- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dnes se musím v duchu smát, jak jsem byl hloupý a hlavně rozhazovačný.
Důvodem změny je, věřte tomu, nebo ne, elektrická jednokolka.
Díky ní nastala v mém přístupu radikální změna. S ohledem na skutečnost, že jednou z prvních vět lidí, kteří se na ni ptají je, "To bych na ní mohl/a jezdit do práce", rozhodl jsem se udělat malý, měsíční test použitelnosti.
Na začátek několik upřesňujících údajů:
Jak víte, žiji v Plzni, kde provoz není zdaleka tak strašný, jako například v Praze, ale i tak dokáži jet těch několik kilometrů autem i 25 minut. Za měsíc v rámci pravidelného cestování v rámci města vyprázdním ca. 1/2 nádrže, což v přepočtu na prostředky činí ca. 650,-Kč. Za parkovné, mytí a další "služby" vozu dám ca 250,-Kč.
Celkem tedy můj automobilový TELECOMMUTING + dojezd na plzeňská jednání stojí 900,-Kč měsíčně.
Aplikuji-li do výše uvedeného prostředí elektrickou jednokolku, dostávám se k zajímavým výsledkům (ověřeným praxí):
Za testovací měsíc jsem dobíjel svůj 9B1 vyhražený jen a pouze pro účely testu 3x a to jen v okamžiku 20% zůstatku energie. Nabíjecí cyklus mne vyšel v průměru na 16,-Kč. 9B1 jsem nedával do myčky, ani jsem nebyl nucen investovat do dalších služeb (i když 1x jsem domácím kompresorem dofukoval pneumatiku).
Celkem tedy můj E-MOTION TELECOMMUTING + dojezd na plzeňská jednání stál 48,-Kč.
Po ekonomické stránce je E-MOTION nesrovnatelně výhodnější a představuje 5% nákladů na stejný proces absolvovaný osobním vozem.
Důležitým aspektem je samozřejmě pořizovací cena. Zatímco nový vůz začíná na úrovni 180 - 200.000,-Kč, zatíží nová elektrická jednokolka, rozpočet částkou od 19 - 35.000 za nejnovější model. Protože však velké množství uživatelů vozidlo již vlastní, jedná se o vícenáklad.
Budu-li však považovat úspory za konstantní, pak není špatná ani návratnost vložené investice. Brzy totiž zjistíte, stejně jako já, že budete mnohem častěji venku a jednokolka bude sloužit nejen pro cestu do práce, ale i pro zábavu, výlety, nákupy apod. a pro každou z těchto cest nebudete mít zájem využívat vozidlo. Tím budete šetřit nejen vlastní prostředky, ale i globální životní prostředí, protože Vaše uhlíková stopa bude radikálně klesat s každou cestou.
K uhlíkové stopě bych snad jen mohl dodat, že například z výroční zprávy obecně prospěšné společnosti CI2 o.p.s. za rok 2013 vyplývá, že tato společnost o dvou zaměstnancích generuje za rok 2 tuny CO2, z čehož většina spadá právě na cestování mimo jiné na a z pracoviště. Věřím, že přechodem na osobní elektrické transportéry, by došlo k výrazné změně.
Společnost se zabývá právě tvorbou studií a měřením uhlíkové stopy a udržitelnosti podnikání.
A nyní si představte stejný krok v továrně s několika sty, či dokonce tisíci zaměstnanci. Snížení uhlíkové stopy a tím i negativních dopadů na životní prostředí by bylo enormní, nehledě ta to, že z 90% prázdné parkoviště by bylo možno přebudovat například na zahradu, park, či urbanistickou farmu, kde by mohlo docházet k pěstování čerstvé zeleniny nejen pro samotný závod a jeho kantýnu, ale i například pro rodiny zaměstnanců, seniory, školy a další instituce.
Je jen na každém z nás pro co se rozhodneme, já jsem se rozhodl pro E-MOTION, protože mi pomáhá jít směrem, který jsem si vytýčil, tedy směrem ke SVĚTU BEZ ODPADU. A co Vy?
Další články autora |
Borovnice, okres Žďár nad Sázavou
2 280 000 Kč