E-motion v soukromí 2 - se světovým rychlostním rekordem
E-MOTION značí elektrickou osobní mobilitu, ale i emoce. Při jízdě na elektrické jednokolce zažívám obojí a to ve velké míře. Ovšem stejně jako ostatní odvětví, se vyvíjí i E-MOTION a směry jsou v tomto případě různé.
Co byste říkali například na to, kdyby Vám Vaše město platilo za každý kilometr ujetý na kole, či například elektrické jednokolce při cestě do a ze zaměstnání. Nejezdilo by pak lidí více? Nebylo by pak na ulicích méně vozů vyznačujících se jedním jediným pasažérem sedícím za volantem? Nedalo by se pak lépe v ulicích dýchat? Nebylo by možné místo aut, zasadit u krajnic opět stromy a dát pod ně venkovní posezení?
Bylo, a v Italském Miláně se o to všechno snaží a proto se radní rozhodli, že lidem, kteří se rozhodnou do práce dojíždět na kole, namísto autem, budou za každý ujetý kilometr platit.
Někteří si možná řeknou, co z toho, budu se šinout na kole, zpocený jak myš jenom proto, aby mohl někdo jiný dýchat? To zní ale blbě, že. Ale co když je to proto, abyste mohli dýchat Vy a Vaše děti? Já na elektrické jednokolce jezdím na jednání a již rok a přesto, že mi pracuje vnitřní svalstvo, zpocený nejsem, a i to je jedna z výhod, proč jsem se pro tento dopravní prostředek nadchl.
Ale s tou rychlostí na tom může něco být. Rychlost chůze se průměrně počítá 5 km/h, u jízdy na kole to může být 15-20 km/h což je stejně jako u elektrických jednokolek. No, ale nemyslete si, že by to nešlo jinak, ale šlo, a jak může vypadat rychlostní rekord při jízdě na elektrickém skateboardu se můžete podívat sami.
Jen pro zajímavost bych rád dodal, že jezdcem je čecho-kanaďan a skateboard modifikovali ve Slovinsku, kde byl také původní rekord pokořen. Pro ty kdo nedokoukali do konce, dosažená oficiálně naměřená rychlost byla 95,83 km/h - takže může i na českou dálnici.
Když se však zamyslíte nad tím, kdo bude všechny ty elektrické dopravní transportéry živit, řeknete si - a nebylo by levnější je šatit? Nebylo. I když se výrazně rozšíří, stále zatíží energetickou rozvodnou soustavu minimálně a co je důležité, většina spotřeby bude v noci, tedy v době, kdy obecně mají elektrárny problém s odběrem a musí řešit výkyvy.
Možností je však více, co byste třeba řekli na nabíjecí akumulátory z použitých akumulátorů. Přesně s tím přichází ve svém novém projektu společnost ENERGIZER. Myšlenka to sice není nová, ale díky své globální síti a objemům, by mohla být skutečnou pomocí, na rozdíl od jednorázových výkřiků z Japonska, či USA
No a co takhle nabíjet ze solárních kolektorů. Že už nemáme žádná pole a louky, kam je umístit? Nevadí, před více než 10 lety jsem poukázal v jednom ze svých článků na možnost umístění solárních kolektorů na nevyužívané vodní plochy. Tenkrát se mi odborníci na solární energii, včetně těch z ČEZu smáli, dnes nejen Japonsko, ale i například Velká Británie, buduje největší solární elektrárny právě na nevyužívaných vodních plochách, resp. na vodních plochách, které fungují například jako rezervoáry pitné vody, protože umístění elektrárny kvalitu vody nezhorší a naopak dopomáhá často k ochraně této plochy.
A připadá-li Vám to ujeté a moc vzdálené městskému člověku, proč by tedy nemohli auta a ostatní zástupce E-MOTION dobíjet parkovací domy, kde budou zaparkována a to nejlépe bezdrátově. Jak by to mohlo vypadat se podívejte tady.
A nad nimi, by se mohly, bude-li se jednat o vhodnou lokalitu, vznášet ještě větrné elektrárny, resp. turbíny určené pro výrobu elektrické energie v obtížně přístupných místech.
Abyste si však nemysleli, že elektromobiita jsou jen samé výhody, není to tak, protože všechny mince mají dvě strany. Jednou z nevýhod je například vyšší váha elektromobilu oproti standardním osobním vozům. Tato totiž například znemožňuje přejetí slavného mostu BROOKLYN BRIDGE, protože je vůz TESLA X prostě těžší než udávaný limit.
Na závěr si dovolím tři otázky. Odpovědi na ně najdete pod článkem:
- Kdy se předpokládá, že dosáhne celosvětový prodej elektrovozů 35% celkových prodejů?
- Kdy si myslíte, že byl uveden do provozu první komerční automobil se solárními kolektory sloužícími k jeho dobíjení?
- Proč fosilní elektřina pro elektromobily, není nesmysl?
A v závěru úplném jen ukázka jak si elektromobilitu a jení dotační podporu vydefinovalo ministerstvo průmyslu.
Podporovanými aktivitami jsou:
a) Elektromobilita (zavádění inovativních technologií v oblasti nízkouhlíkové dopravy - elektromobilita silničních vozidel) ? pořízení elektromobilů (3) ? pořízení dobíjecích (neveřejných) stanic pro elektromobily v rámci podnikatelského areálu pro vlastní potřebu
upřesnění pod čarou
(3) podporované obchodní třídy vozidel dle SDA (Svaz Dovozců Automobilů) jsou: mini, malé, nižší střední, střední, MPV
To že existuje osobní elektromobiita, průmyslová, či dokonce nákladní, ještě na Ministerstvo nedorazilo. Předěláte-li si svého Hummera na hybrida, dostanete dotace, když místo auta začnete užívat elektrickou jednokolku dostanete .....
Těším se na další setkání s Vámi nad tématem E-MOTION
A zde jsou slíbené odpovědi
A na závěr video
Michael Rada
ZAKLADATEL ROKU 2017 - postoupil jsem do finále

