E-MOTION a senioři

Elektromobilita konečně přestává být výsadou bohatých, kteří mají na to, aby si koupili elektro auto za dvojnásobek ceny auta standardního a s polovičním, či ještě menším dojezdem, prostě proto, aby se vidělo, že na to mají.

Elektromobilita se změnila a to i díky E-MOTION, které spojuje elektromobilitu s osobní mobilitou jednotlivce, který ke svému životu nepotřebuje osobní vůz.

Velkou a rychle rostoucí skupinou uživatelů elektrických jednokolek s gyroskopem jsou, nejen ve světě, ale i v tuzemsku, lidé mezi 40 a 60 rokem věku. A i když jsou k vidění jezdci a jezdkyně, kteří na hřbetě nesou i přes 70 křížků, jsou tito výjimkou.

Důvodem je hlavně psychika, která v hlavě vytváří rovnici JEDNO KOLO - MALÁ STABILITA.

I přesto však mají lidé chuť býti také mobilnější a v dnešním článku bych se rád věnoval zařízením, které jim mobilitu mohou zvýšit a zároveň je nijak neomezovat. Všechna zařízení budou samozřejmě elektrická.

Myslím, že nemá smysl hovořit o osobních transportérech SEGWAY. Všichni je znají, ale minimum občanů má zbytečných 200.000,-Kč, které by to tohoto transportéru mohli investovat.

Velice podobnou formu a funkčnost, ale nižší cenu mají dva jiné výrobky. Prvním je přístroj NINEBOT ELITE společnosti NINEBOT (která je již 4 měsíce vlastníkem značky a společnosti SEGWAY) a druhým přístrojem je AIRWHEEL S3. Srovnáme-li všechny tři přístroje, dostaneme následující obrázek.

NázevDojezd
SEGWAY200.000,-
NINEBOT ELITE75.000,-
AIRWHEEL S350.000

Jak vidíte sami, mohou podobné přístroje nabízet odlišné parametry, a proto je třeba si dobře rozmyslet, co od nich vlastně chceme a jak je budeme využívat. Přesto, že se jízdu na tomto typu transportéru dokáže naučit téměř každý (nejstaršímu tuzemskému jezdci bylo 92 let), má jednu velkou nevýhodu - nemá sedačku, což při delších trasách je na škodu věci a je to omezením.

I proto jsem v loňském roce přivítal představení nové kategorie výrobků, konkrétně pak představení transportéru AIRWHEEL A3. I po téměř 9 měsících od představení zůstává tento přístroj stále unikátním řešením, které zatím nenabízí žádná konkurence a i přes tento fakt dokázal výrobce v průběhu této doby, díky silným prodejům snížit cenu z původních 75.000 na 59.000.

Stroje začínaj být populární nejen v ČR, ale i v sousedním Německu, kde je A3 zařazen mezi malé motocykly a musí mít vlastní značku, pojištění a jezdec musí být vybaven ochranou přilbou. Nic z toho v ČR neplatí.

Zde je na místě otázka, proč by měl být tento přístroj vhodný pro seniory. Odpověď je snadná. Nabízí manérvovatelnost jednokolky, sílu přístroje typu SEGWAY, ale zvyšuje uživatelský komfort tím, že jezdec jej ovládá v sedě, a to pouhým náklonem a řídí jak je zvyklý z kola, otáčením řídítek. 

Standardní dojezd je neuvěřitelných 45-60 km a to při rychlosti až 17 km/h. 

Při testech mezi seniory v tuzemsku jsme nenarazili na osobu, která by jízdu nezvládla, či potřebovala vyšší, než udávaný dojezd. Naopak kompaktnost celého řešení v kombinaci dokázala eliminovat nevýhody všech stávajících řešení, která se seniorům nabízí, ať již mluvíme o elektrických invalidních vozících, tzv. seniorských tříkolkách, a nebo o čtyřkolkách. Všechny jsou totiž příliš velké a těžké na manipulaci.

Vývoj však nepřestává, a zatímco LOPIFIT, který u Vás vyvolal takovou vlnu čtenosti je již hotovým produktem, vznikají nejenom ve světě, ale i u nás další řešení využívající existujících technologií a možnosti jejich přizpůsobení se seniorům.

Krásnými příklady jsou například elektrická křesla postavená na bázi SEGWAY viz video níže, či malé skládací elektroskútry typu ET BIKE, jejichž skládání a rozkládání můžete vidět ve videu níže, jen dodám, že nosnost tohoto přístroje je 150 kg.

Protože však i mezi seniory nachází se mnoho fajnšmekrů, nemohu zatajit i společnosti, věnující se "tunningu" existujících přístrojů a podívejte se, co všechno dokáží nejenom vymyslet, ale i vyrobit a uvést na trh.

Tunning přístrojů NINEBOT ELITE

Na závěr mám dobrou zprávu pro tzv. skupinové uživatele, nebo místa, kde by se jeden stroj mohl sdílet více uživateli - nemocnice, domy seniorů, centra stáří apod. Připravuje se totiž pro ně projekt, který nejen umožní pořízení přístrojů za výhodných podmínek, ale a to hlavně nabídne kompletní servis tak, aby se z E-MOTION stala radost a ne starost.

P.S. Listina lidských práv a svobod v jednom ze svých bodů zaručuje právo na svobodu pohybu, tedy osobní mobilitu a díky E-MOTION, toto právo nebude omezováno věkem, či kapitálem, tak jak je tomu doposud.

 

Autor: Michael Rada | pondělí 25.1.2016 7:00 | karma článku: 11,15 | přečteno: 272x
  • Další články autora

Michael Rada

Seriál skončil

7.7.2017 v 10:10 | Karma: 7,71

Michael Rada

WASTELESS FUTURE

14.4.2017 v 14:14 | Karma: 0

Michael Rada

KDE JE BLOG?

13.2.2017 v 14:29 | Karma: 3,86

Michael Rada

Zombie blog

28.11.2016 v 7:00 | Karma: 0