky zranění zemřel
V Břeclavi ve středu v podvečer po úrazu na hřišti zemřel dvanáctiletý chlapec. Policie okolnosti...
- Počet článků 734
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 413x
Výstupy našich projektů můžete vidět například zde
Na cestě za dosažením výše uvedeného cíle je od 1.1.2015 i projekt E-MOTION, v němž se věnuji publicitě osobních elektrických transportérů například elektrických jednokolek s gyroskopem.
Tomuto cíli jsem obětoval nejen jistotu zaměstnání v seniorské pozici logistické divize druhé největší korporace Japonska, ale i pohodlí v podobě zaměstnaneckého poměru. Kromě své práce se věnuji své rodině, které se snažím poskytnout vše, včetně své lásky.
Za nejlepší knihy považuji "MALÍŘSKÉ ROZPRAVY MNICHA OKURKY" A "PROROK". Obě totiž nabízejí mezi řádky moudro, které z mnoha jiných titulů dávno vymizelo. Psaní je mou dlouholetou láskou a i když se k české gramatice nechovám vždy správně, věřím, že to čtenářům obsah mých příspěvků vynahradí.