Čistá mobilita znovu na scéně. Naposledy na idnes
Věděli jste například, že Čínská vláda se vážně rozhoduje o zavření až 95% firem vyvíjejících elektrická auta. Často se jedná o startupy, které začaly a realizují projekty se silnou finanční podporou státu.
Jen pro zajímavost, je to ta samá vláda, kterou tak vítáme v tuzemsku, jako zachránce našich ekonomických hodnot. JE to ta, co si najímá tuzemské existenční odborníky na slovo vzaté, aby jim dala peníze na bezhlavé rozhazování a řízení businessu, na který je však hlava potřeba.
Je to vláda, která se ani zdaleka v jiném kapitalismu nevzdává síly své moci spojen se 100% řízením všeho a všech. Podnikáte? NO a co, my Vás zavřeme. Stejně jde i druhý spojenec EU pan Erdogan, kterému nic cizí, není cizí, a proto zabavuje, likviduje, zavírá a k tomu všemu ještě dává podmínky dalším státům spolku, do kterého by tak chtěl patřit, aby ho mohl také vést.
Jsou státy, kde s nečistou mobilitou, resp. se lží s ní spojenou dělají krátký proces. Prostě ji sešrotují a je to. Je tak zajímavé pozorovat a porovnávat postup vedoucí k trestu za lež a záměrné ničení životního prostředí mezi USA a Evropou, nebo ještě lépe Českou republikou.
Zatímco v USA zvažuji o šrotaci všech aut, které koncern VW pod falešnou záminkou ekologie nechal prodávat americkým zákazníkům a náklady a ztráty s ní spojené nechá uhradit koncern VW, tak v Čechách se nejen nechávají vozidla vesele provozovat dál, ale ještě VW žádá, aby si náklad na úpravy a následně i zvýšené náklady na provoz, hradili řidiči sami. Je to prostě krása.
V loňském roce, resp. loňské vánoce, byly největším prodejním trhákem tzv. HOVERBOARDY, které v Čechách nesou různě bizarní názvy jako např. kolonožky apod. I přesto, že jsem měl povědomí o objemech prodeje v zahraničí, jedná se o typ výrobku, který jsem se rozhodl neprodávat. Důvod?
Jsou to nebezpečné hračky!
Zde je na místěi malé vysvětlení. Za nebezpečné nepovažuji ani tak skutečnost, že již po chybě v napájení a nekvalitně vyrobených bateriích, shořelo ve světě několik domů a bytů, či že na tomto typu přístroje byly zaznamenány již 2 smrtelné úrazy (1x UK, a 1x USA), což jsou důvody proč je dovoz, prodej a provoz v několika zemích nelegální, já za skutečné nebezpečí považuji něco zcela jiného.
Nebezpečí je totiž v psychologii a přístupu našeho mozku a tím i nás samotných, k přístroji samotnému a jízdě na něm. Lidský mozek totiž díky vnímání oči, vidí před sebou poměrně bezpečný přístroj, či stroj. Oči vidí dvě kola, desku a dostatečně velkou plochu, na kterou je možné si bezpečně stoupnout.
Což často člověk učiní a je následně překvapen rychlostí, s jakou se ocitne na zemi
Druhé nebezpečí je v přecenění možností stroje. Relativně malá kola (a to včetně těch u největších OFF-ROAD modelů) nezvládnou překážky přejíždět plynule a z toho vyplývají další pády.
Dva integrované gyroskopy, často nevalné kvality, pak způsobují další problémy, protože jejich citlivost je skutečně vysoká a jet například dlouho přímo rovně na lehce nerovném povrchu, není vůbec tak snadné, jak by se mohlo zdát.
Když jsem zakládal E-MOTION jako prostředek podpory čisté mobility, dal jsem si za úkol nepustit na trh žádný výrobek, který bych já, případně další jezdci osobně neodzkoušeli, a který by byl nebezpečný. Proto HOVERBOARDy na našich stránkách nenaleznete, i když kanceláří a testy prošly.
V první zářijové sobotě jsme v rámci akce STREET FOOD FESTIVAL měli možnost vyzkoušet si před reálným otevřením, zájem návštěvníků o výuku jízdy v připravované ŠKOLE STABILITY A ČISTÉ MOBILITY. Mohu s radostí prohlásit, že takto náročnou sobotu, jsem ani já, ani další 3 vyučující, dlouho nezažili. Za ca 8 hodin času našima rukama prošlo několik set lidí všech věkových kategorií a jízdu na dvoukolém transportéru typu SEGWAY si jako jeden z prvních vyzkoušel jízdu obyvatel blízkého domu seniorů a jak sám říkal, bylo to úžasné, připadal si zase mladý a zdravý.