Dne 4.8.2017 se objevila v mé e-mailové schránce zpráva o mé nominaci do finále soutěže o titul FOUNDER OF THE YEAR CZECH REPUBLIC. Titul vyhlašuje v rámci CENTRAL EUROPEAN STARTUP AWARDS.
Michael Rada
Seriál skončil

Je mnoho těch, pro které televizní seriál znamená příjemnou realitu nepříjemných dní mezi lidmi. S jeho hrdiny žijí, pláčí, smějí se i komunikují a jediné na co se těší, je další díl, a aby to těšení vydrželi,
Michael Rada
WASTELESS FUTURE

I am so happy to share with you that the president of global waste association ISWA has presented in his blog my point of view on the life in wasteless world.
Michael Rada
KDE JE BLOG?

Po blokaci ze strany provozovatele serveru iDNES byl denní blog přesunut na novou adresu, kde bude každý pracovní den publikován nový příspěvěk. http://industrial-upcycling.cz/index.php/blog/
Michael Rada
Zombie blog

Dne 16.9.2016 jsem publikoval poslední příspěvek do blogů iDNES, kam jsem přispíval každý den od 16.9.2014. Důvodem bylo zasahování redakce a záměrné snižování čtennosti u článků, které kolidovaly s činy a slovy majitele iDnes.
Další články autora |
Turek jel rychlostí přes 200 km/h a fotil se u toho. Policie věc prošetřuje
Europoslanec Filip Turek (Motoristé sobě) se na svém účtu na Instagramu pochlubil fotkou, ze které...
Po rychlé jízdě zemřel řidič v hořícím autě. Turek spekuluje o krvi na rukou médií
Hasiči v Brně v pondělí našli v hořícím voze mrtvého muže. Podle prvotních informací jel vůz po...
Bílá rakev, věnec od Gottové. Na rozloučení se Slováčkovou dorazil i prezident
Rodina a přátelé se v kostele v centru Prahy rozloučili Annou Julií Slováčkovou. Zpěvačka a...
Trump si hraje s vojáčky. Stažení by Evropu bolelo, na výběr jsou jen špatné varianty
Premium Je to jen pár dní, co Donald Trump vyslal směrem k Evropě poněkud nepříjemnou zprávu. USA mohou ze...
Dan Bárta si traumaticky poškodil sluch, J.A.R. přesouvají vyprodané koncerty v Lucerně
Populární kapela J.A.R. musela přesunout na jiný termín dva vyprodané koncerty v Lucerna Music Baru...
Nic takového jsem neviděl! První Američan na orbitě vyfotil „vesmírné světlušky“
Seriál Snímek, který při prvním americkém pilotovaném orbitálním letu zachytil John Glenn, má do technické...
Trochu nepohodlný žhář. Guvernéra, který je Žid, chtěl v Pensylvánii upálit kvůli Gaze
Premium Několik dnů po zatčení žháře, který zapálil rezidenci pensylvánského guvernéra i s jeho spící...
OBRAZEM: Ruší a hyzdí památky. Čtenáři sdílejí své zkušenosti s výdejními boxy
V českých městech stojí tisíce výdejních boxů. Ne vždy se je ale podaří umístit ideálně. Na jednom...
Řídí peníze na sport, sobě přihrál statisíce. Člen sportovní agentury ve střetu zájmů
Premium Místopředseda Národní sportovní agentury, která rozděluje peníze na veškerý sport v zemi, Ivo...

Prodej chalupy 4+1/G/T 130 m2, pozemek 311 m2, Štětí - Stračí, okr. Litoměřice
Štětí - Stračí, okres Litoměřice
4 990 000 Kč
- Počet článků 734
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 408x
Výstupy našich projektů můžete vidět například zde
Na cestě za dosažením výše uvedeného cíle je od 1.1.2015 i projekt E-MOTION, v němž se věnuji publicitě osobních elektrických transportérů například elektrických jednokolek s gyroskopem.
Tomuto cíli jsem obětoval nejen jistotu zaměstnání v seniorské pozici logistické divize druhé největší korporace Japonska, ale i pohodlí v podobě zaměstnaneckého poměru. Kromě své práce se věnuji své rodině, které se snažím poskytnout vše, včetně své lásky.
Za nejlepší knihy považuji "MALÍŘSKÉ ROZPRAVY MNICHA OKURKY" A "PROROK". Obě totiž nabízejí mezi řádky moudro, které z mnoha jiných titulů dávno vymizelo. Psaní je mou dlouholetou láskou a i když se k české gramatice nechovám vždy správně, věřím, že to čtenářům obsah mých příspěvků vynahradí.