E-motion v soukromí 2 - se světovým rychlostním rekordem

Jsem první E-MOTIONEER na světě. Co to je? To je člověk který stejně jako pionýr (bez červeného šátku pod krkem) je průkopníkem nového a stejně jako mušketýr je ochráncem slabšího. Tím je v obou případech - E.MOTION

E-MOTION značí elektrickou osobní mobilitu, ale i emoce. Při jízdě na elektrické jednokolce zažívám obojí a to ve velké míře. Ovšem stejně jako ostatní odvětví, se vyvíjí i E-MOTION a směry jsou v tomto případě různé.

Co byste říkali například na to, kdyby Vám Vaše město platilo za každý kilometr ujetý na kole, či například elektrické jednokolce při cestě do a ze zaměstnání. Nejezdilo by pak lidí více? Nebylo by pak na ulicích méně vozů vyznačujících se jedním jediným pasažérem sedícím za volantem? Nedalo by se pak lépe v ulicích dýchat? Nebylo by možné místo aut, zasadit u krajnic opět stromy a dát pod ně venkovní posezení?

Bylo, a v Italském Miláně se o to všechno snaží a proto se radní rozhodli, že lidem, kteří se rozhodnou do práce dojíždět na kole, namísto autem, budou za každý ujetý kilometr platit.

Někteří si možná řeknou, co z toho, budu se šinout na kole, zpocený jak myš jenom proto, aby mohl někdo jiný dýchat? To zní ale blbě, že. Ale co když je to proto, abyste mohli dýchat Vy a Vaše děti? Já na elektrické jednokolce jezdím na jednání a již rok a přesto, že mi pracuje vnitřní svalstvo, zpocený nejsem, a i to je jedna z výhod, proč jsem se pro tento dopravní prostředek nadchl.

Ale s tou rychlostí na tom může něco být. Rychlost chůze se průměrně počítá 5 km/h, u jízdy na kole to může být 15-20 km/h což je stejně jako u elektrických jednokolek. No, ale nemyslete si, že by to nešlo jinak, ale šlo, a jak může vypadat rychlostní rekord při jízdě na elektrickém skateboardu se můžete podívat sami.

Jen pro zajímavost bych rád dodal, že jezdcem je čecho-kanaďan a skateboard modifikovali ve Slovinsku, kde byl také původní rekord pokořen. Pro ty kdo nedokoukali do konce, dosažená oficiálně naměřená rychlost byla 95,83 km/h - takže může i na českou dálnici.

Když se však zamyslíte nad tím, kdo bude všechny ty elektrické dopravní transportéry živit, řeknete si - a nebylo by levnější je šatit? Nebylo. I když se výrazně rozšíří, stále zatíží energetickou rozvodnou soustavu minimálně a co je důležité, většina spotřeby bude v noci, tedy v době, kdy obecně mají elektrárny problém s odběrem a musí řešit výkyvy.

Možností je však více, co byste třeba řekli na nabíjecí akumulátory z použitých akumulátorů. Přesně s tím přichází ve svém novém projektu společnost ENERGIZER. Myšlenka to sice není nová, ale díky své globální síti a objemům, by mohla být skutečnou pomocí, na rozdíl od jednorázových výkřiků z Japonska, či USA

No a co takhle nabíjet ze solárních kolektorů. Že už nemáme žádná pole a louky, kam je umístit? Nevadí, před více než 10 lety jsem poukázal v jednom ze svých článků na možnost umístění solárních kolektorů na nevyužívané vodní plochy. Tenkrát se mi odborníci na solární energii, včetně těch z ČEZu smáli, dnes nejen Japonsko, ale i například Velká Británie, buduje největší solární elektrárny právě na nevyužívaných vodních plochách, resp. na vodních plochách, které fungují například jako rezervoáry pitné vody, protože umístění elektrárny kvalitu vody nezhorší a naopak dopomáhá často k ochraně této plochy.

A připadá-li Vám to ujeté a moc vzdálené městskému člověku, proč by tedy nemohli auta a ostatní zástupce E-MOTION dobíjet parkovací domy, kde budou zaparkována a to nejlépe bezdrátově. Jak by to mohlo vypadat se podívejte tady.

