E-MOTION - kde může skutečně pomoci elektromobilita - část I.

V centrech měst vznikaly a vznikají půjčovny SEGWAY. Nevznikají proto, aby lidem z těchto měst pomohly, ale proto, aby jejich návštěvníci měli o zábavu postaráno a provozovatelé o své peníze. Touto cestou jí jít nehodlám.

I proto si své transportéry nejen sám užívám při jízdě samotné, ale zároveň se snažím i o publicitu a hlavně integraci tam, kam jiní, ani myšlenkou nezavítají, protože profitabilita není tak vysoká.

Po řadě článků a pozitivních ohlasech jsem se proto rozhodl věnovat tématu, který by měl uvést možnosti osobní elektromobility na správnou míru. Elektro-Mobilita je pro mne samotného skryta pod názvem E-MOTION FRIENDLY, které dobře vyjadřuje logo níže.

Logo totiž poukazuje na skutečnost, že E-MOTION je nejen přátelské k životnímu prostředí - Nulové emise a nulové poškození povrchů, ale že je nutné i vytvářet prostředí přátelské k E-MOTION. Navíc skutečně až ti, kteří odzkouší osobně jaké to je, pochopí i druhý rozměr tohoto výrazu skrývající EMOCE.

Nyní však k tématu skutečné pomoci.

Osobní elektromobilita je důležitá pro každého. Bez osobní mobility bychom totiž zemřeli a to i přesto, že se nám svět virtuální a jeho dělníci a majitelé, snaží nakukat, že to tak není, a my si vlastně můžeme užívat, aniž bychom opustili teplo domova, či dokonce postel.

O důležitosti osobní mobility se můžeme přesvědčit u zvířat. Nebudou-li mobilní, jejich životní cyklus se zkrátí na zlomek, protože pravděpodobně nedožijí ani dospělosti. Jeden z důsledků "komfortu absence osobní mobility u zvířat, dobře ukazuje video níže.

Zpátky k lidem, majícím jako jedni z mála na Zemi, možnost osobní mobilitu zvýšit jinými prostředky, než činností vlastních končetin.

Domněnka, že E-MOTION by mělo být jiným výrazem pro LENOST je chybná a nemohu s ní souhlasit. Speciálně pak například elektrické jednokolky, vyžadují permanentní koordinaci těla a práci svalových skupin, o kterých jste často ani netušili, že je máte. Přirovnání ke slalomu na lyžích, vůbec není nadnesené.

Nejdůležitější dva segmenty, kde by mělo E-MOTION pomáhat jsou v oblasti lidí s omezením pohybu a seniorů. Na rozdíl od jiných si totiž nemyslím, že invalida, či senior je omezen schopností si sednout do pojízdné židle a touto se nechat vozit.

Opak je pravdou. Čím dále více seniorů, ale i lidí s postižením můžete vidět na kolech, kolečkových bruslích, lyžích, apod. Obě skupiny jsou aktivními turisty, i golfisty a věřím, že ani další sporty jim nejsou cizí. Co však nelze zcela oklamat je schopnost těla odolávat trvalé námaze dlouho, zkrátka, tělo se dříve unaví, a to i přesto, že mysl by chtěla jít dál.

Právě zde může být elektromobilita, resp. E-MOTION přínosem největším, protože tyto limity posouvá na jinou úroveň a přesto, není nijak omezující. Co projedete na kole, zvládne elektrická jedno i dvoukolka s gyroskopem také. Jen s tím rozdílem, že po Vás na rozdíl od kola nevyžaduje trvalý posez, a práci nohou, ale zaměstnává aktivně skutečně celé tělo a to včetně hlavy, která koordinaci pohybů musí řídit. Gyroskopické přístroje jsou skutečně velmi citlivé a pracují s vnitřní rovnováhou, proto například lidem pod vlivem alkoholu (a to i v malém množství), prostě nejde.

Obrovskou výhodou je fakt, že za stejný čas můžete zvládnout 2x až 4x takovou vzdálenost než například chůzí a to bez toho, abyste se museli hnát při šlapán na kole.

Vůbec ono "hnaní se" se co největší rychlostí, nepatří k E-MOTION v podobě osobní mobility. Není důvodu spěchat ještě více a trhat rekordy v rychlosti, naopak, je čas začít si užívat života a to bez odhledu na to postihla-li nás nemoc, či nás dostihl vyšší věk, kterému se nám nepodařilo, i přes velké úsilí utéci.

O schopnosti E-MOTION využívat v podobách, které mám já sám k dispozici, jsem se přesvědčil ve větší, než malé míře. Za těch 9 měsíců, jsem nechal jet více než tisícovku lidí, ne proto, abych je zkasíroval za každou minutu, ale proto, abych jim zprostředkoval co E-MOTION znamená.

Jezdili děti, rodiče, prarodiče, ženy i muži, jezdili lidé s berlemi, i člověk, který po úraze přišel o nohu. Všichni, až na výjimky, kterých nebylo více než deset, jízdu s moji pomocí zvládli a byli by ji schopni zvládnout i bez ní.

E-MOTION v podobě osobních transportérů není hračka, či výstřelek, není to pojízdný gauč, či křeslo, je to nová forma pohybu, způsob, jakým stále trénovat naše svaly i mozek i přes omezení, která máme, a tak to má být.

I přesto, že se řadu let na tuzemském trhu nabízí elektro-vozidla pro seniory a populace globálně ve zdraví stárne rychleji, než se rozrůstá, není mi na trhu známa ani jedna dotace na invalidní, či seniorskou elektromobilitu. Při jednáních na misterstvech jejich zaměstnanci jen krčí rameny, posílaje mne na jiná ministerstva, či do zdravotních pojišťoven, kde činí pracovníci totéž. Moje otázka tedy zní

KDY BUDE STÁT NAMÍSTO DOTACÍ DO BOHATÝCH SOUKROMÝCH PODNIKŮ A POLITICKÝCH ORGANIZACÍ, VĚNOVAT PROSTŘEDKY LIDEM, DÍKY JEJICHŽ PRÁCI SE NYNÍ POLITICI A MAJITELÉ MOHOU PŘEDVÁDĚT V CELÉ SVÉ KRÁSE?

Pomáhat však E-MOTION může i jinde, konkrétně pak v pracovním prostředí a proto se v druhé části podíváme na pracoviště, protože tam může být pomoc stejně důležitá, vezmeme-li v úvahu efektivitu, které bychom měli dosahovat.

Autor: Michael Rada | středa 9.9.2015 7:00 | karma článku: 6,34 | přečteno: 211x
  • Další články autora

Michael Rada

Seriál skončil

7.7.2017 v 10:10 | Karma: 7,71

Michael Rada

WASTELESS FUTURE

14.4.2017 v 14:14 | Karma: 0

Michael Rada

KDE JE BLOG?

13.2.2017 v 14:29 | Karma: 3,86

Michael Rada

Zombie blog

28.11.2016 v 7:00 | Karma: 0