Kromě elektrických transportérů, však na návštěvníky čekali i kola, koloběžky, skateboardy a další prostředky, a jen se potvrdilo, že limity jsou jen v jezdcích, ne technice.
Zažili jsme krásný den a z komentářů návštěvníků věřím, že jej zažili i oni, dovolím si nasdílet, s dovolením všech zachycených jezdců, několik fotografií v galerii níže. Omluvte prosím sníženou kvalitu obrazu, ale ono učit a fotit zároveň, skutečně není nejjednodušší
První testovací den ve škole STABILITY A ČISTÉ MOBILITY |
Věřím, že 22.9.2016 budou mít stejné pocity i účastníci akce s názvem Slušně bez aut, která se bude konat na Praze 4, konkrétně na adrese Vltavanů 229, kam bylo E-MOTION pozváno.
Tečku za dnešním příspěvkem bude činit oznámení. E-MOTION na blogu iDNES definitivně končí, ale nemusíte se bát, že o další zajímavosti přijdete úplně. Budu psát dál, jen se přesouvám na místo, kde cenzura v podobě zákazů publikace, není-li článek poplatný majiteli a sponzorům, není přítomna. Link na nové rozhraní, je skryt pod tímto textem.
Michael Rada
Čistá mobilita bez cenzury
Psát bez rizika možné cenzury je osvobozující. Tu vlastní jsem odboural již 18.11.1989 a proto jsem rád, že nyní mi umožnil nucený přesun mého blogu do sféry soukromé, eliminovat i cenzuru demorkatickou, určovanou vlastníkem.
Michael Rada
Jen šálek čaje s panem Nietschem, Chan Šanem a Lao´Ce
Mé ruce jemné okvetních lístků, tolik žádané jsou a přitom skrývají tajemství minulosti. Puchýře a mozoly a jejich bratři v krvy umytí, umíněně byjící do režného pytle plného písku, pro nic, pro život, pro vzdech a slzu na soli.
Michael Rada
pohled
Ranní projížďka probouzejícím se lesem. Tichá, nehlučná, fascinující kaleidoskop obrazů, zvuků, pocitů a pak najednou zastaví Vás trilkování probuzených písklat volajících na snídani. A pak vrátíte se zpět a namísto života...
Michael Rada
Odcházím
Vážení čtenáři, jak jsem indikoval již v několika předchozích článcích, rozhodl jsem se "dobrovolně" opustit blogovací platformu iDNES, která mi jako odměnu za každodenní blog a 278.000 přečtení nadělila blokaci příspěvků
Michael Rada
Namalujte život. Živte obrazy.
Vždy, když začínám psát nový příspěvek, mám již hrubou představu, o čem bude. To není problém. Problémem většinou bývá s tím, jak jej uvést. Tento je mimo jiné o zakázané technice, tak nevím, zda-li to uvést, či nikoli.
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město
Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...
NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí
Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...
Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030
Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...
KOMENTÁŘ: Po dvaceti letech v EU je načase skončit naši hru s Evropou
Premium Evropskou unii dodnes tak trochu vnímáme, že jsou to „oni“. Přitom v ní sedíme a držíme ústa a...
V Londýně útočil muž s mečem. Zabil třináctiletého chlapce, napadl i policisty
Třináctiletý chlapec zemřel a další čtyři lidé byli zraněni po útoku muže ozbrojeného mečem v...
Kolumbijská univerzita zavřela kampus, podmínečně vylučuje protestující
Newyorská Kolumbijská univerzita v úterý oznámila omezení přístupu na svůj kampus na severu...
Vůz technických služeb rozmetal autobusovou zastávku, řidič byl opilý
Na okraji Mostu dnes dopoledne menší nákladní vůz zcela zdemoloval autobusovou zastávku, na které v...
Roubená chalupa na okraji Českého Švýcarska
Šluknov - Císařský, okres Děčín
3 990 000 Kč
- Počet článků 734
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 413x
Výstupy našich projektů můžete vidět například zde
Na cestě za dosažením výše uvedeného cíle je od 1.1.2015 i projekt E-MOTION, v němž se věnuji publicitě osobních elektrických transportérů například elektrických jednokolek s gyroskopem.
Tomuto cíli jsem obětoval nejen jistotu zaměstnání v seniorské pozici logistické divize druhé největší korporace Japonska, ale i pohodlí v podobě zaměstnaneckého poměru. Kromě své práce se věnuji své rodině, které se snažím poskytnout vše, včetně své lásky.
Za nejlepší knihy považuji "MALÍŘSKÉ ROZPRAVY MNICHA OKURKY" A "PROROK". Obě totiž nabízejí mezi řádky moudro, které z mnoha jiných titulů dávno vymizelo. Psaní je mou dlouholetou láskou a i když se k české gramatice nechovám vždy správně, věřím, že to čtenářům obsah mých příspěvků vynahradí.