A nad nimi, by se mohly, bude-li se jednat o vhodnou lokalitu, vznášet ještě větrné elektrárny, resp. turbíny určené pro výrobu elektrické energie v obtížně přístupných místech.

Abyste si však nemysleli, že elektromobiita jsou jen samé výhody, není to tak, protože všechny mince mají dvě strany. Jednou z nevýhod je například vyšší váha elektromobilu oproti standardním osobním vozům. Tato totiž například znemožňuje přejetí slavného mostu BROOKLYN BRIDGE, protože je vůz TESLA X prostě těžší než udávaný limit.

Na závěr si dovolím tři otázky. Odpovědi na ně najdete pod článkem:

  1. Kdy se předpokládá, že dosáhne celosvětový prodej elektrovozů 35% celkových prodejů?
  2. Kdy si myslíte, že byl uveden do provozu první komerční automobil se solárními kolektory sloužícími k jeho dobíjení?
  3. Proč fosilní elektřina pro elektromobily, není nesmysl?

Před samotným koncem si dovolím ještě připojit velice dobrý článek s přeloženým vyjádřením pana Elona Muska, k otázce skutečné politické podpory elektromobility, který zveřejnil server TESLAFAN.

A v závěru úplném jen ukázka jak si elektromobilitu a jení dotační podporu vydefinovalo ministerstvo průmyslu.

Podporovanými aktivitami jsou:

a) Elektromobilita  (zavádění inovativních technologií v oblasti nízkouhlíkové dopravy - elektromobilita silničních vozidel) ? pořízení elektromobilů (3) ? pořízení dobíjecích (neveřejných) stanic pro elektromobily v rámci podnikatelského areálu pro vlastní potřebu 

upřesnění pod čarou

(3) podporované obchodní třídy vozidel dle SDA (Svaz Dovozců Automobilů) jsou: mini, malé, nižší střední, střední, MPV

To že existuje osobní elektromobiita, průmyslová, či dokonce nákladní, ještě na Ministerstvo nedorazilo. Předěláte-li si svého Hummera na hybrida, dostanete dotace, když místo auta začnete užívat elektrickou jednokolku dostanete .....

Těším se na další setkání s Vámi nad tématem E-MOTION

A zde jsou slíbené odpovědi

  1. 2040
  2. 1960
  3. článek

A na závěr video

 

Autor: Michael Rada | pondělí 14.3.2016 7:00 | karma článku: 9,35 | přečteno: 100x

Další články autora

Michael Rada

ZAKLADATEL ROKU 2017 - postoupil jsem do finále

Dne 4.8.2017 se objevila v mé e-mailové schránce zpráva o mé nominaci do finále soutěže o titul FOUNDER OF THE YEAR CZECH REPUBLIC. Titul vyhlašuje v rámci CENTRAL EUROPEAN STARTUP AWARDS.

5.8.2017 v 11:11 | Karma: 5,99 | Přečteno: 339x | Diskuse | Životní prostředí a ekologie

Michael Rada

Seriál skončil

Je mnoho těch, pro které televizní seriál znamená příjemnou realitu nepříjemných dní mezi lidmi. S jeho hrdiny žijí, pláčí, smějí se i komunikují a jediné na co se těší, je další díl, a aby to těšení vydrželi,

7.7.2017 v 10:10 | Karma: 7,71 | Přečteno: 265x | Diskuse | Ekonomika

Michael Rada

WASTELESS FUTURE

I am so happy to share with you that the president of global waste association ISWA has presented in his blog my point of view on the life in wasteless world.

14.4.2017 v 14:14 | Karma: 0 | Přečteno: 208x | Diskuse | Životní prostředí a ekologie

Michael Rada

KDE JE BLOG?

Po blokaci ze strany provozovatele serveru iDNES byl denní blog přesunut na novou adresu, kde bude každý pracovní den publikován nový příspěvěk. http://industrial-upcycling.cz/index.php/blog/

13.2.2017 v 14:29 | Karma: 3,86 | Přečteno: 113x | Diskuse | Osobní

Michael Rada

Zombie blog

Dne 16.9.2016 jsem publikoval poslední příspěvek do blogů iDNES, kam jsem přispíval každý den od 16.9.2014. Důvodem bylo zasahování redakce a záměrné snižování čtennosti u článků, které kolidovaly s činy a slovy majitele iDnes.

