E-MOTION a Vysokozdvižný vozík

Mnoho čtenářů se mne ptá, zda-li E-MOTION vidím jen ve funkci osobní elektromobility. Je vidět, že mne nenechali ještě navštívit svou továrnu, či společnost, nebo její sklady, protože to by viděli, že E-MOTION znamená víc

Dnešní článek tedy věnuji jedné novince, kterou jak doufám, budeme moci brzy vidět i v tuzemsku. Tou novinkou je elektrický vysokozdvižný vozík.

Už vidím, jak se chytáte za břicho, případně za hlavu a těšíte se jako o tom "pitomci" budete vyprávět kolegům a rodině. Vždyť elektrický vysokozdvih je i ve Vašem závodě a to už tak dlouho, že si ani nepamatujete od kdy.

To máte pravdu.

Přeci jen 25 let profesní praxe v logistice a s logistikou ve mně zanechalo následky a nemyslím tím jen ty psychické.

Ovšem, než odejdete vyvolávat smích do dalších oddělení, zkuste odpovědět na následující tři dotazy týkající se jednoho vozíku:

  1. Dokáže Váš vysokozdvih jet bokem?
  2. Je možná, aby stál bokem k regálu a přesto z něj odebíral zboží:
  3. Dokáže Váš ještěrkář provézt skladovými vraty 6 m ocelovou traverzu?

Jestliže ano, blahopřeji, patříte ke šťastlivcům, kteří se dostali za hranice všedních možností. Zbylých 100% však může číst dál, protože by toto čtení mohlo naprosto změnit jejich pohled na efektivitu procesů.

Novinka, o které chci psát, pochází ze Švédska, odkud mimo jiné byl i jeden z mých prvních klíčových klientů ve funkci KEY ACCOUNT MANAGERA, společnost VOLVO BAUMASCHINEN sídlící tehdy ve Stodůlkách. S paní Inženýrkou jsme řešili nejeden zapeklitý projekt a všechny, vzpomínám-li si dobře, s úspěchem.

Švédsko, kde vznikaly jedny z nejspolehlivějších evropských vozů.

Věřím, že díky inovaci v manipulační technice, bude moci někdo za pár let napsat, Švédsko, místo, kde se zrodil vysokozdvih nového tisíciletí.

Výrobce, společnost MAXTRUCK AB, vznikla jako startup v roce 2010 a ve svých prvních dnech existence operovala na ploše 2000 m2, k nimž náleželo ještě 500m kancelářských prostor a jak vyplývá z firemní historie a diskuze s majiteli, společnost byla založena s jediným cílem a to uvést na trh inovativní manipulační prostředek, řešící stále se opakující problémy s manipulačním technikou ve skladech a ve výrobě.

Již v roce 2012 byl představen funkční prototyp v rámci průmyslového a logistického veletrhu v Německu,.a od následujícího roku začala jeho cesta Evropou a to ve směru od západu.

Abych dlouho nezdržoval a nenapínal Vás, tak se můžete na videu níže podívat na to, jak si poradí MAXTRUCK 2T s úkolem ze třetího položeného dotazu

Bez zajímavosti není ani umístění kamionu vůči budově. Ukazují se tak nadstandadní manévrovací schopnosti tohoto manipulačního vozíku.

Druhá animace ukáže, jak si poradí s akcí zmíněnou ve dotazu druhém

Uvědomíte-li si, v kolika případech je nutné nechávat kvůli manipulaci mezery mezi regály na úrovni 4 a více metrů, či si pořizovat jednofunkční boční regálové zakladače, které většinou nemohou kvůli výšce vrat opustit jednu část budovy, musí Vám začít kapat sliny na klávesnici (doporučuji její překrytí před dalším videem)

A je to tady video z reálné praxe

Věřím, že i těm, kteří nevládnou Angličtinou, či Němčinou, video ukáže naprosto jasně, co mohou od tohoto vysokozdvihu čekat. Ve všech skladových provozech, v nichž jsem se pohyboval, by bylo uplatnění tohoto vozíku reálné.

Důvodem proč jsem se rozhodl tuto novinku zařadit nejen do blogu, ale i do E-MOTION je skutečnost, že tento výrobek splňuje v plné míře všechna kritéria proto, aby se tak stalo a navíc, nově vypsané dotační výzvy na podporu elektromobility o kterých jsem psal v minulém roce, je možné uplatnit i zde, čímž původně vyšší pořizovací náklady klesnou nejen na, ale dokonce i pod hranici standardních elektrických manipulačních vozíků s podstatně menšími operativními schopnostmi.

E-MOTION a elektromobilita patří ke světu bez odpadu a protože tomu tak je, patří k němu i prostředky, které tuto aplikují v profesní praxi. Těším se, až konečně budu moci napsat příspěvek o prvním elektrickém kamionu reálně provozovaném na území naší republiky, zatím se tomuto tématu výrobci brání, jak si naftová loby přeje. 

P.S. k otázce manipulace ve skladech si dovolím odkaz na velmi dobrý článek pana Javůrka k otázce skladů robotických.

Autor: Michael Rada | pondělí 1.2.2016 7:00 | karma článku: 5,58 | přečteno: 154x
  • Další články autora

Michael Rada

Seriál skončil

7.7.2017 v 10:10 | Karma: 7,71

Michael Rada

WASTELESS FUTURE

14.4.2017 v 14:14 | Karma: 0

Michael Rada

KDE JE BLOG?

13.2.2017 v 14:29 | Karma: 3,86

Michael Rada

Zombie blog

28.11.2016 v 7:00 | Karma: 0