28.11.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 88x | Diskuse | Hyde park

Nejčtenější

Herci, sportovci i politici. Podívejte se na VIP, které dorazily na rozlučku s Bartoškou

21. května 2025  10:54

Nejen známé tváře z uměleckého světa se přišly v úterý večer rozloučit se zesnulým prezidentem MFF...

Křišťálové glóby a nezapálená cigareta. Bartoškovi vzdávali lidé hold sedm hodin

20. května 2025  6:30,  aktualizováno  17:01

Široká veřejnost se v úterý naposledy rozloučila s Jiřím Bartoškou. Pražské Rudolfinum bylo pro...

Šok a ticho. Evropští lídři po telefonátu Trumpa s Putinem nevěřili svým uším

20. května 2025  20:37

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj a evropští lídři oněměli poté, co se s nimi americký...

Tragicky zahynul moderátor počasí v České televizi Jan Šrámek

19. května 2025  12:44,  aktualizováno  13:37

V sobotu odpoledne při nehodě v italských Alpách zemřel dlouholetý meteorolog a moderátor počasí...

Válečná loď se při spuštění na vodu rozbila. Kim Čong-un přihlížel a zuřil

22. května 2025  7:24,  aktualizováno  9:23

Kolaps sebeúcty, nedbalost, trestný čin! Tak zuřil severokorejský vůdce Kim Čong-un, který...

Utajení špioni v obchodech. Expert líčí, jak funguje a jak se vyvíjí mystery shopping

25. května 2025

Premium Pro někoho práce snů, jiný v tom vidí slídění a šmírování zaměstnanců. Řeč je o stále oblíbenějším...

Jak se zrodil Smysl. Slavnou českou fotku si půjčil Hollywood, modelka se soudila

25. května 2025

Seriál Je to nejcitovanější a nejznámější česká porevoluční fotografie, svému autorovi zajistila slávu v...

Kavárně zaměstnávající seniory hrozí konec. Peníze vybírá přes sbírku i koláče

25. května 2025

Smíchovská kavárna Stará škola vypadá na první pohled jako mnohé jiné podniky v okolí. V nabídce má...

Ničí je chaos v hlavě. Tisíce dospělých nevědí, že mají ADHD. A že ho lze léčit

25. května 2025

Premium Nechápou, proč je vše tak těžké. Zapomínají, nedokončují úkoly, selhávají ve vztazích i v práci. To...

Vyhrajte balíček stylových doplňků na svačiny od Hollandie
Vyhrajte balíček stylových doplňků na svačiny od Hollandie

Poctivé jogurty, to je Hollandia. Věděli jste ale, že vyrábí také skvělé jogurtové nápoje a osvěžující smoothie? Zapojte se do soutěže a vyhrajte 5...

  • Počet článků 734
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 409x
Jmenuji se Michael Rada a jsem otcem projektu Mezinárodního Obchodního Centra Udržitelného Rozvoje (IBCSD LAB s.r.o.), které jsem založil s cílem VYTVOŘENÍ SVĚTA BEZ ODPADŮ A PLÝTVÁNÍ ve všech jejich podobách.

Výstupy našich projektů můžete vidět například zde

Na cestě za dosažením výše uvedeného cíle je od 1.1.2015 i projekt E-MOTION, v němž se věnuji publicitě osobních elektrických transportérů například elektrických jednokolek s gyroskopem.

Tomuto cíli jsem obětoval nejen jistotu zaměstnání v seniorské pozici logistické divize druhé největší korporace Japonska, ale i pohodlí v podobě zaměstnaneckého poměru. Kromě své práce se věnuji své rodině, které se snažím poskytnout vše, včetně své lásky.

Za nejlepší knihy považuji "MALÍŘSKÉ ROZPRAVY MNICHA OKURKY" A "PROROK". Obě totiž nabízejí mezi řádky moudro, které z mnoha jiných titulů dávno vymizelo. Psaní je mou dlouholetou láskou a i když se k české gramatice nechovám vždy správně, věřím, že to čtenářům obsah mých příspěvků vynahradí.

Seznam rubrik

Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.